מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- רגישות ופחדים אצל בן 5 וחצישרון07/04/2011
שלום,
יש לנו 3 ילדים (הבכור בן 5 וחצי, האמצעית בת שנתיים וחצי והקטנה בת חודשיים וחצי).
בני הבכור הוא ילד נבון ומקסים עם הרבה קוצים בישבן :)
הוא ילד מלא שמחת חיים, אוהב לשיר ולהופיע ולעשות הצגות, לקפוץ ולעשות תרגילי אקרובטיקה...
במקביל, הוא נורא מזדהה רגשית עם סיפורים או מצבים:
הוא לא מסוגל לראות סרטים אלימים או לשמוע סיפורים על אלימות ומתוך כך הוא נמנע מללכת לקולנוע או תיאטרון או לקרוא ספר - מעצם החשש שאולי תהיה בו אלימות או עלילה מפחידה. לדוגמא, הוא לא מוכן לראות את אלדין או טרזן, הוא ישר מבקש להחליף ערוץ. הוא לא מוכן לראות את צעצוע של סיפור או כל סרט אחר. אם כבר הולכים להצגה, הוא יושב עלי מחזיק לי את היד ומזיע.... מספיק שיש בסרט מוזיקה מפחידה או קול של רשע והוא ישר נרתע.... אפילו דרדסים היה לו קשה לראות בהתחלה בגלל גרגמל....
הוא נורא מזדהה עם הסיפור על משה בתיבה ברמה שהוא לא מוכן לראות את סבא טוביה -סיפורי התנך. כבר פעמיים שהוא בוכה בלילה בגלל הסיפור הזה...דמעות ויבבות כאב על התינוק שנשלח בתיבה...
אנחנו מנסים להסביר לו את הרציונל אבל עדיין קשה לו.
האם זהו מצב טבעי, שלב בהתפתחות הרגשית? האם ניתן להקל עליו או לטפל בפחדים?
אשמח לעצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות ופחדים אצל בן 5 וחצי - תגובה
סמדר ריינר07/04/2011שלום שרון,
זה נשמע חורג מעט ממצב טבעי. זה מפריע לו להינות מדברים שילדים בגילו נהנים מהם.
יכול להיות שבגלל שהוא בכור והוא נבון, הוא לקוח על צמו הרבה מבחינה ריגשית, וגם אולי לא כל כך מעז לבטא תוקפנות כי הוא חושש שהיא תפגע בכם והוא נורא רוצה לרצות ולהיות ילד טוב, ייתכן שחלק מהתוצאה היא שהוא חושש בכל תוקפנות שהיא, והוא לא מאמין שאפשר להתמודד עם תקופנות ולשרוד.
אני חושבת שכדאי שתיגשו להדרכת הורים כי יש לזה קשר לדעתי לציפיות שלכם ממנו למה שאתם משדרים לו בנוגע לתוקפנות של עצמו, אולי אפילו בלי לשים לב..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
