הורים מתוסכלים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הורים מתוסכלים
    הדר
    03/03/2011

    נעם, בן שנה ו 7 חודשים. ילד חכם, שמח ואוהב. מתפתח בהחלט יפה מאוד לגילו. הולך,מדבר, שר, סופר, מצייר. ילד מקסים ומבריק.
    מגיל שנה - שבו התחיל ללכת/לדבר - התחילה תופעת התבכיינות שהולכת ומחמירה.
    חשוב לציין - הוא שנה שנייה באותו הכיתה במעון נעמ"ת - ז"א אותן המטפלות, הוא הילד הכי גדול בכיתה (יש עוד 4 בני גילו, אך הרבה פחות מפותחים...), הוא אוהב לאכול, אוכל יפה והכל!!! ישן שעה-שעתיים צהריים, וגם לילה שלם.
    התיסכול שלנו, הוא שכל הזמן הוא מתבכיין.. בהתחלה חשבנו שעם הדיבור זה יעבור - אך קורה בדיוק ההפך.
    למשל: הוא יודע להגיד בקבוק, הוא רואה שאני הולכת להביא לו ובכל זאת מתבכיין.
    לפעמים - אנחנו מסבירים לו - אם תבכה לא תקבל או לא מבינים שתה בוכה/תבקש יפה.
    לפעמים - פשוט מתעלמים.
    אנחנו כבר משתגעים, ממש מתוסכלים - לא מצליחים להכחיד את התופעה -
    חייבים למצוא את הפתרון לבעיה הזאת.
    בבקשה עיזרי לנו!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורים מתוסכלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מתוסכלים - תגובה

    סמדר ריינר
    05/03/2011

    שלום הדר,
    נראה לי שיש לכם טעות לגבי הילד שלכם שנובעת מכך שהוא מקסים ומבריק. הוא רק בן שנה ו-7!!! הוא עוד קטן! הוא לא גדול, אפילו שהוא יודע להתבטא כמו גדול, אל תבלבלו. למה אתם רוצים "למגר" את הבכי כל כך מהר? לאןו אתם רצים? נראה שיש לכם הערכה לא נכונה לגבי היכולות הריגשיות בגיל הזה, ונדמה לכם שאם ההתפתחות השיכלית היא מהירה הוא צריך להתנהג כמו ילד בן 6. תינוקות בגילו עדיין בוכים, קשה להם להכיל מצבים, הוא צריך שיתייחסו אליו כמו תינוק, ואתם צריכים עדיין לאפשר לו את זה, אחרת הבעיה באמת תחמיר. אם הוא "מתבכיין" כדברייך, זה אומר שהוא צריך התייחסות מכילה שמותאמת לגילו, ולא ציפייה קשוחה שיתכונן כבר לגיוס:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מתוסכלים

    הדר
    06/03/2011

    אם כך, אז איך אנחנו אומרים להגיב במצב נתון של "בכי" - שלא קשור לשום דבר..???
    כמו "אני רוצה כדור!!!" - בבכי... איך אני אמורה לדעת מתי זו תגובה שלו לפינוק שלי, ומתי זה צורך אמיתי וחוסר יכולת להביע את עצמו..
    תעזרי לנו להגיב נכון להתבייכנות. איך לא ללמוד אותו שבכי מביא תעולת/תשומת לב??
    ובכל זאת, לתת לא יחס מספיק שידע שהוא יכול לסמוך עלינו - כהורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מתוסכלים - תגובה

    סמדר ריינר
    07/03/2011

    שלום הדר,
    זה ל אנכון שהבכי לא קשור שום דבר, ייתכן שהבכי לא יוצא על הדבר הנכון, אבל הוא א בהכרח בלי סיבה. במקרה שלכם, כשהוא בוכה הייתי פשוט מחבקת אותו, ואומרת לו שאולי הוא לא בוכה עכשיו בגלל הכדור, אלא בגלל שהוא רוצה קצת להרגיש את אמא, ואמא עכשיו תחבק אותו ואחר כך נשחק בכדור.
    במקרה שלכם אני מתרשמת שזה לא עניין של פינוק, אלא מדובר בילד קטן מאוד שמצפים ממנו להיות גדול מגילו והבכי זה מתי שאין לו כוח יותר לעשות את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוד

    הדר
    07/03/2011

    חידוד- הבכי מופיע במקרים של התמודדות, כאשר ילד לוקח לו משהו מהד, אם הוא נקלע למצב די פשוט יחסית כמו שנתקעת לו היד בסל כביסה, נופל לו משחק מתחת לשולחן. במקום להתמודד ולנסות להציל את המצב לבד הוא בוחר לעמוד ולבכות בכי "מתבכיין" מדי בשביל לקבל עזרה.
    אני רוצה להוסיף שנועם הוא ילד מאוד מילולי, לכל סיטואציה הוא מגיב בצורה מילולית "מצאתי פרח", "הנה אוטובוס גדול", "אמא מה עושה?".... החלק המילולי אשר מתאים לגילו ולא דורש ממנו מעבר מתבטא לאורך כל היום חוץ ממצבים בהם הוא צריך להתמודד לבד.
    דרך ההורות שלי היא הקניית הרגלים וכידוע הרגלים נבנים מגיל מאוד צעיר, למשל יש לו הרגל להיכנס לאוטו ולקבל מוצץ וחיתול וכשיורדים מהאוטו נפרדים מהם. כאשר הוא נכנס לאוטו הוא אינו מחכה אפילו רגע,ויושב בכסא בקפיצות ובבכי (שוב הבכי המתבכיין) עד שמקבל את המוצץ והחיתול. בזמן הזה אני מדברת איתו ומסבירה לו שמיד הוא יקבל אותם אבל הוא מסרב בכלל להקשיב.
    אשמח לשמוע את דעתך במהרה, הדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוד - תגובה

    סמדר ריינר
    07/03/2011

    שלום הדר,
    הבנתי אותך. לדעתי את מצפה מילד צעיר מדי להתמודדויות שעדיין לא מתאימות לגיל. מותר לו בהחלט בגיל הזה לבכות כשמישהו לוקח לו משהו מהיד. כמבון שאפשר להראות לו גם דרך אחרת, לעזור למצוא עוד פתרונות אבל יכול להיות שלבכות כרגע זה מה שהוא יכול וזה גם בסדר. כשהוא יהיה בן שלוש זה יהיה מתאים להתחיל לדאוג מזה ברמה שתא דואגת עכשיו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו