חינוך ילד בן 5

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חינוך ילד בן 5
    ליאת אמא של
    18/05/2011

    שלום לכולם,
    אני אמא לשני ילדים מקסימים הגדול בן 7 והקטן בן 5. הילדים חברים טובים (לפעמים רבים אבל זה מאוד טבעי). הגדול ילד בעל אינטלגנציה רגשית גבוהה, מוצלח, אהוב על כולם, פשוט מדהים. עם הקטן זה סיפור אחר לגמרי....הוא כל הזמן בודק אותנו בדרכים שליליות כלומר לא מקשיב לנו, כועס אלינו, עושה לנו פרצופים של כעס. אני לא יודעת איך לגרום לו להקשיב לנו., ברגע שיקשיב ויעשה את מה שנדרש ממנו לא יהיו כעסים מצידנו. ניסינו עונשים (אני לא מאמינה בזה) וזה לא עוזר ניסיתי שיחות מוטיבציה והסברים לא עוזר
    ניסיתי בצעקות ניסיתי בשיחות רגועות וכלום לא עוזר ולבסוף שוב יש כעסים מצידנו ומיצידו
    הוא גם כל הזמן אומר "למה רק עליי כועסים?" אני חייבת למצוא דרך לשנות גם את התחושות שלו ("רק עליי") וגם לגרום לו בדרך נכונה ונעימה להתחנך....ולהקשיב לנו.
    אשמח לשמוע ולנסות כל דרך! (לא אלימות)
    יום נפלא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חינוך ילד בן 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך ילד בן 5 - תגובה

    סמדר ריינר
    18/05/2011

    שלום ליאת,
    אולי תתני כמה דוגמאות באיזה מקרים הוא לא מקשיב לכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגמאות

    ליאת אמא של
    19/05/2011

    היי
    אז ככה: זה מתחיל בבוקר בלא רוצה לקום אני עייף - ואני בתגובה, אני יודעת גם אני עיפה תוכל לחזור מהגן ולנוח צהריים - אוף אוף ופרצוף חמוץ....
    בצהרים - בוא לאכול תעזוב כבר את המחשב לפחות 6 /7 פעמים.....
    ובמהלך היום - והערב אני רוצה חטיף ועוד אחד ועוד.... ואני מותר לך רק אחד ביום ואתה יודע. פרצופים אוף ופרצופים של כעס וכו'
    ארוחת ערב - לפעמים יורק בצלחת לא רוצה לסיים איטי מאוד וכו'
    אני בטוחה שיש עוד הרבה דוגמאות שכרגע לא עולות בראשי....
    יום נפלא...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגמאות - תגובה

    סמדר ריינר
    19/05/2011

    שלום ליאת,
    לא הבנתי מה הבעיה. ההתנהגות של הילד שלך רגילה לגמרי. ילדים רבים לא רוצים לפעמים לקום בבוקר, לא רוצים לגמור מהצלחת, ורוצים עוד ועוד ממתקים. תפקיד ההורים הוא להציב גבולות שם. לך יש כאילו ציפייה שהכל ילך קל והילד יהיה מרוצה ויקום בשמחה, ונשמע לי שאת מאוד מתאכזבת כשהוא לא רוצה מה שאת חושבת שהוא צריך לרצות.מותר לו לא לרצות, זה לא אומר שהוא לא מקשיב, הוא הקשיב, הוא שמע, הוא רוצה משהו אחר, זכותו לרצות, אבל את קובעת. חשוב שתהיי החלטית. לא תמיד הסברים זה מתאים. את לא צריכה להסביר ואת לא צריכה לשכנע, הוא פשוט צריך לקום, זה הכל. לגבי האוכל, מספיק להגיד פעם אחת שלא יורקים בצלחת. לגבי קצב האכילה - הוא לא חייב לאכול בקצב שאת קובעת, שישב כמה שהוא רוצה, או שתקצבי זמן שבו הולכים לישון ואז לוקחים ממנו את הצלחת וזהו. הוא לא חייב לאכול הכל אם הוא לא רוצה. תנסי לעושת פחות עניין מכל דבר ולנהל פחות דיונים, מה שחשוב לך תקפידי ומה שפחות חשוב תעבירי, אבל ההתייחסות צריכה להיות קצרה ועניינית, בלי נאומים הסברים ואכזבות מיותרות. אין לך מה להתאכזב, הוא ילד ומתנהג כמו שילדים מתנהגים, בשביל זה יש לו אמא.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו