ילד בן 3 שמפחד מ"כאב בטן"

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 3 שמפחד מ"כאב בטן"
    ערן
    25/06/2011

    שלום,
    בני בן 3 ילד מאוד פיקח ונבון.
    כמו הרבה ילדים, הוא מאוד אוהב ממתקים ודברים מתוקים (על אף שתזונתו מגוונת והוא אוכל בד"כ בריא ומאוזן).
    לצערי, ואני חושש שעשינו זאת בשגגה, הזהרנו אותו מספר פעמים (לאחר שאכל, נגיד, הרבה קוביות שוקולד או ממתק אחר) שאם הוא יאכל הרבה מהממתק/ישתה הרבה מיץ/וכ'ו תכאב לו הבטן. (אציין כי הוא גם מתלונן לפעמים על כאבי בטן).

    הבעיה שנוצרה ממצב זה, היא שלאחרונה הרבה פעמים כשהוא מקבל משהו לאכול (וכבר לא משנה עם זה משהו "בריא" או "ממתק") הוא מבקש שלא ישימו לו הרבה, כי תכאב לו הבטן... נשמע שזה מאוד מטריד אותו (עד כדי כך, שגם כששמים לו משהו טעים, שהוא מאוד אוהב, הוא לפעמים יבקש "לא, אל תשים לי הרבה, תחזיר לקופסא, זה יעשה לי כאב בטן..") הוא מדבר על זה הרבה, וגם "מדריך" אותנו בעניין ("אמא, אל תאכלי הרבה לחם/אורז/תפוח/וכ'ו, תכאב לך הבטן.."). אנחנו מרגישים שהעניין הזה של ה"כאב בטן" הפחיד אותו יותר מדי, והתנפח לממדים מוגזמים, ולא יודעים איך לשכנע אותו בחזרה. אנחנו מנסים להרגיע אותו שלא כל דבר עושה בטן, אבל נראה שהרושם כבר הופנם.

    נציין עניין נוסף - דומה - מכיוון שהוא עבר גמילה, וכשהוא לא שותה לפני השינה הוא מצליח להתאפק בלילה, אמרנו לו שכדאי לא לשתות הרבה לפני השינה, כדי שלא יצא לו פיפי. גם כאן, הוא "הפנים" את העניין יתר על המידה, וכאשר הוא מבקש משהו לאכול באמצע היום ואנחנו לא מרשים (למשל, רוצה לאכול משהו מתוק לפני האוכל) הוא אומר "אבל לא יצא לי פיפי"....

    מה דעתכם?


    תודה מראש,
    ערן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 שמפחד מ"כאב בטן"

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 שמפחד מ"כאב בטן" - תגובה

    סמדר ריינר
    26/06/2011

    שלום ערן,
    יכול להיות שהילד קצת התבלבל מההסברים שניתנו לו. הייתי מציעה לא לעשות מזה עניין יותר מדי, אני מניחה שזה יעבור לו עם הזמן כשהוא יבין יותר. תנסו לא לייחס לזה כל כך הרבה חשיבות. לפעמים התנהגות דאגנית מדי של ההורים שמרגישים מייד רגשי אשמה לגבי דברים שהם אמרו כביכול בשגגה היא זו שגורמת לאווירה החרדתית בבית ולחרדה של הילד..
    לא אמרתם שום דבר לא נכון, הכל בסדר, תנסו להניח לנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו