מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גיל שנתייםלימור11/02/2011
הבת שלי בת שנה ו-7. חכמה, טובה, מדברת ומבינה הכל.
יש לי שאלה כללית לקראת גיל שנתיים ובגלל שאני רואה את הסימנים...
1. כשהיא מבקשת משהו בבכי או עצבים, לומר לה "את רוצה לבקש את ה*** ?, את יודעת לבקש ללא בכי, תגידי, אמא, אני רוצה ***..."
או שהמלל פה מיותר ? איך ללמד אותה שהיא יכולה לדבר ולבקש במילים שהיא יודעת
2. כשהיא כועסת ושוכבת על הרצפה בבכי וכעס. אני לא נלחצת או מופעלת מזה, אך האם להתעלם ולנסות להזמין אותה לשחק או לעשות משהו אחר, או לקחת ולחבק אותה עד שתרגע ללא מילים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתינה לתשובה
לימור13/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממתינה לתשובה
לימור13/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובה
לימור15/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני אשמח לתשובה לשאלה של ליאת
גל15/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל שנתיים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט19/02/2011לימור שלום,
ראשית אני מצטערת שנאלצת להמתין לתשובה. אנחנו לא תמיד עומדות בעומס השאלות, במסגרת העיסוקים הנוספים שלנו...
לגבי שאלותייך -
1) ההצעה שלך מאוד מתאימה ויעילה ביחס לבקשות תו"כ בכי או כעס - לבקש ממנה לנסח מחדש את השאלה בקול/טון/מלים מתאימות (כמובן שיהיה צורך בהתחלה להדגים לה). חשוב להקפיד לתת לילדה את מבוקשה לאחר שנרגעה, כדי לא לגרום לה לחשוב שהיא תקבל מה שרצתה גם כשהיא דורשת זאת מהמבוגרים.
2) באופן כללי, המלל לדעתי לרוב אינו מיותר - ועדיף להתייחס למה שמתרחש (בקשה בבכי, הישכבות על הרצפה וכדומה), מאשר להתעלם. כדאי תמיד לומר: "אני לא מוכנה שתשכבי, אמא לא תמשיך לשחק איתך אם את שוכבת כך..." או משהו אחר בסגנון הדברים הללו. אולם לגבי השתלשלות העניינים בהמשך, את תלמדי מה הכי יעיל ומרגיע עם בתך - יש ילדים שזקוקים לזמן עם עצמם עד שהם נרגעים ואז כדאי לעזוב אותם במנוחה, במיוחד אם הדבר מתרחש בבית ואת יכולה ללכת לחדר אחר. לעומת זאת, ילדים אחרים זקוקים מאוד לחיבוק ולעזרה של ההורה בהסחת הדעת. כמובן שאותו הילד יכול להגיב במצבים שונים לתגובות שונות מצד ההורים, ולעתים לילדה יהיה נוח שאבא מחבק אותה, אבל כשאמא תחבק זה דווקא יעצים את המרדנות.
לסיכום - אין כאן תשובה אחידה, את תלמדי מה הכי מסייע להרגיע את הילדה שלך ולהחזיר אותה לשגרה. מבחינה התפתחותית המרד והבכי הם אופייניים לגיל, כך שתהיינה לך מספיק הזדמנויות להבין כיצד לפעול עמה...
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
