התנהגותה של ילדה בת 4.5

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגותה של ילדה בת 4.5
    מילי
    12/04/2011

    שלום,

    יש לי ילדה בכורה בת 4.5 חכמה ומקסימה. מאז ומתמיד כולם אמרו עליה שהיא מאוד פקחית ויודעת מה היא רוצה. עד גיל שלוש, שלוש וחצי ראיתי שזה נכון והיא עמדה על שלה תמיד, בבית, בגן, אצל ההורים ובכל מקום אחר. כשלא היתה משיגה את מה שהיא רוצה (במיוחד כשהיא בסביבת ילדים) היא היתה תוקפת. אפילו לפעמים מכה ילדים (אבל אף פעם לא אותנו). כמעט מגיל שלוש וחצי אני מבחינה שהיא התחילה להיות פחות דעתנית, ונגררת אחרי ילדים אחרים. אם מקבלת מכה מילד מתחילה לבכות ולא מחזירה, אם נופלת מתחילה לבכות, אם לא מקבלת מה שהיא רוצה או שמישהו אומר לה אני לא משחק איתך, גם כן מתחילה לבכות. אני מרגישה שבגלל שהייתה בת יחידה כאילו היה לה תמיד צורך בחברה של ילדים מסביבה עד כדי כך שהיתה בוכה כשאורחים אצלנו היו הולכים הביתה (בפניהם) או כשצריך ללכת הביתה אם אנחנו אצל חברים. יכול להיות שזו הסיבה? האם העובדה שהייתי צועקת עליה לא להכות (כן, צעקתי עליה ואני מה זה מתחרטת) גרמה לה להיות פחות דעתנית. כשהיא עם ילדים ואומרת את דעתה ומישהו מהילדים מבטל את דעתה אז היא מיד אומרת , אני סתם צוחקת וחוזרת בה. וגם עם מבוגרים אחרים היא לא מנסה לעמוד על שלה. ושמתי לב שבשנה האחרונה היא נורא מרחפת, וחולמנית, רוצה להתחפש כל הזמן, מתמהמהת, לא אוכלת (עד כדי מלחמות על אוכל) ובקיצור, לא מה שהייתה פעם.
    חשוב לציין, שמגיל ארבע היא בגן שהיא כמעט היחידה הצעירה מבין הילדים וכולם גדולים ממנה (ותמיד מתלוננת שאף אחד לא רוצה לשחק איתה ואני לא יודעת מה להגיב) ובגיל ארבע וארבעה חודשים נולד לה אח חדש ואני מרגישה שהיא התערערה עוד יותר (חשוב לציין שהבעיה התחילה עוד לפני).
    מה אני יכולה לעשות על מנת להשיב לה את בטחונה העצמי, שלא תפחד להגיד את מה שהיא רוצה ושלא תבטל את דעתה. זה מאוד מדאיג אותי כי היא לא מה שהייתה פעם ואני חוששת שאני, האמא, עושה לה עוול בזה כשאני לא יודעת איך להגיב וכשאני צועקת עליה הרבה פעמים כשהיא מתנהגת באופן מפונק, ובוכה.

    סליחה על אורך הפנייה אבל רציתי שתבינו את התמונה הכוללת
    זה מאוד דחוף לי כי כל יום שעובר זה מחמיר עוד יותר ואנחנו כל יום במלחמות חדשות.
    בתודה מראש, מילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגותה של ילדה בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגותה של ילדה בת 4.5 - תגובה

    סמדר ריינר
    12/04/2011

    שלום מילי,
    יכול להיות שהביטחון העצמי של בתך התערער, מצירוף של כמה דברים, אולי זה קשור באופן חלקי לכך שצעקת עליה, אול יזה קשור גם להולדת האח (ילדים מגיבים הרבה לפני הולדת האח להיוולדו, גם תקופתך ההריון נחשבת), ובכלל כנראה קרו מספר דברים עיקביים ומשמעותיים שגרמו לה להבין שיש לה פחות מקום כמו שהיא, שלא מרוצים מההתנהגות שלה, שדורשים ממנה התנהגות יחסית בוגרת למרות שהיא עוד קטנה וכו'.
    הייתי מנסה להקדיש לה יותר זמן איכות ללא אחיה עם אחד ההורים, לנסות להתפעל ממנה ולהתייחס הרבה לדברים שכן עושה, וכשהיא מגיבה בבכי, להשתדל לא לכעוס עליה אלא לעודד אותה להתמודד אחרת עם הסיטואציה, או אם הבכי הוא במקום - להרגיע אותה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה אפשרי?

    מילי
    13/04/2011

    תודה על התשובה המהירה. שאלתי היא האם זה לא מאוחר מדי? הייתכן שהרסתי לה את הביטחון העצמי? האם היא תחזור כפי שהייתה קודם?

    אני אזכיר גם שכשהיא אומרת משהו ואני שואלת אותה לגביו אז היא מתחילה להתנצל ולהגיד שצחקה איתי. אני מרגישה שלפעמים היא מפחדת ממני או כל כך רוצה לרצות אותי וזה כואב לי שהיא כך. כאילו היא צריכה לעבוד על זה שתזכה באהבתי תמיד.אני מרגישה כל כך אשמה ולא יודעת איך להתנהג איתה.
    הרבה פעמים ההתנהגות שלה בלתי נסבלת (למשל היא מכה את האחיינים שלי בני השנה ואומרת שהיא שונאת אותם - וזה מאו קשה לי שהיא ככה וכולם מתחילים להאשים אותה וכולם נגדה)עד שאני מאבדת כל סבלנות וצועקת ושוב מתחרטת וזה שוב אותו מעגל שאני לא יודעת לצאת ממנו.
    האם ש טיפים פרקטיים לגבי איך שצריך להתנהג איתה?
    האם יש צורך בטיפול פסיכולוגי או קוגניטיבי בנושא (לי או לה)?

    תודה מראש שוב,
    מלאכת קודש אתם עושים..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה אפשרי? - תגובה

    סמדר ריינר
    13/04/2011

    שלום מילי,
    בודאי שזה אפשרי, תמיד אפשר לתקן, במיוחד כשעוד ילדים. נתתי לך כבר טיפים קונקרטיים, אין טעםן שאתן עוד כרגע. את נשמעת חרדה ומודאגת וכדאי שתפני להדרכת הורים, גם כדי לחזק את הביטחון שלך כהורה וגם כדי לתת לך כלים לגבי הילדה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך

    מילי
    15/04/2011

    תודה עזרת לי מאוד והרגעת אותי. אשקול את הצעתך ברצינות ושוב תודה על זמנך היקר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור, חג שמח:-)

    סמדר ריינר
    16/04/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו