למה לי אירובי עכשיו?

אימון אירובי לא רק תורם להרזיה ושמירה על משקל תקין, הוא גם יפתור קשיי שינה, קצב לב לא סדיר ויקל על מקרים של דיכאון, חרדה ולחץ. כתבה שתגרום לכם להתחיל לזוז!
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 12/03/2014 |
צפיות: 6,720
תרגילי אירובי הם תרגילים אנרגטיים, נמרצים ומתבצעים בקביעות על מנת לשמור על מצב בריאות מצוין של הריאות ושל הלב. תרגילי אירובי שורפים שומן מהר יותר מכל סוג אחר של תרגילים. אירובי הוא אימון פיזי שמשלב תרגילים קצביים עם מתיחות ושגרת תרגילי חוזק במטרה לשפר מרכיבי כושר גופני (כמו גמישות, חוזק שרירים וכושר שרירי הלב וכלי הדם). שיעור אירובי בדרך כלל מבוצע בקבוצה עם מוזיקה מלווה ומכוון על ידי מדריך, למרות שניתן לבצע תרגילי אירובי גם לבד ללא ליווי מוזיקלי.

למידע נוסף בנשוא פעילות גופנית הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום פילאטיס

אנשים הנוהגים לשלב אימוני אירובי בשגרת החיים שלהם בדרך כלל עוסקים גם בפעילות גופנית נמרצת אחרת כמו רכיבה על אופניים, ריצה ושחייה. הטרמינולוגיה מאחורי המונח אירובי מתייחסת ליעילות של שימוש של הגוף בחמצן במהלך התרגילים.

תתפלאו לשמוע שתרגילי אירובי איתנו מאז שנות השישים. שיגעון אירובי סחף מאז רבים ברחבי העולם שהתמכרו לתרגילים הממריצים. קל להתחיל באימון אירובי ולעקוב אחריו. אירובי משלב תרגילים שמאלצים את הגוף למקסם את צריכת החמצן. כתוצאה מכך תרגול אירובי מורכב מתרגול מתמשך על מנת להימנע מהפוגות בצריכת החמצן ובסיבולת. תרגילי אירובי משתמשים בכל קבוצות השרירים הגדולים, הם מגבירים את פעולת הלב ואת תפקוד הריאות.

תרגילי אירובי טומנים בחובם יתרונות רבים. אירובי ממריץ את הלב ואת מחזור הדם, הרבה יותר מאשר פעילויות יום יומיות. הלחץ שמפעילים תרגילי אירובי מחייב את הגוף להסתגל וגורם לשינויים רבים שמטיבים עם הגוף. לא רק שתרגילי אירובי עוזרים לווסת את משקל גופינו, הם גם מגבילים את הסיכויים לפתח מחלות.


יתרונות האימון האירובי



הלב מתפקד יותר ביעילות ומתחזק.

אירובי עוזר לשמור על המשקל.

אירובי מפחית את הסיכון לפתח סוכרת, מחלות לב והשמנת יתר.

כתוצאה מתרגילי אירובי הכולסטרול הטוב עולה והכולסטרול הרע צונח.

אירובי מעלה אנדורפינים (חומרים כימיים במוח המסייעים לשיכוך כאבים ולשיפור מצב הרוח).

אירובי מעלה את צריכת החמצן של הגוף וגורם לנו לנשום מהר יותר.

אירובי עוזר להפחית שומנים בגוף ולפקח עליהם.

אירובי משפר את איכות השינה וגורם לכם להתעורר רעננים יותר.

אירובי עוזר להפחית סיכונים למחלות כרוניות כמו מחלות לב ויתר לחץ דם.

אירובי מעצים את עמידות הגוף כנגד עייפות ומעניק לכם מרץ ואנרגיה.

אירובי משפר את מצב הרוח ומפחית מצבי דיכאון, סטרס וחרדה.

אירובי מעצב שרירים והופך את גופכם לגמיש יותר.

אירובי עוזר להפחית לחץ דם.

אירובי יכול לעזור במניעת סוגים מסוימים של סרטן.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
5 מיתוסים על כושר ותזונה
תופעה - אטרופיה שרירית אצל מדריכי כושר
טיפים לריצה עבור סוכרתיים
אימוני כוח מול משקל גוף - אפקטיבי?
פעילות גופנית שבשגרה - גוונו את האימון

באופן כללי אירובי שורף שומנים. אירובי הוא סגולה לחיים ארוכים ובריאים ולאושר. אירובי משפר את הגישה החיובית לחיים ואת ההסתכלות על החיים. יש מגוון רחב של תרגילי אירובי שיעזרו לכם לחיות יותר, להישאר בריאים ולהרגיש מצוין.

חשוב לדעת. תרגילי אירובי מאומצים מדי יכולים לגרום לפציעות ספורט ולנקעים. אם אתם חווים כאב במהלך תרגול אירובי פנו מייד לייעוץ רפואי. אם אתם סובלים מבעיה רפואית מתמשכת עליכם להיוועץ עם רופא לפני שאתם מתחילים בשגרת אימוני אירובי. אם אתם סובלים מסחרחורות, הקאות, כאבי גב או בעיות אחרות מסוג זה התייעצו עם רופא ורק לאחר הסכמתו התחילו באימון אירובי.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר