מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גן ילדים חדששירה26/04/2011
שלום. בקרוב בני בן השנתיים מתחיל גן (עד היום לא היה במסגרת בכלל). יש לציין כי לאחרונה הוא נוהג להלחץ מהתקהלויות והפעלות/אירועים ולכן קיים חשש כי יתקשה להסתגל לגן ילדים. כמובן שידוע לי כי אינני הראשונה ואחרונה שמתמודדת עם בעיות דומות, אך בכל זאת רציתי לשאול לדעת מומחים מה מומלץ לעשות במקרים בהם הילד פורץ בבכי ואינו מפסיק לבכות כשהוא רואה שההורה עומד לעזוב ולהשאיר אותו בגן? האם מומלץ לעזוב ילד בוכה למרות כל הקושי?האם יש טעם לחכות שהילד יירגע (שהרי גם אם הילד יירגע הוא יחזור לבכות כשיראה שההורה עוזב בכל זאת)? מה עושים אם הילד לא נרגע? אודה מאוד להמלצות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתגלות לגן ילדים
ד''ר שירי שדה שרביט27/04/2011שירה שלום,
שני הדברים החשובים ביותר שתוכלי לעשות עבור בנך למען הסתגלות טובה למסגרות הם: [א] לבחור עבורו את המסגרת הטובה ביותר שניתן, ו-[ב] לשדר לו שאת בטוחה שהוא נמצא במסגרת הטובה ביותר. כשהילד יחוש את הביטחון שלכם ההורים שאתם שולחים אותו למקום טוב, שבו יהיו לו חוויות חיוביות והוא יכיר ילדים ומבוגרים שיהיה לו כיף ומעניין איתם, יהיה לכם ולו קל יותר להתמודד עם החרדה והתסכול שבפרידה.
בשאלה שלך מרומזים גם הקשיים שאת כבר צופה שיהיו, וככל שהם ייראו לך משמעותיים יותר - כך לילד יהיה יותר קשה להסתגל. צפוי שכל הילדים מתישהוא בזמן ההסתגלות לגן, יבכו. ישנם כאלה שיבכו ויתקשו להיפרד כבר בתחילה, וישנם ילדים ש"האסימון נופל להם" אחרי מספר שבועות. חשוב שמבחינתך הפרידה תהיה החלטית לאחר זמן קצר בגן, ושאת תסמכי על הצוות בגן שהם יצליחו להרגיע את בנך ולסייע לו להתמודד עם קשיו. כמובן, שככל שבשעות אחה"צ הילד יזכה ליחס אישי משני ההורים והתייחסות, הדבר יקל עליו להסתגל לגן.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך
שירה27/04/2011אז, אני רוצה לחדד נקודתית: ההמלצה היא להיפרד מהילד אפילו אם הוא בוכה? תודה שוב על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסתגלות לגן - המשך
ד''ר שירי שדה שרביט30/04/2011שירה שלום,
זו שאלה כללית מדי, ולכן אי אפשר לענות עליה מראש ובלי לשמוע קצת איך מתקדמת ההסתגלות לגן. אחרי התקופה הראשונית, יש ילדים שגם אם יבכו כשההורים יילכו, הם במהרה ימשיכו את היום כרגיל, ויש כאלה שזקוקים לפרידה מעט יותר ממושכת.
אני מציעה שתתייעצי בנושא עם הצוות בגן, שיכירו את הילד ואתכם. וכמובן שאת מוזמנת לפנות לכאן שוב, לאחר שתדעי גם את קצת יותר איך הילד - ואתם - מסתגלים.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
