כיצד נכון להגיב?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • כיצד נכון להגיב?
    ש.
    27/02/2011

    שלום, ביתי נעם הבכורה בת 6, אחות לאורי בת שנתיים ושמונה חודשים ולניצן בן חודשיים. שאלתי נוגעת למספר מצבים בהם אינני יודעת כיצד נכון להגיב. 1. כיצד יש ללמד אותה בנושא של חשיפה גופנית- שגופה הוא פרטי ועליו להישאר מכוסה ולא לחשוף אותו?. אציין שאנו דתיים וקיים אצלינו מושג של צניעות אך חשוב לי שתהיה לה מודעות שאינה קשורה למושג זה. אני נתקלת במצבים בהם היא חושפת את גופה לחברותיה- מרימה את חולצתה ויכולה לומר "הנה הציצים שלי", היא גם מתעסקת עם הציצים שלה- היא מבקשת שלא אכנס לחדר ומשחקת באטבי כביסה- היא שמה אותם בציצים שלה. היא מבקשת שלא אכנס כי כשעשתה זאת ביקשתי ממנה לא לעשות את זה, היא יודעת שאני לא מרשה לה- ההסבר שלי היה שזה עלול להזיק לה. היתה פעם גם סיטואציה מאוד לא נעימה בה במפגש משפחתי כדי למשוך תשומת לב- הרימה את החצאית והראתה את הטוסיק ועשתה זאת מספר פעמים (היתה בת חמש וחצי). אינני יודעת אם לכעוס, אם להעניש, אם להסביר... זה מביא אותי לנושא השני בו כאשר אנו בחברת אנשים היא מושכת תשומת לב על ידי "שטויות" שהיא עושה שגורמות לנו למבוכה רבה, כדוגמא שציינתי או על ידי קולות מוזרים, צעקות,מנסה להצחיק, משתוללת בלי הכרה- סתם קופצת, צוחקת בקול רם, שרה ומתנהגת בצורה לא נעימה לסביבה- לא לנו ולא לאנשים מסביב. בדרך כלל, אני כועסת ומנסה להציב לה גבול על ידי אזהרה שאאלץ להרחיק אותה לחדרה אם לא תירגע כי לא נעים לנו איתה- אך בדרך כלל זה לא עוזר ואף מגביר את ההתנהגות שלה.היא פשוט לא יודעת לעצור את עצמה כשהיא מתחילה בהתנהגות "לא יפה". גם כלפי חברותיה או אחותה- אם היא מתחילה להציק להן, להרביץ, וכו' לא ניתן לעצור אותה- לרוב אני " מאיימת" ובד"כ לא מוצאת את הסנקציה שעליי להפעיל- לא מוצא חן בעיניי שאני מוצאת את עצמי מאיימת בעונשים, וגם אז- אני לא מוצאת את העונש- אני גם לא בדיוק מאמינה בעונשים..אך לא מצליחה בפועל להציב את הגבול ולעצור את ההתנהגויות שלה.
    נושא שלישי הוא כיצד נכון להגיב בסיטואציה עם חברות- למשל כשחברה צועקת עליה ומתנהגת אליה לא יפה והיא באה לספר לי- האם נכון להתערב ולהגיב לחברה או לתת לה להתמודד עם החברה לבד. אינני מוצאת את המילים הנכונות. בפעם האחרונה אמרתי לנעם "אל תתייחסי אליה. היא מתנהגת לא יפה"- אך הרגשתי שהתגובה שלי לא נכונה ולא מתאימה. לא עשיתי בזה דבר- נעם נאלצה להתמודד איתה לבד ולא הרגישה תמיכה מצידי ובנוסף, לא נתתי לה כלים מתאימים להתמודד... אשמח לעצה ועזרה בנידון. סליחה על האריכות, בתודה רבה מראש, שמרית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיצד נכון להגיב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד נכון להגיב? - תגובה

    סמדר ריינר
    27/02/2011

    שלום שימרית,
    העניין שאת מתארת הוא לדעתי כבר לא בקטגוריה של איך להגיב אלא איך לטפל. ההתנהגות של ביתך היא חריגה ולא ניתנת להסבר על ידי חוסר גבולות בלבד, ולא נראה לי שהסבר לילדה הולך לשנות את זה. יש כאן משהו הרבה יותר בסיסי ועמוק.
    מפליא אותי שגם את לא מוטרדת ולא שואלת את עצמך מהיכן הרעיונות האלה של אטבים על הפיטמות וחשיפת הישבן אצל ילדה בת 4? יש כאן בעיה הרבה יותר חמורה וכדאי לבדוק אותה לעומק. אני ממליצה לך לפנות בדחיפות לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להגיב

    ש.
    27/02/2011

    סמדר שלום, תגובתך מאוד מדאיגה אותי. חשיפת הישבן היתה בגיל 5.5 לא 4, והיא רק הרימה את החצאית מעל הישבן ולא מעבר לכך, לא ברור לי מהיכן את חושבת שהיא מקבלת את הרעיונות האילו- אציין שאין לנו בבית- לא טלויזיה ובמחשב היא משחקת לעיתים רחוקות תחת פיקוח ויש לנו במחשב אינטרנט מוגבל בתוכן. בוודאי שאני מוטרדת מההתנהגות של ביתי ולכן העלתי את השאלה שלי, אך לא חשבתי כלל על כיוונים קיצוניים כפי שזה נשמע מדברייך. למי את ממליצה שאפנה?. אודה לתגובתך בדחיפות. תודה שמרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להגיב - תגובה

    סמדר ריינר
    27/02/2011

    שלום שימרית,
    אכן ההתנהגות של ביתך נשמעת לי מדאיגה. אני מצטערת אם אני מלחיצה, אבל אני חושבת שעדיף להילחץ עכשיו ולבדוק את הדברים מאשר להכות על חטא מאוחר יותר. זו לא התנהגות רגילה של ילדה שובבה בעיני, ייתכן שזו התנהגות שמשדרת מצוקה, ואני ממליצה לך לפנות איתה לפסיכולוג או פסיכותרפסיט שעובד עם ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו