איך ללמד את הילדים את ערכו של הכסף?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • איך ללמד את הילדים את ערכו של הכסף?
    אופק
    04/04/2011

    היי
    כל חיי אני נותנת לילדיי דמי כיס או כסף ליציאות וכו'
    בעלי אמר לי לא מזמן שלדעתו זה ממש לא נכון שאנחנו עושים את זה ושככה הם לא לומדים את הערך של הכסף והם בזבזניים..

    תהיתי מה לעשות - האם לעצור מיידי את הזרימה?
    האם להכריח אותם להשיג עבודה בעד עצמם (בחופשים או בין המבחנים) מה שיכול לפגוע בילדות ואולי אפילו בלימודים שלהם..
    או - אם יש פיתרון אחר..?

    חברה טובה חשבה בצורה דומה והיא סיפרה שהיא פתחה חיסכון לילדיה, היא מצאה בבנק שלה.. במזרחי.. חיסכון כזה של 10 שנים והיא שמה להם בצד..
    האם זה נראה לכם פיתרון הגיוני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך ללמד את הילדים את ערכו של הכסף? - תגובה

    סמדר ריינר
    04/04/2011

    שלום אורית,
    לא ציינת מה הגיל ילדייך. בכל גיל יש התייחסות שונה. ילדים לפני גיל ההתבגרות לא הייתי שולחת לעבוד. ובכל מקרה לא הייתי מכריחה אף ילד לעבוד אם זה לא בא ממנו. אני חושבת שכדאי ללמד ילדים להתנהל עם כסף. כלומר החל מגיל מסויים לתת להם דמי כיס שאמורים לכסות את הכל ההוצאות שהן מותרות. נניח לעשות חישוב כמה הילד מוציא בממוצע על חטיפים שהוא קונה בחוץ, מדבקות, קלפי אוספים למיניהם, יציאות וכו', להחליט כמה מזה נראה לכם הגיוני ולתקצב את זה ועם זה הוא צריך להסתדר. כך הוא לומד לתכן מראש הוצאות ולהיות אחראי לכסף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה, ו..

    אורית
    05/04/2011

    ילדיי בני 10 ו14..
    אני עובדת איתם על חישובים כספיים והכל, אבל אולי גם כדאי להראות להם על מחשבה של העתיד והכנה מראש של הבסיס הכלכלי העתידי כדאי ללכת איתם ולהפקיד איזשהו פיקדון שייראו שדברים כספיים זה דברים שחייבים לתכנן מראש? זה הרי גם פרט מאוד חשוב בחינוך כלכלי אחרי הכל. (החיסכון שחברה שלי נשמע לי מוגזם, 10 שנים זה קצת הרבה בשביל שני ילדיי, אבל מבירור שעשיתי יש למזרחי גם חסכונות של 5 שנים וכולי, אולי זה יהיה יותר אקטואלי.)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה, ו.. - תגובה

    סמדר ריינר
    05/04/2011

    שלום אורית,
    זה בהחלט רעיון חיובי בעיני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו