מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התמודדות חברתית בגןענת14/03/2011
ביתי בת 4.5 נמצאת בגן של טרום חובה וחובה והיא בין הקטנות בגן. בסך הכל, למרות קשיים התחלתיים היא נהנית בגן ומקבלת הרבה גם מהשהיה עם ילדות בוגרות. בזמן האחרון היא מספרת על כך שהיא מנסה לשחק עם ילדות מה"בוגרות" (כך נקראות בגן שכבת השייכות לחובה) והן לא מסכימות שהיא תשתתף. יש לציין שהיא מנסה להשתתף כיוון שמדובר במשחק עם ילדות גדולות ממנה אך שהיא מכירה מהשכונה ושבשעות אחה"צ הן כן חברות שלה אך בגן הדינמיקה שונה. בזמנו רק עודדתי אותה לשחק עם ילדות אחרות ושיתפתי את הגננת. היום היא לא רצתה ללכת לגן בטענה שכואב לה הגרון. בירור מעמיק יותר העלה כי אחת הילדות הגדולות (לא מאלו שהיא מכירה מלפני) "לא מרשה לי" (לדבריה) לשחק במשחקים המשותפים לכמה בנות בחצר הכוללים גם בנות שהן חברות שלה. מתברר מדבריה ששתיים- שלוש בנות, הגדולות ביותר בגן (בנות שש וחצי כיוון שנשארו שנה בחובה- כלומר שנתיים הבדל!) הן אלו שקובעות מי תשחק ומי לא ומשתלטות למעשה על הקטנות יותר. התקשרתי מיד לגננת שדיברה מאד באכפתיות ובכעס אך נראה היה שהיא עצמה אינה יודעת איך להתמודד עם התופעה. שיחה נוספת ערכתי עם חברה שביתה היא אחת מהשלוש (אך לא הכי דומיננטית) נשארתי בתחושה שדיברתי הרבה- לא יודעת אם זה בכלל לטובה וגם שאני לא יודעת איזה כלים לתת לבת שלי ואיך לחזק אותה מעבר לזה שאני הולכת ומדברת עם המבוגרים הקשורים. אשמח מאד לעצות, תודה רבה, ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות חברתית בגן - תגובה
סמדר ריינר15/03/2011שלם ענת,
אני לא חושבת שזה עניין של לתת כלים לילדה, זו לא בעיה שחסרים לה כלים, זה כן עניין למבוגרים להתערב בו, ואם יש צורך והגננת לא מצליחה אולי יש לערב את הפסיכולוגית של הגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
