לכ' סמדר ריינר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לכ' סמדר ריינר
    אוקסנה
    25/02/2011

    שלום. אני מרגישה שמתחילה לפחד להגיד לילד "כן" או "אסור". המצב הוא ככה. לא היינו אומרים לילד הרבה "לא", כי אני יודעת שהברה "לא" מוריד ביטחון עצמי לילד. מה שקורה שהילד הרבה זמן איתי, אני מכילה, מלבישה, מקלחת ו... אותו. כשבעלי או סבא לוקחים אותו מהגן, הילד לו מבקש ידיים. כשאני לוקחת אותו "אימא, תרימי אותי". אם אני אומרת "לא", אני אימא לא טובה. כשאני חוזרת מעבודה, בעלי אומר "הילד היה אכי טוב שאפשר". אחרי בערך 20 דקות הילד מתחיל להתצבן עלי על כלום. (לצעוק, לזרוק משחקים ו...). על השאילות שלי "אם הוא רוצה לשתות או לאכול או.... הילד תמיד אומר "לא רוצה". אבל איך שאני נותנת לו אוכל, הילד חוזר לילד אלוף בין האלופים. (לפעמיים במקום אוכל זה יכול להיות לישון). אני לא יכולה להבין את הסיטואציה הזאות, שכל דבר הוא מנסה להסביר בצורה אגרסיבית. והוא כן יודע להגיד במילים שהוא רוצה זה או זה. וגם לא יכולה להבין, למה הילד מוכן לחקות עד שאני חוזרת מעבודה. איל לבדוק מה קורה פה? לעכשיו אני אימא לא טובה, כי הוא שומעה ממני הרבה "לא". אבל אם הוא רוצה לאכול, לשחק, ללכת בחוץ, לישון ו... הוא רוצה רק אימא. איך להבין מה קורה פה? הרבה דברים השתנו בבית, בגלל השינוי בהתנהגות שלו. אני כבר "מפחדת" להגיד מילה "לא" לילד. ויום אחד כשהילד ראה דמאות אצלי בעיניים, הוא פשוט הסתכל עליי. וקשר עין שלו במצב הזה היה אכי ערוך שאפשר. מה זה? סליחה ותודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לכ' סמדר ריינר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכ' סמדר ריינר - תגובה

    סמדר ריינר
    26/02/2011

    שלום אוקסנה,
    הילד מתנהג כך איתך כי הוא מרגיש את חוסר הביטחון שלך וכמה חשוב לך שהוא יעריך אותך.
    אמא חייבת להגיד לא לפעמים. אז מה אם הוא אומר שאת אמא לא טובה?
    ההברה "לא" לא מרודיה את הביטחון העצמי של הילד. אלא אם כן משתמשים רק בה או משתמשים בה יותר מדי. ילד חייב לשמוע לא לפעמים.
    את חייבת להפסיק להתרגש כשהוא אומר שאת אמא לא טובה ולהמשיך בדרך שלך, את האמא היחידה שלו, והוא רק ילד ולא חייבים לקבל את האישור שלו כל הזמן שהוא מרוצה ממך כאמא. זה לא תפקידו לתת ציונים לתפקוד האימהי שלך.
    את אמא מספיק טובה, זה לא משנה מה הוא אומר ולא הוא קובע את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו