מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התנהגות של ילדה בת 6סופי18/05/2011
יש לי 2 בנות . הבכורה, ליבת , בת 6 והצעירה בת 4.
ליבת היא ילדה מאוד אחראית, אכפתית, ואינטיליגנטית. תמיד היתה טמפרמנטית, זקוקה למעט שעות שינה, מאוד פעילה וזזה כל הזמן(לפעמים אפילו קשה לה לשבת לאורך זמן) ומגיבה בבכי ובהרבה רגש כשלא מרוצה.
בגן היא ילדה נהדרת, משתתפת המון, שולטת בחומר הנלמד, בעלת ידע אישי נרחב, חברה טובה, תמיד מתנהגת עפ"י חוקי הגן, מאוד רוצה לעזור ולרצות והגגנת מאוד מרוצה מהתנהגותה, אך לאחרונה בבית לא כך הם פני הדברים. היא מרבה להתפרץ, לעשות דווקא, לכעוס. לדוגמא: כשלא מרוצה ממשהו היא רוקעת ברגלה וכועסת (אוף), לפני מספר ימים צפינו בטלוויזיה והיא עברה הלוך ושוב והפריעה בצפייה. ביקשתי ממנה לא לעבור הלוך ושוב אלא להחליט באיזה צד רוצה להימצא. וליבת בכוונה התחילה לדגל מצד לצד ובכוונה להסתיר. גם כשנותנים לה אולטימטום (אם לא תעשי ... לא תקבלי)זה ברוב המקרים לא עוזר וכשאני מממשת את האיום היא מתפרצת בבכי ומצטערת. או לדוגמא כשהבנות חוזרות מהגן ליאור הצעירה ניגשת לשחק והיא מייד מגיעה וחוטפת לה את המשחק ולא מוותרת ואז פורצת מהומה של צעקות והאשמות ומריבות גם בין הבנות.
כשהיא נרגעת היא טוענת שהילד הרע נכנס לתוכה או שציפור הנפש פתחה את מגירת הכעס/ הדווקא. אני מרגישה חסרת אונים ושאין לי את הכלים להתמודד עם המצב. מצד שני אני חוששת מאוד שאולי היא תזדקק לאיזשהן תרופות הרגעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות של ילדה בת 6 - תגובה
סמדר ריינר19/05/2011שלום סופי,
אן הילדה מתנהגת יפה בגן סימן שיש לה את היכולת הזו, אז היא בטח לא זקוקה לתרופות הרגעה.
יכול להיות שהיא למדה שזו הדרך האפקטיבית ביותר עבורה לקבל תשומת לב בבית, והיא נכנסה לתפקיד של הילדה הרעה.
אני ממליצה לכם לפנות להדרכת הורים כדי לעזור לה לצאת מהתפקיד הזה.
בינתיים, אין טעם לאיים בעונשים, זה לא עוזר, חשוב לתת לה חיזוקים על הההתנהגויות החיוביות שלה כדי להגביר אותן לעומת השליליות, ולתת מנימום התייחסות להתנהגויות השליליות, כי כל תשומת לב להתנהגות כזו, גם אם היא לא נעימה נחווית כתשומת לב ומגבירה את המוטיבציה להמשיך אותה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
