קיי הסתגלות לקבוצה חדשה בגן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • קיי הסתגלות לקבוצה חדשה בגן
    שם בדוי
    15/03/2011

    שלום,
    ביתי בת שנה וארבעה חודשים, עברה לא מזמן לקבוצה חדשה בגן.

    כשהגיעה לגן לראשונה (בגיל 10 חודשים) היו לה יומיים-שלושה קשים מאוד אבל אח"כ היא הסתגלה ואהבה את הגן.
    לאחר חודשיים (בגיל שנה), היא עברה לקבוצה בוגרת יותר ובמעבר הזה לא היו בכלל קשיי הסתגלות, למרות שינוי החדר, הרכב הילדים והמטפלות. בקבוצה הזו היא נשארה במשך 4 חודשים.
    לפני שבוע נפתחה קבוצה חדשה בגן וביתי הועברה לשם יחד עם כל הילדים בני גילה איתם התחילה את הגן לפני חצי שנה. כמובן שהמעבר הפעם היה כרוך בשינוי חדר וגם בהיכרות עם מטפלת חדשה (שעובדת יחד עם מטפלת נוספת שהיא דווקא כן מכירה). כאמור, בנוסף לאחת המטפלות, היא מכירה גם את כל הילדים בקבוצה הזו.

    מאז המעבר האחרון, לפני שבוע, בכל פעם שאני מביאה אותה לגן, היא מתחילה לבכות כשמתקרבים לכיתה החדשה שלה. בכי נורא, קורע לב. הסטרי משהו...
    אפילו פעם כשבאתי לקחת אותה בסוף היום והרמתי אותה על הידיים ואח"כ הורדתי אותה לרגע לריצפה - היא התחילה שוב לבכות. אני מניחה שהיא חשבה שאני משאירה אותה שם.

    הבוקר עשיתי "ניסוי". כשהגענו לגן בבוקר לא הלכנו לכיתה החדשה שלה. הלכנו לבקר בכיתה הישנה, שהיתה בה עד לפני שבוע.
    היא עברה בשמחה לידיים של המטפלת בקבוצה הזו, וחייכה לילדים שמשחקים שם, ואז ירדה לרצפה והתחילה לשחק. אפילו עזבתי אותה לכמה דקות והיא בכלל לא הרגישה בחסרוני.
    אחרי כמה דקות באתי לקחת אותה בכל זאת לכיתה החדשה שלה, וברגע שנכנסנו לחדר היא כמובן התחילה לבכות.

    אני מתוסכלת כי ברור שכרגע לא טוב לה שם.
    אני רק לא יודעת אם זה בגלל השינוי או אולי משהו ספציפי שעושה לה רע (משהו בחדר, אולי המטפלת החדשה לא טובה לה...).
    עד כמה שידוע לי לילדים אחרים בקבוצה הזו אין שום בעיה.

    אני רק רוצה להבהיר שהילדה שלי מאוד ידידותית, היא לא ביישנית, אין לה חרדת נטישה בדר"כ והיא לא מפחדת מאנשים שהיא לא מכירה. אין לה בעיה גם להישאר עם אנשים חדשים. לכן אני לא כל כך בטוחה שאלו עדיין קשיי הסתגלות. וגם אם כן - כבר עבר שבוע. כמה זמן זה עוד יכול להימשך?

    מה עלי לעשות? האם לאור כל הסיפור שלי - נשמע הגיוני שאלו עדיין קשיי הסתגלות לכיתה החדשה ותו לא?

    בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא עניתם לי, אודה לתגובה בהקדם

    שם בדוי
    17/03/2011

    שלום,
    רציתי להוסיף, שאתמול הבאתי את ביתי אל הגן והמטפלת החדשה שלה עדיין לא היתה בכיתה אלא סידרה כמה דברים ברחבי הגן, אז בינתיים היא לקחה את ביתי על הידיים.
    ציפיתי לבכי קורע לב, כי חששתי שהבעיה היא עם המטפלת. אבל לא היה בכי. היא היתה חמודה ומתוקה ואפילו עשתה לי שלום לפני שיצאתי הביתה.
    אין לי מושג מה היתה תגובתה לאחר שהיא נכנסה עם המטפלת לכיתה. יכול להיות שאז היא כן התחילה לבכות.
    בכל אופן, נראה שלמרות חששותי - אין לה בעיה עם המטפלת. לשמחתי!! :-)
    אבל עדיין קיימת בעיה כלשהי...
    האם יכול להיות שיש לה בעיה עם הכיתה עצמה? מה כבר יכול להיות כל כך מאיים ב-4 קירות שיש בהם משחקים, מוסיקה ועוד כמה ילדים חמודים?
    אני רוצה גם לציין שבתמונות המתפרסמות באתר של הגן היא נראית חמודה ושקטה ומשתפת פעולה עם הפעילויות והחוגים המגוונים שהגן מספק. ובכל זאת, כל בוקר אותו סיפור, אותו בכי ואותו שבר אצלי בלב...
    בבקשה תענו לי בהקדם.
    יום טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו