גוש תת עורי בקוטר 3 ס"מ באזור הצלעות-גב מותן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גוש תת עורי בקוטר 3 ס"מ באזור הצלעות-גב מותן
    יאיר
    20/10/2016

    שלום

    לאחרונה שמתי לב שיש לי גוש תת עורי באזור הצלעות התחתונות, בצד הגב (מצד שמאל)
    כשאני נוגע במקום אני מרגיש כאב קל (לא כאב שמפריע במיוחד).
    שמתי לזה לזה כי בזמן מאמץ בטני (שיעול, התעטשות וכדו') אני חש כאב בצד שמאל, זה מרגיש באזור שתחת הצלעות.
    נשלחתי ע"י רופאת המשפחה לכירורג, שצייתן שישגוש תת עורי בקוטר 3 ס"מ עם רגישות, רושם של ליפומה, ממליץ על ניתוח באשפוז יום כירורגי.

    1. ממה זה נוצר? והאם יכול להיות שזה נמצא כבר זמן רב ולא שמתי לב?
    2. האם מבחינה רפואית יש עדיפות לניתוח והסרת הליפומה או שזה נטו שיקול של המטופל?
    3. איזה ניתוח מבצעים? יש כמה שיטות (מבחינת מיזעור החתך)?
    4. איזו הרדמה עושים בניתוח שכזה?
    5. האם יש קשר בין הכאב שאני חש בזמן מאמץ בטני לבין הליפומה? זה יכול להקרין? יכול להיות שמסתתר עוד משהו שם?
    6. לאיזו התמחות זה שייך? מי הרופא המתאים לזה במיקום הזה? כירורג רגיל? כירורג חזה? כירורג פלסטי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גוש

    ד``ר מוניקה אלמן
    20/10/2016

    ממליצה בדיקה כירורגית ואולטרסאונד למקום .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת אולטראסאונד

    יאיר
    28/10/2016

    שלום

    בצעתי בדיקת US רקמות רכות, להלן התוצאה:

    בשכבה התת-עורית ניתן לזהות תהליך היפר-איקואי סולידי כ-34x12 מ"מ. הממצא לא וסקולארי, לא חודרני, תומך
    בליפומה.

    התוצאות מלמדות שמדובר חד משמעית בליפומה?

    לגבי ההסרה, זה לא מפריע לי מבחינה אסתטית, גם לא מבחינת כאבים, רק כשאני נוגע שם אני חש כאב.
    העניין הוא שמזה כמה שבועות, בכל פעם שאני מפעיל לחץ בטני, אם זה בשיעול, התעטשות וכדו', אני חש כאב מיידי במותן בצד שמאל.
    אין לי מושג ממה זה נובע.
    אני לא יודע אם יכול להיות קשר בין הדברים, כי בכל זאת הנקודה בה אני חש את הכאב רחוקה כמה ס"מ מהליפומה.
    בתוצאות הבדיקה כתוב שלא מדובר במשהו חודרני, האם זה שולל אפשרות של קשר בין הדברים?

    אם הייתי יודע בוודאות שיש קשר, אז בוודאי שזו סיבה להסיר את הליפומה. ואם אין קשר, איך מחפשים את הסיבה לכאב בצד שמאל במותן בזמן מאמץ בטני (מה שלכאורה מראה על משהו שקשור לשריר ולא לאיבר פנימי?)

    מה דעת הרופא בעניין?

    תודה רבה

    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליפומה

    ד``ר מוניקה אלמן
    28/10/2016

    ליפומה היא גוש שומני ואם זה גדל ויוצר לחץ על עצב הגורם לכאב לפנות לכירורג להתייעצות כריתה למרות שתישאר צלקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו