הסבר להתנהגות בני

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הסבר להתנהגות בני
    נלה
    18/03/2011

    שלום, מצטערת שההודעה ארוכה.
    בני בן שלוש וחצי. הוא ילד נבון מאוד, סקרן, חייכן, חברותי מאוד. באופן כללי אין לי בעיות איתו בבית וגם לא בגן. הוא אהוב מאוד בגן, כריזמאטי ומתוק. השאלה שלי נוגעת לעניין הקשר שלו איתי.
    אני חושבת שעד שביתי נולדה, היא בת שנה ושלושה חו היום, הוא היה מאוד קשור אלי, היה מעדף אותי על פני אביו בכל מצב. בסביבות גיל שנתיים עברנו לגור בחו"ל לרגל שליחות ולכן כתוצאה מהמעבר הוא נעשה קצת יותר חרדתי. כשהתינוקת נולדה השתדלנו להקדיש לו המון תשומת לב, בעלי בעיקר לקח קצת פיקוד בהתחלה כי הנקתי ולא יכולתי להתפנות כל הזמן.
    באופן כללי בעלי חוזר מאוחר מהעבודה ולפעמים יוצא שהוא לא רואה את הילדים בערב או שרק משכיב לישון ולכן, הבן שלי מתגעגע אליו מאוד. בסופי שבוע הוא נצמד לאביו, מעדיף שהוא יקלח אותו, יהיה איתו בזמן הארוחה וכו' מנשק, מחבק ועוד. לפעמים יצא שהוא אמר לי לא רוצה אותך רוצה את אבא. ברמה כזו שנעלבתי ממנו. הבת שלי כל הזמן איתי, היא לא הולכת לגן ומאוד צמודה אלי למרות שהיא גם קופצת על אבא שלה.

    העניין הוא שאני מרגישה שהבן שלי התרחק ממני, פחות קשר אלי. לפעמים הוא חוזר מהגן, ואני רוצה לחבק אותו ולנשק והוא לא מעוניין, במפגש הראשוני כן אבל אח"כ שוב פעם לא תמיד בד"כ לא. בהשכבה לישן בערב גם אם אביו לוקח אותו הוא אף פעם לא מוותר שאני אהיה לידו ואחבק ואנשק וכו' אבל עדייו זה קצת עצוב לי לפעמים שיש לי תחושה שהוא לא קרוב כמו פעם בייחוד כשאבא בסביבה.
    לפני מספר ימים הלכתי לגן כי רציתי לדבר עם המורה, הוא ראה אותי, התלהב, חיבק ורצה לבוא איתי אך לא יכולתי לקחת אותו איתי, הסברתי לו וזהו, כיצאתי לרגע הוא בכה לרגע ואח"כ המשיך בעיסוקיו אח"כ חזרתי הייתי איתו קצת דיברתי איתו, חיבקתי ושוב הייתי צריכה לצאת. לא היו שום סצנות. זה נורמאלי? מצד אחד זה טוב שהוא מפתח את הקשר עם אביו ואני בטוחה שהוא מתגעגע אליו מאוד אך, אני חוששת שזה אולי נובע גם מכך שאני פחות פנויה. כשאני איתו אני עם שניהם. הוא מודע לכך שאני צריכה לטפל בקטנה ובעלי כשהוא מגיע גם מתחלק ביניהם אבל לאורך זמן כשהיא היתה קטנה יותר הוא הקדיש לו יותר זמן כי היה צריך זאת. חוץ מזה שאני יותר מחכנת בבית כי אני נמצאת יותר זמן איתם לכן לפעמים בעלי שואל איתו אם זה בסדר לעשות משהו או לא. והילד מרגיש זאת. למרות שגם בעלי סמכותי ומציב גבולות. אני יודעת למשל שהילד מרגיש ביטחון איתי לעשות דברים כגון פאזלים מסובכים ועוד כל מיני אתגרים, יותר מאשר עם אביו. כשאני משחקת איתו משחקים של בנים אז הוא יותר קרוב. אגב היחס בין האחים הוא טוב, הם משחקים יחד, רבים והכל ביחד לא משהו חריג.לפעמים נדמה לי שהקטנה מקנאה ממנו הרבה יותר מאשר הוא ממנה.

    מה דעתך על העניין, האם זה עניין של גיל, האם נשמע לך סביר, מה אני יכולה לעשות כדי לשפר את הרגשתי ואת הקשר?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסבר להתנהגות בני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסבר להתנהגות בני - תגובה

    סמדר ריינר
    19/03/2011

    שלום נלה,
    זה טבעי ומובן, ילדים הרבה פעמים אומרים להורה אחד שהם מעדיפים את ההורה השני. כדאי לקחת את זה בפרופורציות ולא לתת לזה לערער את כל הערכתך העצמית כאמא. הייתי מניחה לזה כרגע לדעתי את מגזימה בחשיבות שאת מייחסת לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    נלה
    19/03/2011

    תודה רבה על תשובתך הזריזה.
    יש לי שאלה נוספת. הבן שלי גמול מגיל שנתיים וחצי (כיום 3.5) לערך וגם בלילה. הוא היה מאוד מוכן לזה ואף ביקש אז זרמתי איתו וזה היה נפלא. הגננת שלו אמרה לי שכשהוא נגמל אפילו לא היו לו פיספוסים.
    בשבועיים האחרונים קורה שהוא מלכלך את התחתון עם קקי, הוא אומר שהוא צריך אך קצת מאוחר מידי וזה קורה רק בגן.
    בהתחלה זה קרה מספר פעמים גם בבית עד ששמתי לב שהסיבה היא שהילדה מפריעה לו ולכן הוא נמנע מלהזדרז ללכת אז דאגתי לו לפרטיות וזה הפסיק.
    אני לא מצליחה להבין מה קורה. הייתי בגן דיברתי עם המורה, עם האסיסטנטית, המורה הקודמת וכל מי שלוקח אותו לשירותים ובקשר איתו. (אנחנו גרים בחו"ל לכן הגן שונה יש המון עוזרים). שאלתי על ההתנהגות ודיברנו על הסיבות שיכולות להיות או מתי זה קורה ואיפה.כמובן שדיברתי איתו על כך מספר פעמים אך לא הבנתי ממנו מה הסיבה.

    המסקנה היחידה שהגענו לאליה היא שזה קורה בעיקר כשהוא משחק בחוץ שאולי הוא כלכך עסוק במשחק שהוא לא שם לב ולכן צריך לשאול אותו מספר פעמים.
    חשבתי שאולי הוא התבגר קצת ולכן מתבייש ללכת עם אנשים שוניםלשירותים, אך הם סיפרו שהוא מאוד פתוח איתם ומכיר אותם טוב ולא מתבייש כלל.

    מה דעתך? אין לי מושג למה זה קורה ועכשיו. אני בטוחה שהא יכול להתאפק. בבית אני לא שואלת אותו בכלל הוא פשוט הולך לשירותים.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת - תגובה

    סמדר ריינר
    19/03/2011

    שלום נלה,
    התאפקות בנושא הזה מעידה לעיתים על צורך בשליטה .נסי חשוב האםיש מאבקיכוח ושיטה בבית? האם באופן כלשהו הגבולות נוקשים מדי עבורו? או שהוא מרגיש שאין לו מספיק מרחב או עצמאות? האם בא ו לעיתים להחליט על עצמו וזה לא מתאפשר? זו אפשרות אחת. אפשורת אחרת היאע שבא ו לחזור להיות קטן, אולי הוא מקנא בתושמת הלב שאחותו מקבלת, וחווה כרגע רגרסיה, גם לכך ניתן להתייחס, לא בכעס כמובן, אלא על ידי מתן לגיטמציה היות תינוק לפעמים ומתן זמן איכות איתו בלבד בלי שאחותו נמצאת ברקע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חומר למחשבה

    נלה
    19/03/2011

    תודה על תשובתך.
    נתת לי המון חומר למחשבה. אני מקווה שאני נותנת לו מספיק מקום להתבטא. לא חושבת שיש מאבקי שליטה ,הוא דעתן ולפעמים לא מסכים איתי על דברים ואף מתקן אותי . אך, אחשוב על שני הכיוונים ואקח זאת לתשובת ליבי.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו