התמודדות עם אלימות בגן-דחוף מאוד!

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות עם אלימות בגן-דחוף מאוד!
    שרון
    01/02/2011

    שלום, אני גננת חדשה ועובדת בגן ילדים באזור מצוקה, בשבועות האחרונים גברה תופעת האלימות המילולית בגן והגיעה לרמה שאני לא יודעת כיצד להתמודד עימה, ישנם מס' ילדים שמוציאים מפיהם מילים שאני מתביישת להזכיר, ממש שפת רחוב נמוכה. הצרה היא שהצעירים לומדים וחלקם מאוד מושפעים מכך. גם האלימות הפיזית בגן גברה וניסיתי שיטות שונות להתמודד עם התופעות הנ"ל, אך הגעתי כמעט למצב של יאוש... כשילד אחד רגוע, האחר ביום רע סוחף אותו אחריו. יש לציין שמדובר לא בילד אחד ולא בשניים...
    אני זקוקה לפתרונות פרקטיים כיצד להתמודד בשטח עם ילד שמוציא מפיו קללה או ילד שמרים יד, בהתחשב בעובדה שזה קורה לא פעם ולא פעמיים ביום...
    אנא עזרתכם הדחופה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם אלימות בגן-דחוף מאוד! - תגובה

    סמדר ריינר
    02/02/2011

    שלום שרון,
    לא ציינת באילו גילאים הילדים ואיזה גן זה, פרטי, עירוני וכו'.
    אני מניחה שאם מדובר בגן עירוני בודאי את יודעת שבמקרים כאלה עלייך להיעזר בשירות הפסיכולוגי החינוכי. בכל אופן אני ממליצה לך על בניית תכנית של חיזוקים חיוביים. על פי התכנית הזו ניתן לבנות טבלא גדולה עם שמות של כל הילדים בגן ולידל כל ילד לסמן כוכבים, סמיילים או לבבותכל פעם שהתנהג התנהגות חיובית. סידר אחריו משחקים, פנה לגננת כדי ליישב קונפליקט במקום להרביץ , אמרתודה או בבקשה וכו'.
    הרעיון הוא שימי לב טוב: לתת חיזוקים חייוביים להתנהגויות חיוביות ולהתעלם (כן, כן) מהתנהגויות שליליות. בשום פנים ואופן לא לתת "נקודות שחורות" על הטבלא למעשים שליליים, כי זה נותן עליהם תשומת לב ומחזק אותם.
    ילדים מעדיפים כל תשומת לב אפשרית גם אם היא שלילית. לכן אם הם מקבלים התייחסות, גם אם לא נעימה, לאלימות שלהם האלימות תגבר.
    בסוף היום ו/או השבוע ניתן לקיים טקס קצר של סיכום והקראה של הכוכבים שצבר כל ילד.
    בזמן של אירוע כזה שבו מתרחשת אלימות - יש להתערב מיידים ובקצרה כדי למנוע המשכיות של האירוע - להפריד את הילדים, וכו' אבל בשום פנים ואופן לא להתחיל לעשות מזה סיפור גדול כי זה מחזק את הדפוס.
    אם תתמידי ותהיי עיקבית - הילדים יבינו שכדי לקבל התייחסות הם צריכים למצוא התנהגות יפה כלשהי ולבצע אותה וההתנהגויות החיוביות יתגברו על השליליות.
    בנוסף, כדי ללמד את הילדים דרכים בונות יותר ליישוב קונפליקטים, ולתת להם כלים לביטוי תסכול (לפנות לגננת שתסייע, להתבטא במילים כמו "אני כועס" במקום לקלל וכו')

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שרון
    06/02/2011

    ראשית, תודה על התייחסותך. מדובר בגילאי 3-6... גן עירייה. השירות הפסיכולולגי מעורב אומנם, אך אשמח לחוות דעתך.
    שנית, האם להמשיך בגישת כסא מחשבה לזמן מוקצב. עד כה, ילד שהפגין אלימות פיזית או מילולית יש זמן מוקצב בכסא מחשבה... האם בהתעלמות שציינת הכוונה גם לוותר על השלב הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    סמדר ריינר
    06/02/2011

    שלום שרון,
    זו בעיה אתית בעיני לתת ייעוץ מתחרה בפורום לייעוץ שאת מקבלת בגן. אם יש פסיכולוגית חינוכית שמכירה את התמונה עדיף שתנהלי את הדיאלוג איתה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו