טעויות של מתאמנים מתחילים

התחלתם להתאמן באופן סדיר ואתם לא רואים תוצאות? סובלים מכאבים ופציעות מאז שהתחלתם לפקוד את חדר הכושר? האימון משעמם אתכם? אל תוותרו כל כך מהר, יתכן והגוף שלכם טרם התרגל לאימון או שאתם מאלו שעושים טעויות של מתחילים, לפניכם חלק מהן
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 05/02/2014 |
צפיות: 12,503

1. ישיבה לא נכונה על מכשירי הכושר


שימו לב שכמעט לכל מכשירי הכושר יש משענת גב. עליכם להצמיד את האחוריים אל המשענות הללו ולשמור על גב ישר בזמן המאמץ והמנוחה. אם הגב שלכם לא ישר לחלוטין בזמן המאמץ, נוצר עומס גדול על החוליות, שעלול לגרום לכאבים ופציעות.

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום פילאטיס

2. אחיזה חזקה במשענות המכשירים האירוביים


ההליכונים ומכשירי ה"סקי" למיניהם מצויידים במשענות, שמטרתן היא שלא תאבדו את שיווי המשקל בעת האימון. משענות אלו בדרך כלל נמצאות מקדימה או בצדדים. אך שימו לב, אם אתם מוצאים את עצמכם נשענים עליהם במהלך הפעילות האירובית, אתם למעשה "מרמים" ומעבירים חלק מהמאמץ אל הידיים ובכך מפחיתים את העומס על השרירים החשובים יותר בתרגילים אלו - הרגליים, הגב והבטן. מומלץ להישאר איתן במגע על ידי ליטוף קל עם קצות האצבעות, אך ללא קבלת תמיכה מהן למשקלכם.

3. קריאה במהלך אימון אירובי


רבים מהמתאמנים על ההליכונים ומכשירי הסקי קוראים עיתון או ספר במהלך האימון. קריאה גורמת לכם לאבד ריכוז מה שיכול לגרום לנפילות ובדרך כלל גם מלווה בתנוחות לא אידיאליות בזמן האימון בשל הצורך לבהות בעיתון או בספר. השאירו אותם לבית.

4. הליכה עם משקולות


נשיאת משקולות במהלך אימון אירובי מפעילה לחץ רב על הברכיים, הגב והמפרקים השונים. המנעו מכך, אתם עלולים לגרום לשברי מאמץ. השאירו את המשקולות לאימון הכוח שלכם.

5. להסתפק באימוני אירובי בלבד


פעילות אירובית היא נדבך חשוב מאוד באימון ומפעילה את הלב, הריאות ומערכת הדם. אך אל נא נשכחו את אימון הכוח, תרגילי כוח חשובים מאוד לשמירה על מסת השריר המשרתת אתכם בחיי היום יום שלכם. אימון כוח חשוב מאוד גם לשמירה על עצמות חזקות ויציבה איתנה לאורך שנים.


6. חזרות מהירות במהלך הסטים


חזרות מהירות מדי במהלך הסטים שאתם מבצעים באימון הכח מעלות את לחץ הדם ואת הסיכוי לפציעות ובהמשך לכך, הן מורידות באופן משמעותי את אפקטיביות התרגיל. יש לבצע את החזרות לאט, לנשום במהלך ההרפיה ולנשוף במהלך המאמץ. שמרו על קצב של שתיים עד שלוש שניות בין כל חזרה במהלך הסט.

7. כפיפות בטן לא נכונות


רבים מהמתאמנים מוותרים לעצמם בכל הקשור לכפיפות בטן, אפילו כאשר מדובר במכשירים המיועדים לכך. הם מבצעים "חצי פעולה" בכך שמבצעים את הכפיפה מאזור הצוואר ועד אזור החזה. טווח תנועה יעיל של תרגיל בטן אמור להיות כפיפה מלא של פלג הגוף העליון ועד למותניים. היו מרוכזים והקפידו לוודא שהשריר היחיד שמתאמץ הוא שריר הבטן ולא עזרים נוספים כמו הגב והכתפיים.

8. הטיית הראש קדימה בתרגיל הגב


מכשיר הגב שתמצאו בכל חדר כושר וכולל מוט אותו סוחטים מטה בישיבה (כדי לדמות תרגיל מתח) עלול לגרום לכאבים בצוואר, עבור אלו המטים את הראש קדימה ומושכים את המוט אל מאחורי הגב. בזמן המאמץ אתם עלולים להפעיל עומס מיותר על חוליות הצוואר והעורף. מישכו את המוט מטה אל אזור החזה בלבד ולא אל מאחורי הראש.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
יום משפחה בסימן ספורטיבי
תופעה - אטרופיה שרירית אצל מדריכי כושר
כמה קלוריות האימון הזה שווה לי?
פעילות גופנית שבשגרה - גוונו את האימון
קווים לדמותו של מדריך כושר מצליח

9. העלאת משקל ההתנגדות


שימו לב שאתם לא מעלים את משקל ההתנגדות במכשירים השונים על חשבון טווח תנועה מלא. במצב זה אתם פשוט לא מפעילים את כל היחידות המוטוריות של השריר והתרגיל מאבד מהאפקטיביות שלו. הקפידו להתמודד עם משקלים אשר מאפשרים לכם לבצע את מלוא טווח התנועה. העזרו במדריך חדר הכושר על מנת שיסביר לכם מה היא התנועה בדיוק וכיצד היא מתבצעת.

10. ביצוע מתיחות טרם החימום


אסור לבצע מתיחות לפני החימום. במצב זה אתם מסתכנים בקריעת רקמת השריר. בתחילת האימון יש לבצע חימום בן 10 עד 15 דקות או יותר ורק את את המתיחות, לקראת המאמץ הגופני.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר בן עמית
    ד"ר בן עמית
    פסיכיאטריה ומדעי המוח תחומי טיפול: דיכאון, מתח וחרדה, כאבים כרוניים, פיברומיאלגיה, מאניה- דיפרסיה והפרעה פוסט- טראומתית (PTSD) ... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,338
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 3,353
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,394
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,751
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,945
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 46,088
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 38,254
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,927
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,460
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,543
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד