ילד שמדבר רק רוסית הולך לגן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד שמדבר רק רוסית הולך לגן
    לנה
    03/02/2011

    שלום,
    ילד שלי בן שנתיים, עד עכשיו היה עם מטפלת. בבית אנחנו מדברים רוסית, וגם המטפלת, הילד לא יודע עברית, רק רוסית.
    רוסית שלו ברמה גבוהה מאוד, מדבר טוב במשפטים ארוכים, מבטא את עצמו טוב מאוד. עברית הוא שמע קצת בטלוויזיה ובגינה וכו', אבל לא נראה לי שהוא מבין.
    בעוד חודש הוא הולך לגן ושם כולם מדברים עברית, אין אפילו מטפלת אחת שמבינה רוסית.
    אני דואגת שזאת לא תהיה טראומה לילד. אני יודעת שתוך כמה חודשים הוא ילמד עברית, אבל הכמה חודשים האלה מדאיגים אותי. התחלתי לדבר איתו קצת עברית בבית (אנחנו משחקים כאילו דובי עכשיו מדבר רק עברית, מבקש לאכול, לשתות וכו').
    יש לי כמה שאלות:
    - מה עוד אפשר לעשות בחודש הזה שנשאר עד הגן?
    - האם עשינו טעות בבחירת הגן? האם עדיף היה להכניס אותו לגן איפה שיש לפחות בן אדם אחד שמדבר רוסית כדי להפחית את הטראומה?
    תודה רבה, לנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמדבר רק רוסית הולך לגן - תגובה

    סמדר ריינר
    03/02/2011

    שלום לנה,
    לצערי אני חוששת שהחששות שלך מוצדקים. כניסה לגן בפעם הראשונה היא אירוע קשה ומורכב גם ככה. בודאי שלהכנס למקום זר שבו אף אחד לא מבין אותך ואתה לא מבין אף אחד ועוד בגיל כזה קטן זה טראומתי מאוד. זה לא מספיק שיהיה ילד שדובר רוסית בגן.
    לדעתי חשוב להתחיל מגן דובר רוסית ובינתיים ללמד אותו עברית ולהכיר לו אחה"צ ילדים דוברי עברית ובשנה הבאה לעבור לגן בעיברית או לפחות שיהיה גן שבו מישהו מהצוות דוברת רוסית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו