האם נכון לנתק קשר לא בריא עם חברה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • האם נכון לנתק קשר לא בריא עם חברה?
    ש.
    20/03/2011

    שלום, ביתי בת 6, ולדעתי מערכת היחסים עם חברתה הכי טובה- הינה לא בריאה בכלל. היחסים ביניהן אינם שווים בכלל ואינם הדדיים. ביתי תמיד דואגת לה בכל דבר והחברה מנגד דואגת תמיד רק לצרכיה, מניפולטיבית ואינה משתפת אותה בדברים שלה אך תמיד יודעת לקחת מביתי... בקיצור- אינה מתייחסת יפה לביתי- וביתי תמיד נעלבת ממנה ונפגעת, ומתאכזבת מההתנהגות כלפיה. למשל, עכשיו בפורים- היא הכינה לחברתה משלוח מנות מושקע מכל הלב ומאוד התאכזבה כשהיא לא קיבלה בחזרה. הקשר הזה לא מוצא חן בעיני ושאלתי היא האם נכון לנתק אותו באופן סמוי- באמצעות תירוצים למיניהם\ התחמקות ממפגשים איתה, וליזום מפגשים אחרים עם בנות אחרות, או באופן גלוי- לומר לביתי שבעקבות ההתנהגות של החברה וכו'- לא נראה לי שהיא תמשיך בקשר איתה? בתודה רבה מראש על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נכון לנתק קשר לא בריא עם חברה? - תגובה

    סמדר ריינר
    21/03/2011

    שלום ש.
    אני חושבתששתי הדרכים לא ישרתו אתהמטרה. כי אתיוצאתמתוך הנחה שהבעיה היא בחברה ומתעלמת כרגע שיש גם בעיה אצל ביתך שנובעת מהסיבותשבגללן היא בוחרת חברה כזו והסיבות האלה לא ייעלמו אם "תחליפי" לה חברה. אני חושבת שנכון לחזק את הביטחון העצמי של ביתך לגבי העובדה שמגיע לה יחס יותר טוב, ולעזור לה למצוא קשרים חליפיים, ומותר לך בהחלט להביע את דעתך לגבי הקשר הזה מדי פעם. אבל בלי שינוי מהותי בתחושה של ביתך שמגיע לה באמת מבפנים משהו טוב יותר - יש סיכוי שהיא תמצא חברה מהסוג הזה כל פעם מחדש.
    תנסי לחשוב האם גם בבית היא נדרשת לוותר הרבה, והאם סוג היחס שהיא נותנת לחברה זה משהו שהיא רגילה לראות ביחסים בבית או שנדרש ממנה אפילו בלי כוונה בבית. עד שזה לא ישתנה - שינוי של חברה מבחוץ הוא רק שינוי קוסמטי ולא מהותי בבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נכון לנתק קשר לא בריא עם חברה? - תגובה

    ליאת גרוס
    21/03/2011

    שלום
    ביתך בחרה את החברה הזו משום שהיא עונה על צרכים מסויימים עבורה. חשוב לכבד את בחירתה של הילדה ולא לקבוע עבורה מי תהיינה חברותיה ומי לא. במקום להרחיק אותה מהחברה ניתן לעשות שני דברים:
    1. לסייע לה להיפגש עם חברות אחרות. בלי להרחיק אותה באופן ישיר מהחברה הספציפית הזו.
    2. דווקא לנצל את הקשר כדי ללמד אותה כיצד להתמודד במצביחם כאלו. ללמד אותה לענות.לדרוש וכו'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו