עובר שליטה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • עובר שליטה
    אפי
    27/04/2011

    הבן שלי בן 11.5 הוא מנהל את האחים שלו בשטלנות מרובה. מנסה לנהל, לקבוע, להחליט (לעיתים אף אלים אליהם) כאשר אני לא נמצאת חייב לדעת מה הם עושים ולמה ולהעביר ביקורת ללא הפסקה וכמובן להאשים אותם ברוב הדברים שקורים. היינו בטיפול כזה ואחר אך אחד על אחד הוא ילד מקסים וחכם ונעים אך שהוא עם האחים שלו לבד או איתנו הוא חייב להיות בשליטה (כמו כמה הורים בבת אחת)
    האם אפשר לעשות משהו.... זה נראה שזה כבר תבוע בו חזק וקשה לחיות כך בבית כי הם צריכים להיות כמה שעות ביום עד שאני חוזרת מהעבודה???
    תודה על כל עיצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עובר שליטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עובר שליטה - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום אפי,
    תראי, בעצם את מעבירה מסר כפול לילד. את משאירה אותו אחראי לבד על האחים שלו כמה שעות ביום, אך לא מקבלת את השתלטנות שלו. זו משימה קשה וכבדה לילד בן 11.5 להיות אחראי על האחים שלו כל יום כל השבוע. זה בעצם מסר שהוא לא חלק מיחידת הילדים בבית אלא חלק מיחידת ההורים, הוא צריך לוותר על חברים, על פעילויות, על זמן לעצמו להכנת שיעורים והוא חייב להיות ערני ואחראי ולשמור על האחים ולהעסיק אותם. זו משימה שלפעמים הורים לא מצליחים להתמודד איתה אחה"צ שלם, ובטח לא ילד בגילו. המצב הזה גורם לו להיות בסטרס, כי זו משימה קשה ומלחיצה מצד אחד, מצד שני, אם מצפים ממנו להיות הבוס אז הוא יהיה הבוס כמו שהוא יודע.
    אז אם הבנתי נכון, והוא נשאר עם הילדים לבד כל השעות האלה, אין ברירה אלא להפסיק את הסידור הזה, זה סידור שעושה לכולם עוול. אם יש לך אפשרות לרשום את הילדים הקטנים לצהרונית, או לבקש עזרה כלשהי משכנה, בביבי סיטר, סבתא או אבי הידים זה עדיף. כל עוד זה לא מתאפשר, לא נראה לי שיש פיתרון שיעזור לבנך להיות פחות שתלטן כי הוא לא הורה ולא מכיר דרך ולא אמור להכיר דרך להיות אחראי מעבר לגיל שלו באופן אחר.
    אם לא הבנתי נכון, ויש איתם מבוגר אחראי אחה"צ, אז זו אחריות שלו לשים גבולות לשתלטנות של בנך.
    בכל אופן, הבעיה לפי מה שאת מתארת היא לא עם הבן שלך, אלא עם הסיטואציה הבלתי אפשרית שהוא נאלץ לתפקד בה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו