ילד בן 7 עם דימוי עצמי נמוך

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 7 עם דימוי עצמי נמוך
    קרן
    11/02/2011

    שלום רב,
    אני אמא ל 2 בנים בן 7 ובן 3. ילדי בן ה 7 ילד מתוק וחכם (לומד פעם בשבוע בתוכנית לילדים מחוננים ומצטיינים).

    . מגיל קטן הוא ילד שתמיד מצייית (לטעמי באופן מוגזם) לחוקים, לדוגמא אם המורה אומרת לא להרביץ, הילד לא יכה חזרה אפילו אם הרביצו לו קודם "כי זה אסור". אם נאמר לו שהגיע הזמן לישון הוא יגש יצחצח שיניים ויכנס למיטה עם נשיקת לילה טוב (אפילו כשהוא לא עייף ואני רואה שהוא שוכב במיטה ער לפחות חצי שעה),אם אני מבקש לכבות את הטלויזיה כי הוא כבר רואה יותר מידי, אפילו אם הוא באמצע תוכנית, הוא יגש ויכבה בלי להתווכח. בקיצור, חלומה של כל אם.

    אני ובעלי משתדלים תמיד לחזק אותו, לא להיות ביקורתיים מידי או קשים מידי איתו (למרות שבאמת אין על מה הוא ילד כל כך טוב). השבוע שמעתי אותו מדבר אם חבר ואומר "אני ילד חכם אבל לא כל כך חכם" והילד השני אמר לו "אל תגיד את זה אף פעם, אתה ילד חכם וזהו", או "אני הילד הכי חלש בכיתה", הוא לא מגיב שחברים אומרים לו שהוא מלוכלך (למרות שהוא ממש לא!) "כי אולי הם צודקים", הוא לא יודע להפסיד, ואם וכאשר זה קורה הוא לא רוצה לשחק יותר והולך הצידה.

    מפריעים לי מספר דברים:
    ילדים הם לפעמים אכזריים, אני לא רוצה שהם יחשבו\ילמדו שהוא "חלש", ובגלל זה יתחילו להתנכל לו (מה לעשות בדרך כלל תופסים את מי שחלש), הייתי רוצה שהוא ילמד להגן על עצמו ולהיות קשוח יותר (ואני לא מדברת על אלימות), אלה לא לתת לילדים "לתפס עליו".

    להעלות את דימוי/בטחון העצמי שלו. כדי שהוא גם יראה את מה שכולנו רואים, שהוא חכם, וטוב לב,ומוכשר וכל העולם פתוח בפניו להצליח.

    אני יודעת שדרך האתר לא נצליח לקבל תשובה מפורטת איך ניתן לעזור לילד, ומה שאני בעצם מחפשת זה את הדרך היכן להתחיל. היינו שמחים אפילו לגשת איתו (או בלעדיו) לעזרה מקצועית. למי ניתן לפנות במקרים כאלה? לאן כדי לגשת?

    סליחה על האורך, לתשובתכם אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 7 עם דימוי עצמי נמוך - תגובה

    סמדר ריינר
    11/02/2011

    שלום קרן,
    את יכולה לפנות או באופן פרטי לפסיכולוג או פסיכותרפסיט שעובד עם ילדים או דרך משרד הבריאות או דרך קופת החולים שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו