מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד מפונקנעמה14/03/2011
שלום שמי נעמה ויש לי ילד בן שנתיים ועשרה (לפניו יש 2 בנות). אני נמצאת בחודש השישי להריוני. הילד עוד מבית החולים היה צרחן גדול. לא הפסיק לצרוח במשך שנה וחצי. בדקנו את הצד הרפואי אך לא נמצא דבר. הנקתי אותו עד גיל שנה ותשע וזה הפך לתלות מטורפת בי ורק בי. וכמובן פגע מאוד בבת שלפניו. אני מודעת לכל הטעויות שעשיתי במהלך גידולו ולכל הצד הפסיכולוגי שקשור בי. אך המצב כיום הוא בעיתי ביותר: קודם כל הילד לא יודע להרדם לבד. נרדם בסלון איתי. הוא חייב לגעת בי (ובליית ברירה גם במישהו אחר )ע"מ להרדם.- אני החפץ מעבר. כל לילה הוא מתעורר ומגיע אלינו למיטה וחייב ליגוע בי ע"מ להרגע. אני מרחיקה והוא מחזיר... וזה עוד לא הכול.. הילד לא אוכל כלום בריא (חוץ מתפוח ומלפפון לעיתים רחוקות) הוא לא מוכן לטעום מוצרי חלב, ביצים דגים, בשר. חוץ מפחממות נקיות לגמרי (וגם אותם לעיתים רחוקות..). הוא אוהב חטיפים, שאני קונה לעיתים רחוקות, שוקולדים, נקניקיות, טבעןלים שניצלים מעובדים בקיצור כל הזבל.. אני מגבילה מאוד את הקנייה של דברים אלו. כמובן שעקב כך חסר לו ברזל והוא מקבל טיפות להשלים. הוא שותה תה מבקבוק- מכור אליו . אנחנו מנסים להפחית לו את השתייה כי זה ממלא את מקום האוכל אך זה קשה מאוד כי זה מרגיע אותו. חשוב לי לציין שאני יודעת שפשוט צריך להפעיל פה משטר אבל קשה לי לעמוד בפני בכיו הממושך. (אני יודעת להתעקש איתו ולעמוד על שלי בדברים ממוקדים וקצרים). כמובן שכל המצב מגביל אותי מאוד, אני דואגת מפני הלידה הצפוייה איך הוא יגיב ואיך נסתדר? אשמח לשמוע עצות בנושא. תודה נעמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד מפונק - תגובה
סמדר ריינר15/03/2011שלום נעמה,
המצב שאת מתארת הוא מעבר לעיצות, ודורש טיפול. העיצות גם לא יעזרו לדעתי כי את יודעת מה את עושה לא בסדר אך מתקשה לשנות זאת. כדי שתוכלי לפעול לפי העיצות שלדעתי את כבר יודעת לבד, כדאי שתפני לטיפול מעמיק עבור עצמך כדי לבדוק למה את באמת לא עומדת בבכי שלו, ואילך אפשר להתחזק ולהגיב בצורה יותר עקבית ומסודרת מול הבן שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשפט שהילד אומר - האם זה נורמלי?
שירה16/03/2011האם אני אמורה לדאוג אם הילד (בן 3), בכל פעם שאני מחליפה לו בגדים או טיטול, אומר: "את מציקה לי" וגם כשאני מסבירה לו מה אני עושה חוזר על זה (קצת מרגיז) עד שההחלפה מסתיימת?
גם שאלתי אותו שאלות על זה, אם אני מציקה לו במה שאני עושה או במה שאני אומרת, ולמה, אבל הוא פשוט חוזר על המשפט הזה. גם ניסיתי להסביר לו מה זה להציק, אבל הוא מתעלם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשפט שהילד אומר - האם זה נורמלי? - תגובה
סמדר ריינר16/03/2011שלום שירה,
בהתייחסותך את בעצם מוחקת את מה שהילד מרגיש כי את בטוחה שהוא לא מבין ואולי את לא מבינה? אולי זה באמת מציק לו? אנחנו לא יכולים לקבוע למישהו אחר מה הוא מרגיש, אפילו אם אנחנו לא התכוונו להציק, עדיין זה מציק לו. את לא מפרידה בין הכוונה לבין התוצאה ומקבלת את דבריו כהאשמה במקום להבין שהוא מאותת לך על מצוקה, משהו מציק לו. יש הרבה ילדים שלא אוהבים כשמחליפים להם, זה מאוד נורמלי.
במקום זה אולי ניתן להגיד משהו כמו " אני מצטערת שזה לא נעים לך, אבל אין לנו ברירה" ובכך את מקבלת שמה שאת עושה הוא לא נעים, ולא מוחקת את מה שהוא מנסה להגיד לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ועוד שאלה...
נעמה16/03/2011שלום סמדר,
תודה רבה על תגובתך המהירה.
את מכירה מישהו טוב באיזור אשדוד?.
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ועוד שאלה... - תגובה
סמדר ריינר17/03/2011שלום נעמה,
לצערי לא מכירה באשדוד, אך אני יודעת שיש שם מרפאה ציבורית טובה של משרד הבריאות שאת יכולה לפנות אליה ולברר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
