הליכה נורדית כבר ניסיתם?

הליכה נורדית היא אימון לכל הגוף, שלא מעמיס על המפרקים ומתאים לכל רמות הגילאים והכושר הגופני. לפניכם על מה שתרצו לדעת על הטכניקה של הליכה נורדית, יתרונות בריאותיים וכיצד להצטרף לטרנד הלוהט
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 02/04/2014 |
צפיות: 11,619
דירוג: 3.5 מתוך 2 הצבעות
התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע 3.5 מתוך 5
מכירים את האנשים החביבים שאתם פוגשים בפארקים ובחוף הים? הם הולכים לרוב בקבוצות, נתמכים במוטות המזכירים מוטות סקי, ונראה כי הם מתאמצים לא פחות מכם כשאתם עושים הליכה ספורטיבית. הפעילות המעט לא שגרתית שהם עושים מכונה הליכה נורדית.

מהי הליכה נורדית?


הליכה נורדית היא במקור שגרת אימונים במהלך הקיץ לאנשים העוסקים בסקי. היא מבוססת על שימוש במוטות הליכה מעוצבים במיוחד למטרה זו, הרותמים את כוחו של פלג הגוף העליון על מנת לקדם את המתאמן בהליכה בקצב מהיר יותר. כיום זוהי דרך ידועה להפוך הליכה ספורטיבית רגילה לאימון לכל הגוף שכל אחד יכול לבצע בכל מקום.

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום פילאטיס

מי יכול להתאמן בהליכה נורדית?


הליכה נורדית מתאימה לאנשים בכל הגילאים ובכל רמות הכושר הגופני. השיעורים נעים בין הליכה עדינה ומתונה עבור אנשים עם בעיות בריאותיות, עד לשיעורי כושר של ממש, שמהווים דרך נהדרת לשפר את הכושר הגופני, להפחית במשקל ולחטב את כל השרירים בגוף.

מהו הציוד הנדרש להליכה נורדית?


כדי להתאמן בהליכה נורדית תזדקקו לזוג מוטות הליכה, שונים מאלו שמשמשים לטראקים. ההבדל הוא באופן בו משתמשים ברצועה ובזווית בה הצועד נוטע אותתם בקרקע. כמו כן תזדקקו לנעלי הליכה ולביגוד נאות. רוב מדריכי ההליכה הנורדית מספקים את המוטות אבל אפשר לקנות מוטות באיכות טובה במחירים סבירים.

מהו האפקט שמייצרים המוטות?


כשמשתמשים בהם כהלכה, המוטות מקלים על הברכיים על ידי הפחתת הלחץ המופעל עליהן ועל שאר מפרקי פלג הגוף התחתון. התחושה שמתקבלת היא קלילה יותר ואפשר להגביר את קצב ההליכה.


מהי הטכניקה הנכונה להליכה נורדית?


יש לנוע באופן דומה להליכה רגילה, תוך הנפת הזרועות ממפרקי הכתפיים ושמירה על מרפקים ישרים – חישבו על חייל הצועד בטקס ממלכתי. כדי להנות מכל מה שיש להליכה הנורדית להציע ולהמנע מפציעות, מומלץ לקחת כמה שיעורים ללימוד השיטה והטכניקה הנכונה.

יתרונות בריאותיים של הליכה נורדית:


בדומה לצורות אחרות של פעילות אירובית בעצימות מתונה עד גבוהה, הליכה נורדית רגילה יכולה להוריד את הסיכון למחלות כרוניות, כמו מחלות לב, סוכרת סוג 2, אסטמה, שבץ וסוגים מסויימים של סרטן. בדומה לכל סוג אחר של פעילות גופנית, הליכה נורדית יכולה לשמש כחלק משגרת אימונים להורדה במשקל.

האם הליכה נורדית מקשה על המפרקים?


הליכה נורדית אינה מקשה על המפרקים יותר מהליכה רגילה. זו פעילות שמתאימה לאנשים עם בעיות מפרקים ולאנשים כבדי משקל, מאחר והשימוש במוטות ההליכה הופך את פעולת ההליכה לקלה יותר.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
אימון ביתי למתאמנים כבדי משקל
5 מיתוסים על כושר ותזונה
למה לי אירובי עכשיו?
טעויות של מתאמנים מתחילים
טיפים לריצה עבור סוכרתיים

כיצד מתחילים?


ניתן לעשות הליכה נורדית בכל מיקום שהוא, בעיר או במרחבים פתוחים כמו בפארק או בטיילת חוף הים. אך מומלץ ללמוד את הטכניקה לפני שמתחילים לעסוק בפעילות הזו באופן קבוע. יש להעזר במדריך מוסמך ללימוד הטכניקה, לפחות מספר שיעורים. רוב המדריכים יציעו שיעור ניסיון בחינם כדי שתוכלו לוודא שאתם אכן מתחברים לסוג הספורט הזה. נדבך חשוב נוסף בהליכה הנורדית הוא אלמנט החברותא מאחר והשיעורים מתבצעים לרוב בקבוצות, חלקן מצומצמות ואחרות גדולות יותר.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר