ילד בן 3 וחודשיים ,לא הולך לגן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 3 וחודשיים ,לא הולך לגן
    אירה
    25/02/2011

    שלום.בני ילד יחיד במשפחה בן 3 וחודשיים ,לא הולך לגן ,נמצא בבית עם מטפלת,הוא יליד ינואר ואי לכך יכנס לגן טרום טרום חובה בגיל 3 ושמונה חודשים.הוא ילד אינטלגנטי,חמוד ,אך חסר ביטחון לחלוטין.הוא לא מוכן להתקרב למגלשה במידה ונמצאים בה ילדים אחרים,הוא ממציא תירוצים כדי לא להתקרב למקומות בהם נמצאים אנשים וכאשר אני מתעקשת לקבל תשובה מדוע ,הוא עונה:
    : "הם בטעות יכולים לדחוף אותי".אני מנסה להסביר לו כי אין מה לחשוש,אך לא מצליחה.אני מנסה לעבוד איתו על שיטת הפרסים-במידה והוא מתקרב למשחקיה עם הילדים-מקבל מדבקות או פרס מסוג אחר.....גם הדבר הזה לא ממש מצליח.הוא מנסה להתחמק ומעדיף לא לקבל פרס מאשר להתקרב לילדים. הוא לא יודע להיות אסרטיבי עם הילדים אפילו יותר קטנים ממנו .....בקיצור,לדעתי הוא מחשב את עצמו כחלש ולא מעמין שיוכל להתמודד עם מצבים שונים.שאלתי היא-כיצד לגרום לילד להאמין בעצמו?האים להכריח אותו לשחק עם האחרים או לעזוב אותו לנפשו עד לכניסתו לגן?האים וכיצד ניתן לשפר את הדימוי העצמי שלו?בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 וחודשיים ,לא הולך לגן - תגובה

    סמדר ריינר
    26/02/2011

    שלום דריה,
    הילד צבר חוסר ביטחון כיוון שעד היום היה לבד והוא מיומן בתקשורת עם ילדים. צריך למצוא דרך הדרגתית. למשל להזמין ילד אחד הבייתה לטרירטוריה מוגנת שהוא מכיר, ולתת לו לשחק עם ילד אחד כל פעם בבית, אחר כך לבדוק אם הוא מסוגל ללכת לבית של הילד האחר ולהיות עדיין עם ילד אחד בטריטוריה פחות מוגנת אבל שאת עדיין בסביבה, אחר כך שאת תעזבי ותחזרי, אחר כך לשחק בחוץ וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו