מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות התנהגותורד13/03/2011
שלום,
בני בן שנתיים ו-9 חודשים. קצת לפני גיל שנתיים החל בהתנהגות "אלימה" שנראתה נורמלית כמלחמת קיום בגן (נשיכות, משיכות וכו'..).
לפני מס' חודשים קרה מקרה בגן בו הוא דחף את המטפלת וזו נפלה ופרקה את הכתף, הוא נכנס למעין "טראומה" , עבר תקופה של כחודש בו הוא סירב להכנס לגן והייתי משאירה אותו שם ממש בצרחות (הגננת הסבירה כי הוא "מתבייש" במה שקרה וכי הם ראו זאת בחומרה והקשו עליו בתגובות).
לאחר תק' זו היתה תק' פורחת בה כהגדרת הגננת היה ב-0% אלימות והתנהג לתפארת.
לאחרונה, חזר להתנהג באלימות, הוא מרביץ, נושך, מושך ודוחף וכל זה ללא סיבה. אני רואה את התנהגותו אחה"צ בחברת ילדים, הוא ללא סיבה מתחיל באלימות ומיד אח"כ מחבק ומנשק (כהתנצלות), נראה כאילו "נכנס בו הילד הרע" והוא אינו משתלט על עצמו. הוא יודע בדיוק את התוצאה של ההתנהגות (עונש ישיבה בחדר) אך זה לא מרתיע אותו מלבצע זאת שוב ושוב..
איני יודעת כיצד לנהוג איתו (אציין כי הוא ילד מאוד חכם ומדבר ברהיטות).
ניסיתי לבקש ממנו כשהו אמרגיש שרוצה להרביץ שיעצור ויספור עד 5, זה עובד בתאוריה (הוא אומר לי, בדיעבד, "הרבצתי לו כי שכחתי לספור עד 5..")
מה עושים?
האם יש טעם לטיפול פסיכולוגי?
אולי ריפוי בעיסוק?
איך אפשר להגיע אליו?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות התנהגות - תגובה
סמדר ריינר13/03/2011שלום ורד,
נסו לחשוב מה יחסכם בבית לתוקפנות ולכעסים, האם אתם מדברים עליהם בצורה ישירה? האם אתם מדי מאופקים? האם לילד יש לגיטמציה לבטא תוקפנות במידה? לעיתים כשאין מקום לתוקפנות סבירה היא הופכת לאלימות, נסו לבדוק אם זה המקרה.
בכל עונשים הם דרך חינוך ל איעילה בעיני כפי שתא בעצמך נוכחת לדעת, כדאי להלפסיק עם זה. אפשר גם לנסות להבין טוב יותר מדוע הוא מרביץ באמת. לא כל מה שנראה לכם חסר סיבה הוא באמת כזה. אם אתם לא מצליחים להתמודד, יש אפשרות לפנות להדרכת הורים או לטיפול דיאדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
