לימודים ילד בן 14

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לימודים ילד בן 14
    רונית
    05/02/2011

    שלום. בנינו בן 14 לומד בחט"ב ורמת ציוניו ממוצעת.
    מדובר בילד טוב הן בבית הספר, הן בבית, אהוב על כולם, ילד שקט
    מתחילת החטיבה אומרים מוריו שהילד מסוגל ליותר אך לא ממצא את עצמו.
    רואיים שהילד לא מתלהב מללמוד וחוץ מהתעסקות במחשב, מפגש עם חברים - לא מתלהב כמעט מדבר.
    לאחרונה היו לא מבחנים שלא אמר לנו עליהם. באחד מימי השבוע החלטנו שאנו יושבים איתו על מקצוע מקצוע ועקב כך ציוניו היו טובים יותר. לשאלתנו אותו אם הוא רואה שהוא מסוגל ומוציא ציונים טובים מדוע הוא לא טורח ללמוד? - אין מענה

    מה ניתן לעשות? כיצד להכניס בו מוטיבציה ללמוד ?

    תודה רבה על כל עזרה-עיצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לימודים ילד בן 14

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימודים ילד בן 14 - תגובה

    סמדר ריינר
    05/02/2011

    שלום רונית,
    יש לכם ילד די גדול. ילד בריא פסיכולוגית וממושמע יחסית. בגיל הזה אכן החיים החברתיים הרבה יותר חשובים מלימודים. לימודים תמיד אפשר להשלים, לגיל הזה הוא כבר לא יוכל לחזור.
    חשוב מאוד שלא תילחצו על הילד, כי כך אתם רק תורידו את המוטיבציה שלו במקום להעלות אותה. אתם עלולים לגרום יותר נזק מתועלת.
    מספיק פעם אחת לדבר איתו, על האפשרויות שייפתחו בפניו בעתיד אם ימצה את היכולות שלו כרגע. אחר כך אני הייתי מניחה לזה, ונותנת למוטיבציה לבוא ממנו, ואם לא -אז לא. המצב לא כזה גרוע, יותר חשוב כרגע לא לקלקל אותו.
    הלימודים הם עניין שלו, אם אתם מתלהבים מזה יותר ממנו - הוא לא יוכל להנות מהלמידה.
    ממליצה לכם בחום - לרדת מהעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימודים ילד בן 14

    רונית
    06/02/2011

    סמדר תודה על היענותך המרגיעה.
    אכן אנו בלחץ יותר ממנו. הלחץ הגובר בו אנו ההורים נתונים נובע מכך שיועצת בית הספר והמחנכת של בננו זימנו אותנו לשיחה בדבר לימודיו.
    כפי שציינו, רמת לימודיו ממוצעת ואולי בית הספר בו נמצא בננו לא יכול להרשות לעצמו שזו תהיה רמת הלימודים ומצפה להרבה יותר.
    נכון שהמצב לא גרוע ונכון שאפשר יותר אך כפי שציינת אנו פוחדים להביא לנזק לילד מאשר לתועלת. עובדה שכאשר הוא רוצה - הוא משפר את ציוניו.
    האם בית הספר יכול לחייב אותנו לערוך לילד מבדקים פסיכולוגיים?
    האם יכול להתנות את הישארותו של בננו בבית הספר אם לא נעשה לו מבדקים?
    כיצד עלינו ההורים לנהוג מול בית הספר?
    נודה מאד על עצתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו