פעוטה מאוהבת

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • פעוטה מאוהבת
    גלית
    27/04/2011

    שלום רב,
    ביתי בת שנה וחצי, בריאה ומקסימה.
    אולי השאלה שלי תהייה מוזרה אבל רק חשוב לי לדעת שהמצב תקין.
    ביתי אוהבת מאוד את אבא שלי. כשהיא מגיע לבית הורי היא לא מפסיקה לקרא לאבא שלי אפילו כשהוא לא בבית, היא חושבת עליו כל הזמן בלי הפסקה ונזכרת בו בכל צילצול של טלפון ובכל הקשה בדלת. כשהוא מגיע אף אחד אחר לא קיים. אבי הוא כל עולמה.היא לא מסכימה שאף אחד יעזור לה לאכול, שיחיליפו לה חיתול או כל דבר אחר - זה חייב להיות אבי.
    פעם אחת אבי אמר לה לא לעשות משהו(משהו חינוכי - לא לעלות על השולחן) היא כל כך נעלבה ממנו, מעולם לא שמעתי בכי כזה היא לא הסכימה להסתכל עליו, לא הסכימה שהוא ידבר איתה ממש נפגעה .. (כאילו הוא שבר לה את הלב..?!) אחרי כמה דקות היא נרגעה בעזרתי - הסברנו לה שהכוונות של אבי היו לטובתה(כדי שלא תיפול ותקבל מכה) ואז חזרה להיות שוב החברה הכי טובה של שלו...

    מהצד זה מקסים, אני גאה שהיא אוהבת כל כך את אבי .. אבל חשבתי לרגע ..
    זה בסדר?
    זה לא מוגזם?
    ככה הם אמורים לאהוב כבר בגיל הזה?

    תודה מראש
    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוטה מאוהבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוטה מאוהבת - תגובה

    סמדר ריינר
    27/04/2011

    שלום גלית,
    נשמע שבתך מפותחת מעבר לגילה, למשל את מסבירה לה הסבר מאוד מורכב והיא מבינה אותו ונרגעת ממנו. מצד אחד אכן יש בזה משהו מקסים, מצד שני ייתכן שזה מעמיס עליה מאוד וגורם גם לתגובות הקיצוניות ולכניסה לשלב האדיפלי בצורה מאוד מובהקת בגיל מאוד קטן.
    הייתי בודקת האם אתם מצפים ממנה להמון? האם זו בת ראשונה? וגם נכדה ראשונה? ייתכןם שיש עליה עומס גדול להיות בוגרת וחכמה מעבר ליכולת הריגשית שלה להכיל זאת וייתכן שכדאי להוריד ממנה עומס ולנסות במידת האפשר לתת לה היות תינוקת בגילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים

    גלית
    27/04/2011

    תודה על תגובתך,
    ביתי אכן ביתי הבכורה והנכדה הראשונה משני הצדדים.
    אני חושבת שהיא מאוד מפותחת ובוגרת, אך לא כל אם חושבת כך?!
    ביתי, מסתכלת לי בתוך העיניים בכל פעם שאני מדברת אליה. אני מקפידה מגיל צעיר מאוד להסביר את מעשי ואת רוצוני בצורה פשוטה שביתי תוכל להבין בהתאם לניסיון החיים שלה :) . זה הרבה יותר פשוט מאשר לקרא על הכתוב. אני פשוט מדברת אליה.. לא כתינוקת.. ואם היא לא מבינה אני מנסה להסביר שוב ואם לא אז אני מוותרת..
    למשל,היא מאוד מסודרת.. היא מחזירה הכל למקום - אני ממש לא כזאת.. אני המבולגנת בבית ואני זאת שמבלה איתה את רוב שעות היום ..
    אני מנסה לומר שלדעתי היא נולדה כזו... אני לא מבקשת ממנה דבר... עדיין...
    אני מחנכת אותה בדברים שחשובים לנו...אני לא שומרת עליה בצמר גפן ... אני קשוחה.
    אבל זה הכל.
    איזו מעמסה ריגשית אני יכולה לעשות לה? היא מוקפת בחום ואהבה...
    מה זה אומר שהיא מפותחת לגילה?
    את חושבת שהיא רואה בו כנחמה ? משהו מיני- אני לא רואה התפתחות מינית אצלה עדיין.. אולי היא רואה את אבי כמשהו שפשוט לא מצפה ממנה לדבר(כי הוא באמת לא מצפה ולא מבקש) .. יכול להיות שאני נוקשה מידיי?
    אני רוצה ילדה מכונכת ומתורבת. אני מתעקשת על הליכה יד ביד (כי היא כל הזמן רצה ואני כשאנחנו קרובים לכביר לא יעזור היא תלך איתי יד ביד ואם היא לא מסכימה היא עולה על הידיים - והיא לא מרוצה מזה), אחרי חודשים ארוכים של משחק באוכל אני מתחילה להסביר לה שאסור לזרוק אוכל לריצפה.. הכל מותר לה בבית - כל מה שאסור לה סגור בחדר והיא לא יכולה להכנס אליו. אני מקפידה לא לומר לה "לא" אלא אם מדובר מקרה מסכן חיים .. היא אפילו הגיע לשלב שבו היא ביקשה להחליף חולצה לחולצה אחרת - ואני עושה כל מה שהיא מבקשת..

    קצת הלחצת אותי עם תסביך אדיפילי - אבל בעצם זהו שלב רגיל והכרחי להתפתחות תקינה, נכון?

    בבקשה יעצי לי מה עלי לעשות אחרת או שונה.
    תודה מראש,
    (מאמינה ששמת לב למידת הלחץ העולה תוך כדי כתיבת ההודעה..)
    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים - תגובה

    סמדר ריינר
    28/04/2011

    שלום גלית,
    לא רק את חושבת שאת שלך מפותחת לגילה, גם אני חושבת כך, מהתאור שנתת. יש רמות מסויימות של מפותחות שהן מעמיסות. זה קשה לילד לרצות את ההורה כל הזמן ולשאוף להיות חכם ומבין מעבר לגיל שלו. את אומרת שאת מדברת אליה כאדם מבוגר ולא כתינוקת. זו בדיוק הבעיה, היא לא בן אדם מבוגר!!! זו ילדה שאם תמשיכי איתה כך, בעצם המשמעות היא שהיא מוותרת על הילדות שלה כדי שאת תהיי מרוצה מההתנהגות שלה, וזה מעמיס מאוד. תינוקת לא אמורה כל כך להבין כל הזמן, היא אמורה להיות תינוקת ושיבינו אותה. מה שאת עושה אכן יוצר עומס ריגשי אדיר על הילדה ועלולים להיות לזה מחירים בהמשך. העניין המיני והאדיפלי הוא לא קריטי פה. זה לא העיקר. אין כאן סכנה מינית. יש כאן סכנה ריגשית.
    טוב מאוד שאת נלחצת, צר לי על כך, אבל עדיף שתילחצי עכשיו ותנסי לוותר קצת על חלק מהשאיפות הלא תואמות גיל שיש לך לגבי הילדה מאשר תצטערו יותר אחר כך.
    אני ממליצה לך בחום לפנות להדרכת הורים בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והבהרה אחרונה

    גלית
    28/04/2011

    שוב תודה סמדר.
    הבהרה קטנה ואחרונה.
    כל מה שקורה עם אבי תקין ואין לי מה לעשות או לשנות. נכון?
    בנוגע לכך שאני מדברת אליה כילדה בוגרת- למען האמת זה נעשה במחשבה חיובית ...
    לשם ההבהרה היא שולטת בי ובמצב, אנו עושים כל מה שהיא מבקשת פרט לדברים שעלולים לסכן את חייה או את חיי הסובבים שלה או בין אם הדברים עוברים על הגבולות שהקצבנו לה.
    אני אפסיק לזמן מה ללמד אותה, לתרגיל איתה, היא ילדה שמבינה 2שפות ועוצר המילים שלה מורכב משתי השפות היא התחילה לדבר בצמדים אבל אף אחד לא מבקש ממנה. היא כל פעם מפתיעה אותנו.. למשל הבוקר היא נגשה לבעלי ובמקום לומר לו אממ אממ היא אמרה אבא אוהל- אוכל.. ואנחנו לא לימדנו אותה את זה ..
    אשמח אם תוכלי לתת לי דוגמה קצרה מהיא פניה באופן תינוקי עמ שאוכל לשים לב להבדלים.

    תודה על עצותייך, אדאג לחשוב ולשפרם לטובת עתיד ורוד ובריא לביתי!!!
    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והבהרה אחרונה - תגובה

    סמדר ריינר
    28/04/2011

    שלום גלית,
    לא בנוגע לאביך אין לך מה לעשות וזה גם לא משנה.
    אני בטוחה שכל מעשייך מכוונות טובות, אין על זה מחלוקת. דרך אגב זה לא משנה אם את לא מבקשת ממנה, אתם משדרים לה כולכם, כנראה ציפיות ולחץ בלי לשים לב. זה גם לא כל כך טוב שהיא מקבלת מה שהיא רוצה. מי אמר שזה כן טוב? זה לא העניין, ובטח שזה לא טוב שהיא מנהלת אותכם, זה גם גדול מעבר לגיל שלה. נראה שאתם זקוקים להמשך הכוונה. אני מקווה שתמצאי את הדרך לעשות זאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו