בן 1.8 לא נענה לקריאה לשמו אלא...

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן 1.8 לא נענה לקריאה לשמו אלא...
    מיכל
    05/02/2011

    שלום,

    בני בן 1.8 - מתחיל בקרוב מסגרת של גן.
    באחרונה שמתי לב כי הוא לחלוטין לא נענה לקריאה לשמו. עם זאת, כאשר מציעים לו משהו שהוא רוצה לאכול או משהו שסביר כי יתעניין בו הוא מיד מגיב.
    מאחר והוא ילד מאוד סקרן, תמיד כשקוראים לו הוא עסוק במשהו, בודק מקרוב או מתבונן וסוקר. אין מצבים בהם הוא פשוט לא עושה כלום.
    קבעתי כבר תור לבדיקת שמיעה, אולם לא נראה לי כי מדובר בלקות שמיעה מאחר והוא שומע רעשים של משאיות ומטוסים גם כשהם מרוחקים עד מאוד. כמו כן, כפי שכבר ציינתי - כאשר מציעים לו משהו מעניין או לאכול, מיד מגיב לעניין.
    מבחינת תקשורת - יש הדדיות, מבין הנחיות פשוטות, קשר עין חזק ואוצר מילים לא מבוטל (חלק מהמילים לא נאמרות בשלמותן).

    כמובן שאלך לבדיקת שמיעה ואעמיק בבירור. אולם מעניין אותי האם יש לך תובנות בעניין ? עצות ?
    במידה ולהערכתך מדובר בעניין התנהגותי - אני לא עונה, כי לא מתאים לי - כיצד יש לפעול כדי לשנות את דפוס ההתנהגות האמור?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 1.8 לא נענה לקריאה לשמו אלא... - תגובה

    סמדר ריינר
    05/02/2011

    שלום מיכל,
    אני ממליצה לך לפנות למכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלך כדי לברר את העניין.
    חוץ מבעיית שמיעה או חוסר רצון לענות יש עוד אפשרויות שצריך לבדוק אותן ולא דרך האינטרנט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה!

    מיכל
    05/02/2011

    היי סמדר,

    תודה רבה על התשובה המהירה!

    במסגרת אבחון של רופא התפתחותי במכון נאמר לי כי נראה לו שמדובר בעניין של אופי - אני לא עונה, כי לא בא לי. את אותו הדבר אמר גם רופא הילדים הקבוע.
    לאור התעקשותי, שניהם הסכימו כי כדאי שתראה אותו קלינאית תקשורת לשם "השקט הנפשי", אולם הם הדגישו כי הם חושבים שהכל בסדר. כמו כן, הפנו לבדיקת שמיעה כי לדבריהם "תמיד יש הפתעות בחיים ועדיף לבדוק".
    לצערי, התור לקלינאית תקשורת נקבע רק לעוד חודש וחצי ואני רוצה לנסות להתמודד עם העניין עוד לפני (בהנחה שמדובר בעניין התנהגותי כפי שהעריכו שני הרופאים).
    אם לאור התוספות האמורות לעיל, יש לך בכל זאת תובנות מסוימות/טיפים להתנהלות נכונה יותר, אשמח מאוד לשמוע בתקווה שהעניין יקל על קליטת הילד בגן.... אם לא, אאלץ להתאזר בסבלנות.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה! - תגובה

    סמדר ריינר
    05/02/2011

    שלום מיכל,
    אני עדיין לא חושבת שאפשרות התנהגותית או בעיית שמיעה הן האופציות היחידות שיש. לא ברור לי על סמך מה הרופאים שראית קבעו את אבחנתם, אם הייתי מקבלת יותר פירוט אולי הייתי מבינה יותר. לא ברור לי אם האבחנה נקבעה על סמך התאור שלך בלבד, או תצפית של כמה דקות בשניכם ביחד. אני חושבת שיש צורך בכמה מפגשים וכמה תצפיות שאורכות כמה שעות כדי להבין טוב יותר את הדינמיקה בינכם ואת הרקע המעמיק יותר לעניין הזה. ייתכן בהחלט שקלינאית תקשורת יכולה לעזור, אך אני הייתי חושבת יותר בכיוון של פסיכולוג התפתחותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו