מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בן 3 - פחדים או צומי?ערן01/05/2011
שלום לכן,
אני מתנצל מראש על האורך, אודה לעזרתכם בהתלבטויות עם בני המתוק.
אני אנסה קצת לתאר אותו, בשביל הרקע:
הוא כמעט בן 3, ילד מקסים, חכם, רגיש לפרטים, ילד שיודע להשתולל ולהוציא מרץ, אבל גם זהיר ועדין בסיטואציות לא נוחות לא. בדרך כלל נרתע מסיטואציות חברתיות לא מוכרות, ונצמד להורים/סבתא. בבית הוא יותר משוחרר, יכול לשחק בפאזלים ממש לזמן ארוך. בקיצור ילד מתוק ושובה לב.
יש לו אח בן שבעה חודשים, והם מאוד נהנים זה עם זה (למרות ההרבצות...)
בתקופה האחרונה הוא נוטה להביע פחדים. 'מפחיד אותי, קח אותי עלי...' וכדומה. בדרך כלל אין משהו ברור שהוא מפחד ממנו. כשאני מנסה לשאול לפעמים, הוא יכול להצביע על הדבר הראשון שהוא רואה (מה מפחיד? פרח...). אני מנסה לחדד ולהבחין אם יש רעש או משהו אחר שמעורר פחד, ואינני מוצא סיבה ברורה. יש סיטואציות קבועות שבהן הוא כבר היה עצמאי עד עכשיו והסתדר די לבד - כמו הליכה מהבית לאוטו, הירדמות במיטה - שעכשיו הוא חוזר ואומר 'מפחיד אותי'.
יש לי מין תחושה שהוא רוצה את הפינוק שמגיע ממני/מאיתנו בתגובה (מפחיד אותך? בוא אני אשמור עליך..). כשהוא אומר 'מפחיד', יש לי רושם שהוא מבקש, מתחנן... 'מפחיד אותי'. אני לא יודע מתי זה פחד אמיתי ומתי זה בקשת צומי... ואולי זה כבר הגיל שמתחילים הפחדים? זה לא ממש ברור לנו
אודה לעצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 - פחדים או צומי? - תגובה
סמדר ריינר02/05/2011שלום יואל,
זה גם וגם. הוא גם פוחד וגם למד שזו דרך טובה להשיג ממכם התייחסות. ההתייחסות שלכם (בוא אני אשמור עליך) היא התייחסות לא מספיקה ומעודדת רגרסיה. אם אתם רוצים שהוא יפחד פחות אתם צריכים לתת לו כלים להתגבר על הפחד ולעודד אותו לעצמאות. כמו משל - אין מה לפחוד מהפרח, כמו למשל להדליק אור קטן כשהולכים לישון, לישון עם בובה של נמר או אריה שתשמור עליו, וכו'. ייתכן שמה שאתם עושים בלי לשים לב, זה לשדר לו שבלי ההורים הוא חסר אונים ורק ההורים יכולים לשמור עליו, וזה מגביר את התלות שלו בכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
