ילד בן 5 מסרב להרכיב משקפיים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 5 מסרב להרכיב משקפיים
    הילה
    22/03/2011

    בני בן ה5, עבר לאחרונה בדיקת עיניים,בה התגלה כי יש לו עין עצלה ולקות ראייה. אני ובעלי הסברנו לו את המצב בצורה הכי עדינה ותומכת, נתנו לו לבחור משקפיים בחנות, ואף קנינו לו מתנה לרגל האירוע. החמאנו לו על כך שהוא ממש "חתיך" איתם, ונתנו לו הרגשה ממש טובה בנוגע לכך.
    הבעייה הינה, שהוא אינו מוכן בשום אופן להרכיב אותם, ניסינו תחילה להסביר לו שבנתיים ירכיב אותם רק כשהוא צופה בטלוויזיה, או משחק במחשב. אך הוא מסרב בתוקף, ובאחת הפעמים אף השליך אותם לריצפה.
    השאלה שלי היא, האם אני צריכה לאסור עליו לראות טלוויזיה כל עוד הוא לא מרכיב משקפיים? האם זו דרך נכונה? האם אני צריכה להעניש אותו? איך אני יכולה לגרום לו לקבל את זה? אני מסבירה לו כמה זה חשוב, ושזה לטובתו, ושזה רק לתיקון הראייה ושבעוד כמה שנים הוא לא יצטרך משקפיים. אך הוא בשלו, מתעקש בתוקף.
    אני ממש אובדת עצות. בבקשה עזרתכם הדחופה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 מסרב להרכיב משקפיים - תגובה

    סמדר ריינר
    22/03/2011

    שלום הילה,
    עונשים לא יעזרו ורק יתרמו להשפלתו. כנראה שאתם חשים נורא לא נוח מעניין המשקפיים ויכול היות שאתם עושים מזה יותר מדי סיפור. מדוע מתנה? מה לא בסדר בלהרכיב משקפיים? אתם צריכים בצורה פשוטה ועניינית להסביר לו שהוא חייב, כמו שאתם מכניסים אותו למקלחת או קובעים שעות שינה, בצורה פשוטה וחדש משמעית, זה לא לדיון, ואין טעם בהסברים נוספים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה!!!

    הילה
    22/03/2011

    תודה על התשובה המהירה.
    הבעייה היא שהוא אינו מוכן בשום אופן, למרות ההסברים ולמרות שאנו דורשים זאת בתוקף. אי אפשר להרכיב לו את המשקפיים בכוח. מה גם שהוא מתחיל לבכות, ומבטיח להרכיב אותם בזמן שהוא יחליט (מה שלא קורא בפועל). מעבר לכך אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות, וכל יום שעובר רק גורם נזק מיותר לעיניו.
    בכל זאת, האם יש דרך נוספת לעזור לו להתמודד ולהסתגל לעובדה שהוא חייב להרכיב משקפיים? ושוב, למרות הדרישה החד משמעית שלנו, ולמרות שאנחנו מנסים להסביר לו שזה רק לטובתו, הוא לא מוכן בשום אופן!! ממש נרתע מכך.
    בבקשה עזרה!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה!!! - תגובה

    סמדר ריינר
    24/03/2011

    שלום הילה,
    נראה לי שלא הבנת מה הצעתי. אני הצעתי בשום אופן לא להסביר לו יותר. את חוזרת וטוענת ששבתם והסברתם לו בכל זאת.
    אני חושבת שעכשיו אין לכם ברירה אלא להניח לנושא לכמה זמן כי ייתכן שגרמתם נזק בהתייחסותכם הקודמת. גם כשהוא אומר שהוא יחליט מתי, נדמה לי שאתם לא באמת מניחים לו, ויושבים בדריכות ומחכים שהוא ישנה את דעתו. כמה זמן חיכיתם?
    אני גם לא יודעת למה את מתכוונת שדיברתם בתקיפות? אם זה משולב בהסברים, כמו שציינתי קודם -זו לא התקיפות שדיברתי עליה. לא כך מתנהגים בתקיפות לילד, כשאנחנו רוצים באמת שהוא יעשה משהו אנחנו לא נכנסים להסברים כי ההסברים נתפשים לעיתים כחולשה וכהזמנה למשא ומתן ולהסברים מצידו בחזרה.
    אני מציעה שתיגשו לכמה מפגשה הדרכה כדי להבין יותר לעומק איך אתם מפעילים סמכות, האם אתם באמת עושים את זה נכון ואם לא אז מה כדאי לתקן, וכן איך אתם יכולים לשחרר לחץ מהמסיטואציה שנהייתה כרגע בלתי אפשרית. לא נראה לי שיזה יבוא על פתרונו מהפורום בלבד, אתם כנראה צריכים עזרה יותר מפורטת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו