גן ילדים חדש

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • גן ילדים חדש
    שירה
    26/04/2011

    שלום. בקרוב בני בן השנתיים מתחיל גן (עד היום לא היה במסגרת בכלל). יש לציין כי לאחרונה הוא נוהג להלחץ מהתקהלויות והפעלות/אירועים ולכן קיים חשש כי יתקשה להסתגל לגן ילדים. כמובן שידוע לי כי אינני הראשונה ואחרונה שמתמודדת עם בעיות דומות, אך בכל זאת רציתי לשאול לדעת מומחים מה מומלץ לעשות במקרים בהם הילד פורץ בבכי ואינו מפסיק לבכות כשהוא רואה שההורה עומד לעזוב ולהשאיר אותו בגן? האם מומלץ לעזוב ילד בוכה למרות כל הקושי?האם יש טעם לחכות שהילד יירגע (שהרי גם אם הילד יירגע הוא יחזור לבכות כשיראה שההורה עוזב בכל זאת)? מה עושים אם הילד לא נרגע? אודה מאוד להמלצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גן ילדים חדש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לגן ילדים

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/04/2011

    שירה שלום,
    שני הדברים החשובים ביותר שתוכלי לעשות עבור בנך למען הסתגלות טובה למסגרות הם: [א] לבחור עבורו את המסגרת הטובה ביותר שניתן, ו-[ב] לשדר לו שאת בטוחה שהוא נמצא במסגרת הטובה ביותר. כשהילד יחוש את הביטחון שלכם ההורים שאתם שולחים אותו למקום טוב, שבו יהיו לו חוויות חיוביות והוא יכיר ילדים ומבוגרים שיהיה לו כיף ומעניין איתם, יהיה לכם ולו קל יותר להתמודד עם החרדה והתסכול שבפרידה.
    בשאלה שלך מרומזים גם הקשיים שאת כבר צופה שיהיו, וככל שהם ייראו לך משמעותיים יותר - כך לילד יהיה יותר קשה להסתגל. צפוי שכל הילדים מתישהוא בזמן ההסתגלות לגן, יבכו. ישנם כאלה שיבכו ויתקשו להיפרד כבר בתחילה, וישנם ילדים ש"האסימון נופל להם" אחרי מספר שבועות. חשוב שמבחינתך הפרידה תהיה החלטית לאחר זמן קצר בגן, ושאת תסמכי על הצוות בגן שהם יצליחו להרגיע את בנך ולסייע לו להתמודד עם קשיו. כמובן, שככל שבשעות אחה"צ הילד יזכה ליחס אישי משני ההורים והתייחסות, הדבר יקל עליו להסתגל לגן.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך

    שירה
    27/04/2011

    אז, אני רוצה לחדד נקודתית: ההמלצה היא להיפרד מהילד אפילו אם הוא בוכה? תודה שוב על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לגן - המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    30/04/2011

    שירה שלום,
    זו שאלה כללית מדי, ולכן אי אפשר לענות עליה מראש ובלי לשמוע קצת איך מתקדמת ההסתגלות לגן. אחרי התקופה הראשונית, יש ילדים שגם אם יבכו כשההורים יילכו, הם במהרה ימשיכו את היום כרגיל, ויש כאלה שזקוקים לפרידה מעט יותר ממושכת.
    אני מציעה שתתייעצי בנושא עם הצוות בגן, שיכירו את הילד ואתכם. וכמובן שאת מוזמנת לפנות לכאן שוב, לאחר שתדעי גם את קצת יותר איך הילד - ואתם - מסתגלים.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו