כיצד מבשרים לילדה בת 3 על מות סבתה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • כיצד מבשרים לילדה בת 3 על מות סבתה?
    מיכל
    12/02/2011

    שלום רב
    ביתי בת שלוש שנים וחמישה חודשים. לפני כשבוע נפטרה אימו של בעלי, שהיתה מבוגרת אך מתפקדת. פטירתה היתה מפתיעה. הקשר של ביתי לסבתה לא היה הדוק, אך עדיין מידי ערב נהגה לדבר עימה בטלפון. אינני יודעת כיצד לבשר לה על מותה.
    אני יודעת שעלי לומר שהיא מתה בגלל שהיתה מאוד מבוגרת ולחזק אותה בכך שהיא אהבה אותה מאוד. יחד עם זאת, אינני יודעת כיצד עלי ליזום את השיחה מבלי לעורר בה בהלה. היא כן שואלת על הזקן של בעלי ועל נר הזיכרון ובכל פעם אני מרגישה שהיא תופסת אותי לא מוכנה. אני חוששת שכל אמירה שתקשר בין הדברים למוות תעורר בה חשש. יחד עם זאת, אני מבינה שצריך לספר לה. אשמח לכל עיצה בעניין
    בברכה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד מבשרים לילדה בת 3 על מות סבתה? - תגובה

    סמדר ריינר
    13/02/2011

    שלום מיכל,
    לא בטוח שיש דרך שלא תעורר בה חשש. העניין הוא לא לא לעורר בה חשש, זה לא מציאותי ולא ריאלי אלא ללוות אותה ולהרגיע אותה אם החשש מתעורר.
    כמו כן את יכולה להסביר לה, אם זה מקובל עלייך, שכעת סבתא הלכה לעולם אחר, הפכה למלאך, מסתכלת עלינו מהשמיים וכו' או כל הסבר אחר שאת חושבת שיכול להקל ומקובל על עולם האמונות והערכים שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו