הליכה נורדית כבר ניסיתם?

הליכה נורדית היא אימון לכל הגוף, שלא מעמיס על המפרקים ומתאים לכל רמות הגילאים והכושר הגופני. לפניכם על מה שתרצו לדעת על הטכניקה של הליכה נורדית, יתרונות בריאותיים וכיצד להצטרף לטרנד הלוהט
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 02/04/2014 |
צפיות: 10,807
מכירים את האנשים החביבים שאתם פוגשים בפארקים ובחוף הים? הם הולכים לרוב בקבוצות, נתמכים במוטות המזכירים מוטות סקי, ונראה כי הם מתאמצים לא פחות מכם כשאתם עושים הליכה ספורטיבית. הפעילות המעט לא שגרתית שהם עושים מכונה הליכה נורדית.

מהי הליכה נורדית?


הליכה נורדית היא במקור שגרת אימונים במהלך הקיץ לאנשים העוסקים בסקי. היא מבוססת על שימוש במוטות הליכה מעוצבים במיוחד למטרה זו, הרותמים את כוחו של פלג הגוף העליון על מנת לקדם את המתאמן בהליכה בקצב מהיר יותר. כיום זוהי דרך ידועה להפוך הליכה ספורטיבית רגילה לאימון לכל הגוף שכל אחד יכול לבצע בכל מקום.

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום פילאטיס

מי יכול להתאמן בהליכה נורדית?


הליכה נורדית מתאימה לאנשים בכל הגילאים ובכל רמות הכושר הגופני. השיעורים נעים בין הליכה עדינה ומתונה עבור אנשים עם בעיות בריאותיות, עד לשיעורי כושר של ממש, שמהווים דרך נהדרת לשפר את הכושר הגופני, להפחית במשקל ולחטב את כל השרירים בגוף.

מהו הציוד הנדרש להליכה נורדית?


כדי להתאמן בהליכה נורדית תזדקקו לזוג מוטות הליכה, שונים מאלו שמשמשים לטראקים. ההבדל הוא באופן בו משתמשים ברצועה ובזווית בה הצועד נוטע אותתם בקרקע. כמו כן תזדקקו לנעלי הליכה ולביגוד נאות. רוב מדריכי ההליכה הנורדית מספקים את המוטות אבל אפשר לקנות מוטות באיכות טובה במחירים סבירים.

מהו האפקט שמייצרים המוטות?


כשמשתמשים בהם כהלכה, המוטות מקלים על הברכיים על ידי הפחתת הלחץ המופעל עליהן ועל שאר מפרקי פלג הגוף התחתון. התחושה שמתקבלת היא קלילה יותר ואפשר להגביר את קצב ההליכה.


מהי הטכניקה הנכונה להליכה נורדית?


יש לנוע באופן דומה להליכה רגילה, תוך הנפת הזרועות ממפרקי הכתפיים ושמירה על מרפקים ישרים – חישבו על חייל הצועד בטקס ממלכתי. כדי להנות מכל מה שיש להליכה הנורדית להציע ולהמנע מפציעות, מומלץ לקחת כמה שיעורים ללימוד השיטה והטכניקה הנכונה.

יתרונות בריאותיים של הליכה נורדית:


בדומה לצורות אחרות של פעילות אירובית בעצימות מתונה עד גבוהה, הליכה נורדית רגילה יכולה להוריד את הסיכון למחלות כרוניות, כמו מחלות לב, סוכרת סוג 2, אסטמה, שבץ וסוגים מסויימים של סרטן. בדומה לכל סוג אחר של פעילות גופנית, הליכה נורדית יכולה לשמש כחלק משגרת אימונים להורדה במשקל.

האם הליכה נורדית מקשה על המפרקים?


הליכה נורדית אינה מקשה על המפרקים יותר מהליכה רגילה. זו פעילות שמתאימה לאנשים עם בעיות מפרקים ולאנשים כבדי משקל, מאחר והשימוש במוטות ההליכה הופך את פעולת ההליכה לקלה יותר.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
אימון ביתי למתאמנים כבדי משקל
5 מיתוסים על כושר ותזונה
למה לי אירובי עכשיו?
טעויות של מתאמנים מתחילים
טיפים לריצה עבור סוכרתיים

כיצד מתחילים?


ניתן לעשות הליכה נורדית בכל מיקום שהוא, בעיר או במרחבים פתוחים כמו בפארק או בטיילת חוף הים. אך מומלץ ללמוד את הטכניקה לפני שמתחילים לעסוק בפעילות הזו באופן קבוע. יש להעזר במדריך מוסמך ללימוד הטכניקה, לפחות מספר שיעורים. רוב המדריכים יציעו שיעור ניסיון בחינם כדי שתוכלו לוודא שאתם אכן מתחברים לסוג הספורט הזה. נדבך חשוב נוסף בהליכה הנורדית הוא אלמנט החברותא מאחר והשיעורים מתבצעים לרוב בקבוצות, חלקן מצומצמות ואחרות גדולות יותר.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,272
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 3,166
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,292
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,661
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,874
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,820
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 38,183
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,844
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,410
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,477
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד