שאלה לפסיכולוג- אזה גן לבחור

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לפסיכולוג- אזה גן לבחור
    מתלבטת
    16/05/2011

    שלום,
    אנו הורים לילדה ילידת ינואר 2009. בשנה הבאה אנו נדרשים לבחור בן שני גנים.
    האחד: רב גילאי קבוצה קטנה (כ-8), קרוב לבית (מרחק הליכה) המכיל ילדים שהיא מכירה (שכנים). החסרון: מורכב מ-5 ילדים בשנתון שלה 3 קרובים ושניים קטנים בחצי שנה, שאר הילדים קטנים בשנה עד שנה וחצי. היא אחת משלוש הגדולים.
    השני: הומוגני בגלאי הילדים (כחצי שנה מהצעיר ביותר לגדול ביותר) סה"כ כ-10 ילדים, חסרון- רחוק, מצריך נסיעה, ילדים שאיננה מכירה (לא מהשכונה) תהיה מגבלה על כמות הפעמים בהם נוכל לאפשר לה לשהות אצל החברים החדשים מהגן, במידה ותרצה בכך.

    בשנה הבאה היא תהיה בת 3, אנו יודעים שבגיל זה הצד החברתי מתפתח ומשחק בן ילדים מתחיל לתפוס מקום גדול בסדר היום שלהם.

    הדילמה היא באזה גן יתאפשר לה בצורה טובה יותר לקבל את הצרכים שהיא צריכה.
    1. האם להיות הגדולה בגן בו פער הגילאים כה גדול יתן לה אפשרות להתפתח ולתרגל את המשחק הבן אישי (יש רק עוד 2 בגילה).
    2. או עדיף לאפשר לה להיות בגן בו יש 10 ילדים בני גילה בשלבי התפתחות דומים לשלה, עם החסרון שתהיה מגבלה על כמות הפעמים בשבוע שתוכל לבקר אצל החברים החדשים שתכיר, וששנה לאחר מכן (גיל 4) לא תהיה עם אף אחד מהם.

    יש לציין ששני הגנים בנויים על בסיס קבוצות קטנות וצוות טוב. ההבדל העיקרי הוא בהרכב הגילים של הילדים בגן.

    אשמח להצעתך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפסיכולוג- אזה גן לבחור - תגובה

    נעמה סבג שמש
    16/05/2011

    שלום לך,

    ההתלבטות כן ברורה ומוצדקת.
    ציין בפנייך שיש הורים המעדיפים ת טווח הגילאים השונה כדי שתהיה אווירה משפחתית יותר, כמו בקשר בין אחים.

    המרחק בהחלט מקשה את מהלך היום, ך פה נכנס העניין של סדר עדיפויות.
    לגבי מפגשים עם חברים אחה"צ- בדר"כ בגילאים אילו הילדים נפגשים כאשר גם האמ נוכחת ומגיעה איתה, כך שאיני יודעת אם זה צריך להוות שיקול מרכזי.

    חשוב לדעת אם הילדה מפותחת לגילה או לא. אם כן, כדאי שתהיה לה חברה מתאימה.

    בהצלחה,

    נעמה סבג שמש,
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפסיכולוגית אזה גן לבחור-

    מתלבטת
    16/05/2011

    בהמשך לשאלתי
    הילדה מפותחת לגילה. היא ילדה אמצעית (אח גדול ממנה ב2.5 ואחד קטןב2.5).
    לכן חשוב לי שבגן היא תרגיש טוב, ובטוחה.
    האחים הולכים לגנים הקרובים למקום המגורים.
    זה נכון שלוגיסטית המרחק מקשה, אך אנו יכולים להתמודד עם זה.
    השאלה היא מה טובת הילדה במקרה זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפסיכולוגית אזה גן לבחור- - תגובה

    נעמה סבג שמש
    16/05/2011

    שלום לך,

    בעיניי העדיפות היא לגן עם גילאים חופפים, כי יש שם רק 3 גדולים.
    אני שוב אומרת, הדעות יכולות להיות חלוקות בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו