שינוי התנהגות פתאומי בילד בן 6.5

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שינוי התנהגות פתאומי בילד בן 6.5
    ליהי
    13/03/2011

    שלום רב,

    אנו הורים לבן יחיד בן 6.5 שעלה השנה לכיתה א'. לפני הכניסה לבי"ס לא נצפו בעיות התנהגות כלשהם, הילד היה תמיד מקובל ואהוב על חבריו, קיבל שבחים מהצוות החינוכי, וברוב המקרים היה בין המשתתפים הפעילים ביותר בכל פעילות. חשוב לציין כי הילד תחרותי מאוד, מאז גיל קטן לא אוהב להפסיד, רגיש ואמפטי, אבל גם מתקשה להתמודד עם הערות או ביקורת. הילד נמצא במסגרות מגיל 3 חודשים ועד כה לאורך כמעט כל חייו שהה במסגרות למשך כל היום עד שעות אחה"צ. כמו כן, לפני כשנה וחצי העתקנו מגורים לאזור אחר בארץ, כחודשיים לאחר תחילת הלימודים בגן חובה.

    שנת הלימודים הנוכחית החלה ללא בעיות, הילד הסתגל במהרה למסגרות החדשות (בי"ס וצהרון). בנוסף, התחיל גם חוג ספורט חדש בו הוא נהנה מאוד (לדבריו). מחנכת הכיתה מתארת אותו כילד נבון, בעל הישגים אקדמיים מצוינים והתנהגות למופת - כך הם פני הדברים בכל הקשור לביה"ס עד היום.

    לפני כחודשיים, התחלנו לקבל תלונות על התנהגותו במסגרות אחה"צ. בתחילה זה היה נראה כמו מקרים בודדים שניתן היה לקשרם לקושי נקודתי - עייפות, מקרה לא נעים שקרה וכד'. עם הזמן, הפכו התלונות לשגרה, בכל המסגרות לאחר שעות הלימודים. במקביל, הדרדרה מאוד גם התנהגותו בבית: מילד מנומס בעל כושר ביטוי גבוה הוא הפך לילד מתחצף, משקר וצעקן. הוא התחיל לנבל את הפה ואפילו להרים יד, בעיקר עלינו, אבל לפעמים גם על חבריו. חשוב לציין כי לאורך כל התקופה הישגיו הלימודיים והתנהגותו בין כותלי בית הספר נשארו כשהיו - ללא דופי.

    ניסינו את שיטת הניקוד - ניקוד טוב וניקוד רע שנצברים בתוך טבלה וכאשר מגיעים למספר נקודות טובות שהוסכם מראש, הילד מקבל מתנה או פעילות לפי בחירתו. הדבר עובד לסירוגין, אולם יש תחושה כי התנהגותו בתוך הבית ובמסגרות אחה"צ בסה"כ די יצאה משליטה. אנו מודאגים מאוד מהשינוי שהיה לדעת כל המעורבים בעניין פתאומי ובלתי מוסבר וחוששים כי הילד עבר טראומה כלשהי אשר תוצאותיה ניכרים עליו היום.
    לאחורנה פנינו למחנכת הכיתה בבקשה להפנות אותנו ליועצת ביה"ס על מנת לקבל סיוע בהתמודדות עם המצב.

    אודה לכם על התייחסות לשאלות הבאות:

    האם גיל 6-7 מהווה מדרגת גיל נוספת בה הילד נאבק על עצמאותו?

    מה יכול להיות ההסבר לשינוי הפתאומי בהתנהגות?

    מהן דרכי ההתמודדות המומלצות עם מצבים מסוג זה? (אנחנו מרגישם בשלב זה אובדי עצות.)

    תודה רבה מראש,


    ליהי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי התנהגות פתאומי בילד בן 6.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    14/03/2011

    שלום ליהי,
    ההתנהגות שאת מתארת היא לא טבעית לגיל, אני לא יכולה לדעת מה גורם לה בלי להכיר אתכם יותר מקרוב, למרות שנתתם דה הרבה פרטים. ייתכן שזה אירוע שקרה, אבל ייתכן שזו גם הצטברות של דינמיקה משפחתית שרק עכשיו באה לידי ביטוי, ייתכנו גם שינויים שלא סיפרתם עליהם כגון הולדת אחים במשפחה וכו'. אני חושבת שהפנייה ליועצת היא במקום ואכן אתם זקוקים הפניה גורם מטפל שיכיר את אתכם יותר לעומק ויעזור להבין את הבעיה ולהתמודד איתה. מעבר לזה לא הייתי רוצה לתת לכם הנחיות נוספות ללא הכרות נוספת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו