ילדה לא שמחה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה לא שמחה
    דניאל
    25/06/2011

    שלום.
    אני מודאגת מאוד ממצבה הריגשי של בתי בת ה-5.5 . מדובר בילדה נבונה מאוד, בוגרת לגילה ומאוד עטופה באהבה. הוריה (אני ואביה) התגרשנו כשהייתה בת 3 ומערכת היחסים בינינו (אני והאב) אינה תקינה ולצערי איננו מדברים.
    בתי לוקחת מאוד ללב כל דבר שמעירים לה עליו, או כועסים עליה. היא נעלבת, מתרחקת ולעתים עיניה מתמלאות דמעות.
    גם אם אני מעירה לה בכעס וצעקות וגם אם בנעימים, היא מאוד נעלבת.
    היום אחרי שהערתי לה על משהו שהיא עשתה ( שמה חומר נגד יתושים על הפנים, אמרתי לה שזה מסוכן ושאלתי למה היא מרחה לעצמה לבד - בטון כועס), היא נעלבה ובכתה ואחר כך אמרה לי שהיא כל הזמן זוכרת דברים לא טובים ולא זוכרת דברים טובים שקרו לה.
    היא הזכירה לי כמה דברים שכעסתי/הערתי לה עליהם בימים האחרונים ואמרה שהיא לא מצליחה לשכוח.
    כששאלתי אותה אם היא זוכרת דברים שמחים שעינו היום, היא אמרה שלא כך כך.

    אני לא יודעת אם יש קשר אבל אני רוצה לציין שגם מבחינה חברתית יש לה קושי, היא טוענת שאין לה חברות. מצד שני הגננת מצידה לא רואה בעיה ואומרת שהיא לא לבד.
    כמו שציינתי מדובר בילדה בולטת ביופיה, מוחמאת ע"י צוות הגן וגם בבית והיא תאומה לאח ששונה ממנה מאוד.
    אודה לכם על העזרה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה לא שמחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה לא שמחה - תגובה

    סמדר ריינר
    26/06/2011

    שלום דניאל,
    אני באמת לא יודעת בלי להכיר אתכם אם זה רק חוסר היכולת של הילדה לראות מה טוב או שבאמת מעירים לה יותר מדי ובכעס. מדוע בעצם כעסת עליה? היא רצתה להיות עצמאית ולמרוח, מה רע בזה? מאיפה היא יכולה לדעת שזה אסור?
    זה שהיא יפה ומחמאת זה לא אמר שהיא לא מרגישה שיש עליה גם ביקורת מוגזמת ושהיא לא צודקת. חשוב לחזק ילדים לא על התוצאות של מה שהם עושים בלבד אלא על הכוונה ועל עצם קיומם, בלי קשר אם הים יפים או לא או מוצלחים או לא.
    כדי לדעת איך לעזור לבתך חשובה התרשמות של אדם אובייקטיבי האם הביקורת המופנית אליה יחסית לקבלה הבלתי מותנית שלה - היא מאוזנת ואת זה אני לא יכולה לדעת דרך האינטרנט, ההתרשמות הלא ודאית שלי כרגע היא שהבת שלך צודקת ומשהו שם לא מאוזן, ולא בגלל שהבעיה אצלה.
    נסי לחשוב אם נראה לך נכון מה שאני אומרת, ובהתאם לכך נסי להתאים את עצמך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך למענה

    דניאל
    26/06/2011

    תודה על התגובה
    גרמת לי לחשוב ולהבין שאני אולי מובילה אותה לתגובה קיצונית.
    לא כל כך הבנתי את המשפט שכתבת: "האם הביקורת המופנית אליה יחסית לקבלה הבלתי מותנית שלה - היא מאוזנת", אשמח אם תוכלי להסביר את המשפט כדי שאוכל ליישם ולשנות את תגובותיי

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך למענה - תגובה

    סמדר ריינר
    26/06/2011

    שלום דניאל,
    יכול להיות שיש כלפיה ציפיות וביקורת ובסה"כ הכולל זה נמצא בצורה דומיננטית הרבה יותר מתגובות שמקבלות אותה כמו שהיא ושמחות מכל מה שהיא עושה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו