מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שינוי התנהגותי ילדה בת 6לולה06/03/2011
שלום לכולן,
יש לי ילדה מקסימה וחכמה בת 6. בחודשים האחרונים חל שינוי בהתנהגות שלה.
בבית היא עצבנית כל הזמן, עונה, מתחצפת, לא מקשיבה, מרביצה לאבא שלה.
בגן היא ילדה מאוד מקובלת ומובילה ונחשבת לילדה מאוד טובה אבל גם שם חל שינוי לדברי הסייעת היא לא רוצה לשבת באוכל עם הילדים אלה בשולחן לבד
גם בבית וגם בגן היא מתלוננת על כאבים בכל מיני מקומות בעיקר בבטן עשינו לה את כל הבדיקות האפשריות והכל תקין אצלה. בשיחה עם הגננת וגם עם בעלי נראה שזה פסכולוגי.
אציין שאנו בטיפולי פוריות ואני יודעת שמאוד מפריע לה שרק לה אין אחים.
אודה לכם/ן אם תוכלו לסייע לי כיצד להתמודד עם זה
כשאני מדברת איתה ושואלת אותה אחרי שנרגעים למה היא מתנהגת כך היא מבקשת סליחה ואומרת שהיא יודעת שהיא לא התנהגה יפה אבל היא לא יודעת להסביא למה מלכתחליה היא מתנהגת כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגותי ילדה בת 6 - תגובה
סמדר ריינר06/03/2011שלום לולה,
ייתכן שבתך מודעת באופן כלשהו למתח שקיים בבית סביב טיפולי הפוריות, וחשה הזדהות רבה איתך, כולל כאבי הבטן. ייתכן שבדמיון שלה את עוברת טיפולים מכאיבים, והיא חרדה ודואגת, ואילו אתם חושבים שאם אתם מסתירים ממנה את הפרטים אז היא לא מבינה וכך אין דיבור על הנושא בבית והיא נשארת לבד עם החרדות והדאגה שלה. אם זה אכן המצב, כדאי לדבר איתה יותר לעומק מה היא יודעת ומה היא מפנטזת על העניין של העדר האחים והטיפולים שאת עוברת, דיבור חופשי ופתוח, כמובן בהתאם לגילה על הנושא יכול להפחית במידה רבה את המתח שלה. כאשר הדברים סודיים, לפעמים הם נראים יותר מפחידים ממה שהם באמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעיניין הוא שהיא מודעת לטיפולים
לולה06/03/2011היא יודעת שאני עושה זריקות והולכת הרבה לרופא כדי שיהיה לנו תינוק.
היא בגן דתי והגננת באותו מצב כמוני עם ילדה באותו גיל ומדברים איתה על זה שצריך להתפלל ושיש כל מיני סוגי משפחות.
לילדים היא יודעת לענות כשאומרים לה שאין לה אחים היא עונה שיותר כיף לה כדי יש לה 2 חדרים רק לעצמה וכל המשחקים רק שלה ואבא ואמא שמשחקים רק איתה.
העיניין הוא שהיא לא כל-כך מראה שזה מציק לה בבית או בגן אבל ההתנהגות שלה השתנתה
בגן היא לא רוצה לשבת בריכוז או עם ילדים בשולחן האוכל.ושיוצאים לחצר צריך לשכנע אותה לצאת דבר שמעולם לא היה קודם לכן.
היא ילדה מאוד חברותית שילדים מבקשים ממנה להיות איתה או לשחק איתה ומישום מה פתאום היא לא רוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעיניין הוא שהיא מודעת לטיפולים - תגובה
סמדר ריינר06/03/2011שלום לולה,
היא אולי יודעת ברמת המידע הטכני, אבל מבחינה ריגשית לא בטוח שיש מקום להעלות את הקשיים, גם שלך וגם שלה. את צודקת באבחנתך שהיא אל מראה את הקשיים מילולית וכאילו מילולית הכל בסדר. לכן יש חשיבות עלל כך שתדברו איתה גם ריגשית ולא רק טכנית על איך העניין מתבצע. כלומר לשאול אותה איך היא מדמיינת את הטיפולים שלך? מה היא חושבת שזה אומר? אולי לתת לה לצייא את זה. לדעתי היא חושבת שהזריקות כואבות לך, אולי היא חושבת שמשהו בבטן שלך לא תקין ולכן את לא נכנסת להריון, אוי היא חושבת שזה אומר שגם היא תהיה גדולה ויהיו לה כאבים ובעיות כדי להיכנס להריון, על כל זה כדאי לנסות לדבר איתה בצורה יותר גלויה. ייתכן שאתם מדברים על הפרוצדורה אך מאוד מנסים להסתיר את המתח והכאב שמתלווים לטיפולים והיא קולטת אותם אך גם קולטת שלא רצוי לדבר על זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה סמדר
לולה06/03/2011אני אנסה לדבר איתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור, בהצלחה.
סמדר ריינר06/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
