אוכל

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אוכל
    עדנה
    01/03/2011

    לבן שלי בן 12 יש ענין עם אוכל:ישנם המון מאכלים שהוא לא אוהב.ארוחת צהריים מבחינתו זה מאכלים לא בריאים כמו שניצל וציפס.אני משתדלת לא לריב עמו והחלטתי לבנות איתו תפריט של מה הוא יאכל כל יום ומה יקח לבית הספר כל יום.הבעיה לא מסתימת בזה.לאחר ארוחת צהריים הוא מתחיל להגיד שהוא רעב(כי רוב הארוחה שלו מורכבת מחלבונים וללא פחמימה)ואני אומרת לו שפשוט יגש ויקח לו משהו.הוא נורא מנגז בענין ורוצה שאני אציע לו מה יש ואני אכין וכו וכו.אחכ זה גולש לארוחת ערב :מה אני אוכל?גם פה שום דבר לא מספק אותו למרות שאני שמה על השולחן מבחר דברים ו2 ילדי האחרים אוכלים יפה מאד.הוא נורא מתעסק בזה :בצורת הגשה באסטטיקה של האוכלועוד ועוד...אצין שהוא ילד עם עודף משקל קל.גם בעניני ממתקים יש ויכוחים כי הוא רוצה שאני אקנה יותר ממתקים ואני לא מחזיקה בבית ממתקים כי הוא פשוט מחסל אותם.אני קונה לו בחוץ כל יום ממתק קטן אבל הוא כבר עצמאי ואני מגלה שהוא קונה מכספו בדרך ממתקים .אני די נואשת ומותשת מהענין וגם דואגת שלא ישמין ואני פשוט רואה שגם שעושים איתו הסכמים מראש זה לא ממש עוזר...מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה

    עדנה
    01/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד לא רוצה לאכול

    איציק
    03/03/2011

    אני מכיר את הבעיה הזאת לצערי וזה מאוד מדאיד.
    אני ובת זוגי פשוט יושבים לאכול איתו. אנחנו מכינים לו אוהב את ת מעט המאכלים שהוא אוהב ומציעים לו מדי פעם לטעום משהו חדש.
    שמתי לב שילדים, וכנראה אנשים בכלל, אוהבים כל מה שיש בו מלח, סוכר או שמן. הגוף נהנה מזה אבל בכמויות גדולות זה כמובן מזיק. את האוכל המזיק מסכימים להכין בשבת ובפעם בחודש מכינים יחד איתו פנקייק, בתנאי שהוא אכל טוב ומזין במהלך החודש.
    דבר נוסף שהתחלנו הוא מילוי טבלה, האם התנהג יפה במהלך הארוח וסיים את האוכל. אין תגמול בסוף שבוע, זה רק מעקב אבל הפכנו את המעקב למשמעותי לו.
    אני באופן אישי מאמין בהגיון ובשל הישר, גם של ילדים. אני מדבר איתו על מאמרים שקושרים בין תזונה נכונה ואינטלגנציה ומאמרים שקושרים בין תזונה נכונה למצבי רוח ועוד. הו מתעניין ומפנים לדעתי.
    זה מאוד מתסכל ויוצר המון ריבים כשהוא מסרב לאכול ורוצה רק ממתקים. במקום לריב אנחנו פשוט יושבים איתו ליד השולחן ואוסרים עליו לקום עד שהוא מסיים לאכול לפחות את רוב מה שיש לו בצלחת.
    בנוסף גילינו שהוא אוהב לביבות עדשים בגלל הרקם הקריספי שלה, הוא מזכיר לו צ'יפס, אז אנחנו מכינים לו יותר מהם.
    בגדול אני חושב שצריך ללכת עם הילד בעניין הזה אבל לא לתת לו לנהל את העניינים. להתחשב בבררנו והעדפות שלו עד גבול מסוים.
    מקווה שעזרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כנראה דילגתם עלי בטעות.אשמח לתשובה

    עדנה
    03/03/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/03/2011

    דנה שלום,
    נראה שנושא האוכל עם הבן שלך עבר מזמן מלהיות דבר טכני ויומיומי, לנושא שכרוכים בו הרבה רגשות ומאבקים. לא ניתן להפריד בין העובדה שהוא סובל מעודף משקל קל, שהוא דבר משמעותי במיוחד בחברה שלנו כיום ובגיל תחילת ההתבגרות בו הוא נמצא, לבין המאבקים ביניכם סביב האוכל. נראה שהויסות שלו את האכילה ואת תחושות הרעב והשובע נפגם. כמו כן, נראה שבכל הקשור לאוכל, הבן שלך רוצה שאת תמשיכי לפנק אותו ו"להאכיל" אותו.
    הרעיון לבנות תפריט יחד הוא נהדר, וחשוב להציע לילד תמיד אוכל מגוון, ולאכול יחד ארוחות משפחתיות מסודרות. בנוסף כדאי שתנהיגו פעילות אישית משותפת של הילד עם כל אחד מההורים, שאינה קשורה באוכל ובמאבקים לגביו - ללכת לסרט יחד, לצעוד בפארק או כל דבר אחר שמהנה ובאמצעותו הילד ירגיש שהוא מקבל מספיק השקעה הורית - אך לא באמצעות האכלה.
    במידה והרגלי האכילה הנוכחיים אינם משתפרים, כדאי לפנות להתייעצות בנושא, על מנת לא לקבע את הבעיה לכזו שתהיה ארוכת טווח.
    בהצלחה!
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו