בן 6.5 ומלחמתו בבי"ס

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן 6.5 ומלחמתו בבי"ס
    איריס667
    07/02/2011

    ההתנהלות של בני בבי"ס (כיתה א) החלה מנסיון להתמודד בתחילת השנה, דרך "לעשות שמח" ועכשיו פרק ה"סקנדלים" .
    בתחילת השנה היו שעות בודדות-לפעמים יומיים בשבוע שהיה לו קשה להתרכז. אחר כך הוא לא חזר לכיתה מההפסקה, היה גם מקרה שהוא השתטח על הרצפה ולא רצה לשבת על הכיסא. עכשיו הוא כלל אינו מוציא את הציוד ולא מתכוון לעבוד.
    הוא אינו קשוב, אינו פנוי ללמידה...הוא במלחמה.
    אני חד הורית, חוזרת מאוחר ואת שיעורי הבית הוא אמור לעשות בצהרון, אבל גם שם סערת הרוחות ממשיכה.
    הילד מבריק, יש בכוונתי לבדוק בעית קשב וריכוז אבל לחלק ניכר מהתגובות שלו יש דווקא בסיס רגשי שקשור לאירועים אחרים.
    מה לעשות כדי לשנות את המסלול הנוכחי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 6.5 ומלחמתו בבי"ס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6.5 ומלחמתו בבי"ס - תגובה

    סמדר ריינר
    07/02/2011

    שלום איריס,
    בשביל לענות על שאלתך חושב שנדע מהו הבסיס הריגשי של ההתנהגויות. נשמע שאת יודעת מהו אך לא פירטת. בזה צריך לטפל. אם תפרטי יותר ייתכן שאוכל לעזור לך יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6.5 ומלחמתו בבי"ס

    איריס667
    09/02/2011

    בסיס רגשי: למשל חיכוכים ביננו בשבת=יום ראשון הפוך. הידיעה ביום שלישי,שאני לוקחת אותו לאבחון ברפואה משלימה, כדי לעזור לו להיות יותר קשוב = בלגן ביום רביעי בגלל המתח שנובע מזה שאין לו מושג מה זה אומר והאם/איך/כמה ישנה את חייו.
    ברוב המקרים אני מזהה את הקשר בין האירועים. החיכוכים לאחרונה הם בעיקר סביב הלימודים וחוסר היכולת שלי להעביר לו את המסר (במילים אחרות, אני מתרגזת מהר). מאחר והוא לא פנוי ללמידה, הפער בין המקום של הכיתה והמקום שלו הולך וגדל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6.5 ומלחמתו בבי"ס - תגובה

    סמדר ריינר
    09/02/2011

    שלום איריס,
    את אכן מבינה יפה אני מתרשמת את הגורמים להתנהגותו. עכשיו מה שנחוץ הוא שתעזרי לו לעכל את הקשיים שלו ולהכיל אותם כך שהם לא יתפרצו לו בבית הספר. חשוב כשאת מזהה חרדה או קושי שלו, שתדברי איתו עליהם, תרגיעי אותו, תראי לו את אפשרויות לראות את הדברים אחרת ולא בצורה כל כך מטרידה, וכו'. חשוב גם שתנסי לא להתרגז עליו או להתרגז עליו פחות, כי ההתרגזות שלך גם לא מקדמת אותו, וגם לא נותנת לו דוגמה נכונה. אם את לא מצליחה להכיל את עצמך ולשלוט בעצמך מדוע את מצפה שהוא יעשה את זה?
    הצבת גבולות לא חייבת להיעשות בדרך של התרגזות, אפשר להיות תקיפים וברורים בלי להתרגז.
    כמו כן, אחרי שיש חיכוכים ביניכם, חשוב גם להרגע ולחזור למצב יחסים תקין, חם ואוהב לפני החזרה לבית הספר.
    אני יודעת שקל להגיד וקשה יותר ליישם, ואם את לא מצליחה אולי כדאי לפנות להדרכת הורים מסודרת או לטיפול עבור עצמך אם יש קושי.
    בכל זאת את נמצאת במצב מתקדם ויפה מבחינת ההבנה שלך את התמונה וזה כבר הרבה מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6.5 ומלחמתו בבי"ס

    איריס667
    10/02/2011

    תודה על תשובתך. תחושת הצורך בהדרכה הורית עולה בכל פעם שיש חריגות עוצמתיות (לטעמי) בהתנהלות השוטפת - ואז אני מגלה שאין לי כלים להתמודדות ואני מבקשת פתרונות בהולים ודוחה שוב את ההדרכה המסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהצלחה.

    סמדר ריינר
    10/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו