2 שאלות על גמילות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • 2 שאלות על גמילות
    טלי לוי
    07/02/2011

    שלום,
    אני מגדלת 3 בנות : ילדה בת תיכף 8 ותאומות בנות תיכף 4.
    2 השאלות שלי מתייחסות לגמילה : ממציצת אצבע ומטיטול לילה.
    אני יודעת שאסור להשוות בין הילדים , בייחוד בין התאומים , אך כשהנך מגדל מספר ילדים אתה משווה תהליכים , במודע או לאו.
    את הילדה הגדולה גידלנו , מה שנקרא , בלי בעיות בכלל . עם התאומות למדנו כי ישנם המון דברים שאנו כהורים עוד צריכים ללמוד ולהתאמץ עבורם.
    אינני מכיה את הפורום הזה , מצאתי אותו באינטרנט אך , אם אני לא טועה , על דר ליאת גרוס שמעתי , שהיא גם אמא לתאומים , ואשמח אם היא תוכל ,מעבר לידע המקצועי שלה ,לייעץ כאמא לתאומים.ואם לא אשמח לכל תשובה מקצועית.
    \אחת התאומות טרם נגמלה מטיטול לילה. שתיהן נגמלו מטיטול ביום כבר לפני שנתיים והתאומה השניה באותו הזמן נגמלה גם מטיטול לילה - פשוט קמה עם טיטול יבש במשך הרבה לילות ופשוט הורדנו. כך היה גם עם הגדולה . התאומה הראשונה ישנה , עם הגמילה ביום, 2-3 לילות עם טיטול יבש ואח"כ החלה למלאו. מאז , כבר שנתיים , אני ממתינה כי חשבתי שזה בא מעצמו. האמת היא שהיא ילדה מאוד עצמאית , מאוד בוגרת, בכל דבר אחר. בקטע הזה , לפעמים , אם היא לא מצליחה להירדם בשינה של צהרים , היא קמה עם טיטול רטוב , כלומר היא במודע עושה פיפי בטיטול. דיברתי אתה על זה , הסברתי כי שינה ללא טיטול מצביעה על בגרות ועצמאות. נדמה לי שפשוט לא בא לה. אינני יודעת . אשמח אם תייעצו לי מה עליי לעשות כדי לקדם את זה .
    לגבי מציצת אצבע. 2 התאומות מוצצות אצבע , גם בלילה וגם במהלך היום , בכל מיני סיטואציות. התחלתי לדבר אתן כשמלאו להן 3 , לא ממש הזיזו ההסברים. הסברתי גם על הנזק לשיניים ואחת הבנות , כך נדמה , קצת נבהלה. קניתי מרה והצעתי למרוח , בטענה שזה יעזור להן להיגמל . אחת מהן לא מוכנה ואני אל מורחת בכוח. השניה הסכימה ונרדמה בהצלחה עם האצבע בפה ועם המרה על הציפורן...מה עושים? אני בעיקר בחרדה על השיניים, וגם התלות הזאת , שנראית לי אולי לגיטימית בגיל יותר קטן , נראית לי כעת כבר מוגזמת. הן לוקחות אצבע בעיקר במצבי עייפות , במצב עצבים , או סתם מול הטלויזיה. איך להפחית ? האם יש מה לעשות ?
    מאוד מודה לכן מראש.
    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    2 שאלות על גמילות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה את ההודעה,לא קיבלתי התיחסות

    טלי לוי
    09/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלותי לא נענו מלפני שבועיים

    טלי לוי
    22/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא מתייחסים לשאלה כבר חודש כמעט

    טלי לוי
    02/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 2 שאלות על גמילות - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    טלי שלום,
    כדאי לחשוב קצת מה קורה עם הילדות, שמתעקשות לשמר הרגלים ששכיחים בגיל צעיר יותר ולא מרפות מהם. ייתכן שנוצר מאבק, בו הן חשות שאת מעוניינת "לבגר" אותן ולקדם אותן להיות גדולות יותר, ואילו הן חשות לא מוכנות עדיין לעשות זאת, ונאבקות על הדגשה של היותן קטנות. מעבר לכך, ייתכן גם שהן לא פיתחו הרגלים טובים ויעילים מספיק להרגיע את עצמן בדרכים אחרות מלבד מציצת האצבע.
    נראה לי שכדאי לאפשר להן לחוש לעתים קטנות ותלותיות במבוגרים ושלא "דוחפים" אותן להתפתחות מהירה מכפי שהן מרגישות שהן מסוגלות. ובהדרגה, לעודד תגובות בוגרות יותר בהתאם לגילן. את מרמזת על תהליך, בו אתם מצפים מהן שיהיו ילדות נוחות כמו אחותן הגדולה, אבל הן נמצאות במצב אחר, הן שתיים ולא אחת, וגם אתם ההורים כבר אינכם הורים לילדה יחידה אלא הורים לשלוש.
    לגבי החיתול בלילה, כרגע עדיף לא להמשיך במאבקים בנושא, ולקראת הקיץ לפתוח אותו שוב. לגבי מציצת האצבע, רצוי לשוחח איתן על המציצה ועל תופעות הלוואי שלה, ולהדגיש את עניין שינוי המבנה האורתודנטי של הפה, ולא מסרים כמו "רק תינוקות עושים את זה". בנוסף, חשוב להציע להן דרך נוספת להרגיע את עצמן. חשבתי על רעיון, שאיני יודעת אם יתאים לכם, אך הייתי מנסה אותו - דווקא ללכת איתן ב"הפוך על הפוך" - לקנות בובה מחיתול בד (כמו שמעניקים מתנה לתינוקות), ולתת לכל אחת בובה כזו - לשחק איתה ולמולל אותה בידיהן כשהן עייפות. כך תהיה להן אפשרות גם להרגיע את עצמן וגם לחוש שיש עדיין לגיטימציה מההורים להתנהג באופן ילדי יותר מכפי גילן. כמובן שתוכלו לחשוב על כל "פטנט" אחר שיכול להתאים לבנותיכם ולהרגיע אותן.
    בהצלחה!
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו