קושי בלימודים לילד בן 7

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • קושי בלימודים לילד בן 7
    זוהר
    04/02/2011

    ביני בן 7 תלמיד כיתה א' הילד בעל יכולות ואינטליגנציה מעל הממוצע מגיל גן הוא יודע קרוא וכתוב.בעל יכולת וורבאלית גבוהה ויכולת ניסוח ברמה מעל לממוצע.
    הילד החל טאת לימודיו כמוביל אך עם הזמן אנו ערים לבעייה שמועלת ע"י המורה
    על חוסר רצון לכתוב ולמלא משמות ארוכות יחסית כמו כתיבת משפטים בעיברית.
    לטענת מורה הילד מסוגל לשבת שעות וללא רצון לעבוד.אי לכך ההתקדמות שלו והכשורים ניבלים ואת החסר אנו משלמים בבית.תופעה שחוזרת מימי הגן שם הוא לא רצה להשלים משימות שניתנו לו.
    אשמח לקבל עצה \הדרכה להיכן עליי לפנות בכדי לפתור את הבעייה
    העם הבעיה התנהגותית אושמה הפרעה מסויימת כגון קשב וריכוז
    בברכה .
    זוהר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בלימודים לילד בן 7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בלימודים לילד בן 7 - תגובה

    סמדר ריינר
    05/02/2011

    שלום זוהר,
    אי אפשר לאבחן דרך האינטרנט בעיית קשב וריכוז. יכול להיות גם שהבעיה היא בכלל קשורה אליכם ולא אליו, ייתכן שאתם מפעילים עליו לחץ רב מדי.
    אני ממליצה לכם לפנות לפסיכולוגית בית הספר כדי לקבל המשך הכוונה ואבחון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בלימודים ילד בן שבע

    זוהר
    05/02/2011

    תודה לך סמדר,
    כבר דברנו על יועצת בית הספר. היא הפנתה אותנו לאיבחונים של הפרעות קשב וריכוז ו/או אבחון של חסך בתחושתיות, וטיפול בשיטת אלבאום.
    יש סיכוי שאין לו ולו אחת מהבעיות האלה, אלא אנו ההורים אשמים, בפינוק יתר.
    המורה מבקשת שביום שהוא לא מבצע משימות בכיתה שנטיל עליו סנקציה מסוימת, ביום שהוא יעבוד היא תשבח אותו ושאנו נתגמל אותו.
    לדעתה זה בטוח יעבוד.
    מה שעתך? כדאי לנסות?

    זוהר ודבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בלימודים ילד בן שבע - תגובה

    סמדר ריינר
    05/02/2011

    שלום זוהר,
    באופן כללי אני לא ממליצה על תכנית עיצוב התנהגות שכוללת סנקציות. הסנקציות רק מגבירות את ההתנהגות השלילית כי זה סוג של תשומת לב אליה. בכל אופן, אני לא יודעת עדיין במקרה שלכם אם זו תכנית מתאימה או לא כי לא ברור לי מאיפה נובעת חוסר המוטיבציה של הילד שלכם. "פינוק" זו הגדרה כללית שעדיין לא מספיק ברורה לי. אם הילד "מפונק" כהגדרתכם, אולי זה כולל גם חוסר יכולת או חוסר רצון שלו להתמודד, כי תמיד מתמודדים בשבילו. אם זה המצב צריך לבדוק יותר לעומק איפה אתם, מתוך הגנת יתר או פינוק מונעים ממנו שימוש ביכולות שלו ומתוך כך גם נבנה אצלו חוסר ביטחון ביכולות שלו, ואם זה כך, אז איך באופן הדרגתי אפשר ללמד אותו להיות עצמאי בהכנת שיעורי הבית ובדברים נוספים, ולא לעבור באופן קיצוני מפינוק ללעזוב אותו להתמודד לבד.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בלימודים ילד בן 7

    זוהר
    05/02/2011

    תודה לך סמדר,
    הבן שלנו הוא בן בכור, פינקנו אותו מאוד ויתרה מזו, הגבולות שהצבנו
    לא ברורים ועקביים מספיק. בבית מוותרים לו הרבה ואז הוא בטח חושב
    שגם בבית הספר צריכים לוותר לו ושהוא לו חייב לעשות כל מה שמבקשים.
    יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בלימודים ילד בן 7 - תגובה

    סמדר ריינר
    06/02/2011

    שלום זוהר,
    בהחלט יכול להיות, ולא סותר את מה שאני אמרתי. הבעיה בפינוק היא לא רק הגבולות,אלא שלאורך זמן הילד מאבד אמון ביכולת שלו, כיוון שלא נדרש להתמודד עם דברים.
    מאחר ואת לא מתארת קושי של חוסר יכולת לעמוד בגבולות של התנהגות, את לא מתארת ילד שהמורה אומרת עליו שהוא דורשני מבחינת תשומת הלב, לא יודע לחכות ולדחות סיפוקים, לא מסתדר עם ילדים אחרים וכו'.

    הקושי שאתם מתארים הוא קושי לעמוד במשימות. ההסבר של העדר גבולות לא מספיק פה. לדעתי נכנס כאן גם גורם של חוסר אמון ביכולת שלו להתמודד עם המשימות.ואם זה כך, עצם הצבת הגבולות לא תספיק. אלא צריך באופן הדרגתי ללמד אותו להיפגש עם היכולות שלו ולסמוך עליהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו