תכשירי הגנה מהשמש - מה הכוונה בהתוויות החדשות?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תכשירי הגנה מהשמש - מה הכוונה בהתוויות החדשות?
    ערן
    13/08/2016

    בכל מה שקשור להגנה מפני קרני UVB הכל מאוד ברור לי.

    כשרציתי בעבר לדעת אם תכשיר הגנה מגן מפני קרני UVA - גם זה היה מאוד ברור - הייתי יודע לחפש את ההתוויה: ״מסנן מעל 90% מקרני UVA״, שהייתה למשל על חלק מהמוצרים של אולטרסול.

    אבל לאחרונה, התווית הזו נעלמה מכל המוצרים שהצלחתי למצוא בסופרפארם. הדבר הכי דומה לה היה ״90% מקרני UVA לפי התקן האוסטרלי״ - נשאלת השאלה מהו התקן האוסטרלי? התוויה אחרת שראיתי היא ״UVA״ מוקף בעיגול - ללא שום הסבר, מה זה אומר? התוויה שלישית לא ברורה היא UVA Balance או UVA/UVB Balance. מה זה האיזון הזה? כיצד ניתן ללמוד ממנו על מידת הסינון של UVA? והתוויה לא ברורה נוספת היא ״סינון טווח רחב של קרני UVA ו-UVB לפי ההנחיות של משרד הבריאות משנת 2014. נכנסתי להנחיות הנ״ל באינטרנט ולא הבנתי כלום, מלבד זה שכנראה כל ההתוויה החדשה קשורה לאיזשהן הנחיות חדשות של משרד הבריאות שמתבססות על תקנים אירופאים. מהם התקנים האירופאים? במה הם שונים מהתקן האוסטרלי? איך אני כצרכן יכול לדעת מה מידת הסינון של UVA בתכשיר מסוים? האם ההמלצה של לא מעט גופי מחקר העוסקים בקרינה ובסרטן העור - להימנע מתרסיסים - נכונה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תכשירי הגנה מהשמש - מה הכוונה בהתוויות החדשות? - תגובה

    ד``ר מוניקה אלמן
    13/08/2016

    שלום ערן
    בתכשירי הגנה משמש החומרים יוצרים פילטר המגן מפני קרינת השמש לזמן קצוב, יש לאחר שעתיים למרוח שוב פנים וגוף כאחד .
    לגבי מה כתוב או נעלם אין לי תשובה כי חברות קוסמטיקה לאומיות ובין לאומיות עומדות בתקן.
    מהו תקן? FDA, CE ,או אוסטרלי רשויות הרגולציה לפי הם חברות הקוסמטיקה מחויבות
    בשום קרם אין 100% הגנה , לגבי תרסיס אין התוויה שהוא מסוכן .
    בעבר בתנאי מעבדה היה מספיק 15, וזה היה אם מורחים בצורה אחידה כ1סמ של חומר .
    אבל אנחנו לא חיים במעבדה ולכן המינון של 40-50 במדינות חמות ולחות כמו ישראל יתנו הגנה בערב לשעתיים.
    יש לקחת בחשבון כל אחר מזיע , צבע עור ,
    לכן לגבי הכתוביות תוכל לשאול ישירות במייל לחברה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תגובתך! אשמח לתשובה לשאלותי

    ערן
    13/08/2016

    אני מאוד מעריך את דברייך ואת הזמן שהקדשת לענות לי, ועם זאת, חבל שטרחת להתייחס לדברים שלא שאלתי לגביהם: לא שאלתי האם אני יכול להסתובב עם קרם ההגנה למשך יום שלם, או כל כמה זמן יש למרוח את תכשיר ההגנה, אבל תודה על התזכורת!

    לגבי מה כתוב או נעלם, לא כל כך הבנתי למה התכוונת - כתבת שאין לך תשובה כי חברות קוסמטיקה לאומיות ובין לאומיות עומדות בתקן. הכוונה היא שאין לך תשובה? או שאין לך תשובה לגבי השאלה האם החברות עומדות בתקן? או משהו אחר?

    אני יודע שקיימים כל מיני תקנים ושהם מחייבים את חברות הקוסמטיקה... אבל תודה על התזכורת!

    לא שאלתי גם באיזה קרם יש 100% הגנה אבל תודה בכל אופן. גם לא שאלתי לגבי תרסיס אם יש התוויה שהוא מסוכן, מה שהתכוונתי לשאול הוא האם ההמלצות להשתמש בקרם ולא בתרסיס מוכרות לך, והאם את מסכימה איתן, או מניין הן מגיעות?

    אני מתאר לעצמי שאוכל לשאול ישירות במייל לחברה, מה הכוונה בהתוויות, אבל אני מדבר על המסמך של משרד הבריאות - שאני מקווה שאת מכירה אותו, ויכולה להסביר לי מה הכוונה בהתוויות שמפורטות שם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תגובתך! אשמח לתשובה לשאלותי - תגובה

    ד``ר מוניקה אלמן
    13/08/2016

    האפשרויות לבחירה בין קרם או תרסיס היא על פי העדפה אישית !
    תשלח שאילתה למשרד הבריאות ותקבל תשובה מהדוברת .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו