בכי של ילדה בת 4.5

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בכי של ילדה בת 4.5
    אמא מודאגת
    05/02/2011

    אני אמא לשני ילדים:ילד בן 7 וילדה בת 4.5.ואנחנו מצפים לעוד תינוק.הבעיה היא שהילדה בזמן האחרון כל הזמן ממורמרת,בוכה מנסה להציק,עונה בחוצפה.
    היא כל הזמן מדברת על התינוק:נעשה לו כך,נקנה לו כך..אנחנו מנסים להרגיע אותה כל הזמן אבל לפעמים רבות אני מתעייפת מהמצב ומרגישה חסרת אונים,
    אני שמתי לב שזה התחיל בדיוק אחרי שנודע לנו שמצפים לבן למרות שהיא כל הזמן "ביקשה" שזו תהיה בת אחות. אני מרגשיה לפעמים "אשמה" מרוב הבכי שלה.ניסיתי לשתף אותה בקניות בגדים לתינוק זה עזר אבל רק לכמה ימים טח"כ היא חזרה לבכי הממושך ללא סיבה.
    ברצוני לציין גם כן כי שלחתי הודעה לפני יותר משבועיים ולא עניתם לי.אני צריכה עצות דחוף!!
    אודה לכם מאוד אם תוכלו להציע לי דרכים לטפל בעניין הזה כי אני מרגישה שלא יכולה להשתלט עליה ועל התקפי הזעם הפתאומיים שלה.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי של ילדה בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי של ילדה בת 4.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    05/02/2011

    שלום לך,
    ייתכן שהילדה חוששת שתאבד את מקומה כשכבר לא תהיה הכי קטנה בבית ותהיו עסוקים עם תינוק. החשש שלה גם מוצדק בחלקו. כדי להרגיע אותה צריך להתייחס לחשש הזה. צריך לנסות לדבר איתה על כך שהיא אולי חוששת שיאהבו אותה פחות ושיהיה אליה פחות זמן, אחרי שתדברו איתה על כך היא תרגיש שסוף סוף מבינים ואתה ולא רק מנסים להרגיע על "ריק", ייתכן שבעקבות הדיבור הגלוי על כך היא תבטא יותר את חששותיה, אפשר לעודד אותה לכך בציור ובמשחק ולא רק בדיבור ולהיות סובלניים לביטויי המצוקה שלה. במקביל אפשר לדבר איתה על כך שתשדלו לתת מענה לחששות, להקדיש לה זמן נפרד אחרי הולדת התינוק (ואת זה יש לקיים ואפשר להתחיל כבר מעכשיו) וכם להגיד לה שזה טבעי שהיא גם תאהב את תינוק וגם תכעס ותקנא, ויש לכם מקום בלב לכל הרגשות שלה. אפשר גם לקנות ספרי ילדים שמדברים על הולדת אח ולהקריא לה אותם, כדי לאפשר המשך הזדהות, שיחה ועיבוד של הנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אמא מודאגת
    06/02/2011

    אני מודה לך מאוד על העצות שלך .ננסה לפעול בהתאם
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, ובהצלחה.

    סמדר ריינר
    06/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו