ילד שנותק איתו המגע

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שלום

    נורית
    11/03/2011

    אני טס אל הילד. בשבוע הקרוב אחרי שנתיים שלו ראיתי אותו. אין לי התלבטות לגבי הביקור אבל :

    מסתבר שכן יש גבר אחר שחיי איתם. זה אומר שלילד יש בעיה של נאמנות. ולי לא יהיה תגמול על הקשר איתו - כי יש מישהוא אחר שם שמשמעותי יותר בחיי היום יום.

    הילד ממשיך להתנגד לשיחות איתו.

    מה הכוונה אב חורג ואב ביולוגי זה לא אותה המשבצת ? זה ברור שהילד ירצה ששני האבות יואהבו אותו אבל גם יש מחיר של קשיים.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שנותק איתו המגע
    נורית
    06/02/2011

    שלום

    אני אב לילד שנחטף ממני על ידי האם לארצות הברית. הילד נחטף בגיל 3 וכבר עברו שנתיים, לא ראיתי אותו עד עכשיו פנים אל מול פנים. מתנהל תהליך משפטי ואני חושב שבסופו אוכל לראות אותו כפעמיים בשנה. האבהות שלי עד החטיפה הייתה נורמטיבית.

    בהתחלה הילד נהג להתקשר הרבה. בחודשים האחרונים האימא טוענת שהוא אינו רוצה לדבר איתי ולכן הם לא מתקשרים. אתמול דיברתי איתו באמצעות סקייפ ובאמת הוא לא רוצה לדבר איתי, כל מה שהוא רצה זה לעזוב את המסך.

    אני יודע שהוא בסך הכל ילד ואני כמבוגר יודע יותר טוב ממנו מה טוב בשבילו. אני יודע שכאשר הוא יגיע לבגרות הוא ירצה בקשר כלשהוא.

    אבל העלבון גדול מאוד. וגם "קשר כלשהוא" בשביל זה לעשות את המאמץ ? אני אבא ורוצה שאם תהיה מערכת יחסים היא תהיה כזאת. המאמץ גובה מחירים גבוהים מבחינתי ואני מעריך גם מבחינתו. וכל זה עוד לפני שדיברנו על אפשרות של אב חורג שיכנס לתמונה.

    שאלתי מתחלקת לשניים. א) לאיזו מערכת יחסים אני יכול לצפות מהעתיד (בהנחה שאראה אותו פעמיים בשנה ואדבר איתו בסקייפ פעם בשבועיים). האם אני יכול לצפות למערכת יחסים של אב ובן ?
    ב) האם באמת הקשר חשוב לילד גם כשהוא נמצא כל כך רחוק וגם כשהוא לא רוצה לקיים אותו ? יש השערה למה הוא לא רוצה לדבר ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שנותק איתו המגע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שנותק איתו המגע - תגובה

    ליאת גרוס
    06/02/2011

    שלום דורון
    אני יודעת שהתשובה שאתן לא תוכל להיות מספקת אבל בכל זאת חשוב לי להגיב.
    אתה מתאר מצב קשב ביותר. אבהות נורמטיבית לא תוכל להתקיים בשלב הזה כל עוד הפגישות הן בתדירות כלכך נמוכה. הילד מבולבל וסביר שמועברים לו מסרים נגדך. בגיל זה הילד תופס את העולם בשחור לבן. טוב ורע. יש ואין. וכרגע, כדי לשמור על בריאות נפשית שלו הוא תופס אותך כרע. הוא לא מסוגל לתפוס את המורכבות של דיעות שונות בין הורים, חטיפה וכו'. העובדה שאינו מעוניין כרגע בקשר היא הצורך שלו ואינה מכוונת אליך באופן אישי בשום צורה שהיא. עד כמה שזה קשה נסה להבין זאת ולא להיעלב. אין לו שום כוונה לפגוע בך!!!!!!!!!
    הדבר החשוב הוא שתמשיך לנסות, גם אם הוא מביע חוסר רצון. חשוב שידע שלא ויתרת עליו. חשוב שידע שכשירצה אתה שם בשבילו. חשוב שידע שהוא חשוב לך. יום יבוא והוא יהיה מסוגל להבין ואז הוא יבדוק האם ויתרת או המשכת לחזר כל השנים. אל תוותר. תכבה את כפתור העלבון שלך ותמשיך לבקש קשר ובמקביל לכבד את זה שלא מעוניין כרגע. הקשר חשוב לו. ללא ספק. גם אם הוא חד צדדי כלומר רק מצדך. חשוב שתהיה לך דמות מקצועית שתוכל לשוחח איתה כדי להכיל את כל זה.
    מקווה שיגיעו ימים טובים יותר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שנותק איתו הקשר

    נורית
    06/02/2011

    תודה ליאת

    אני משתדל לכבות את הכפתור של העילבון, ויודע שמתישהוא זה יעבור לו. אבל אני רוצה לקבל הערכה למה אני יכול לצפות מהעתיד, אם אשקיע מאמץ האם מערכת יחסים של אב ובן - כלומר קשר קרוב שאין דומה לו, יכולה להתקיים בבגרותו ממרחק כזה, או שזה לא ריאלי לצפות לזה ?

    מה המשמעות של כניסת אב חורג לתמונה ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שנותק איתו הקשר - תגובה

    ליאת גרוס
    06/02/2011

    שוב שלום
    לדעתי המשמעות של כניסת אב חורג לתמונה אינה מאד משמעותית. הוא לא מהווה תחליף לאב ביולוגי.הוא תוספת חשובה שתעשה לילד חיים יותר טובים אבל זה לא נופל על אותה משבצת ולכן אין מה לדאוג.
    אני בטוחה שהקנאה מטורפת. גם אני הייתי משתגעת במקומך אבל זכור שזו לא אותה משבצת...
    לגבי מה יקרה בעתיד. ימים יגידו. בטח לא בזמן הקרוב.
    הכי קל זה להגיד : "זה כלכך קשה וחסר סיכוי עדיף להתנתק רגשית עד להודעה חדשה. יהיה לי יותר קל". אל תיפול במלכודת הזו. למען הילד תמשיך לשדר עניין אך לא ללחוץ. לגבי העתיד הרחוק, אני אופטימית מטבעי.

    תחזיק מעמד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    נורית
    06/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    ליאת גרוס
    06/02/2011

    על לא דבר.
    מקווה שדברים יסתדרו במהרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו