עושים כושר גופני? צאו בחוץ!

מחקר חדש מעלה כי ביצוע כושר גופני בטבע חיוני לבריאות הנפש. החוקרים ממליצים להשתמש ב"חדרי כושר ירוקים" ולארגן קבוצות כושר ומאמינים שביצוע כושר גופני בחוץ יכול לעזור גם במקרים של השמנה ודיכאון
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 18/06/2014 |
צפיות: 30,367
כשחושבים על חיים קרובים לטבע בדרך כלל מדמיינים חיים בריאים יותר, נקיים מלחצים יומיומיים ורגועים. חוקרים מאוניברסיטת פנינסולה לרפואה רצו לבדוק את העיקרון הזה ובחנו על פי מקרים אם ביצוע כושר גופני בחוץ מועיל יותר לבריאות הגופנית והנפשית של האדם. כושר גופני בבית או בחדר כושר יכול מאוד יעיל, אבל המחקר מציע שביצוע כושר גופני בחוץ עשוי להיות יותר חיוני לבריאות הגוף והנפש, ואף להפחית תחושות שליליות כגון דיכאון.

למידע נוסף בנשוא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום פילאטיס

המחקר בוצע על ידי חוקרים בבית הספר לרפואה פנינסולה בשיתוף עם המרכז האירופי לסביבה ובריאות האדם (ECEHH). אחד ממחברי המחקר, ד"ר ג'ו תומפסון-קון, חוקר באוניברסיטת פנינסולה לרפואה, אמר כי "ההשערה שיש יותר השפעות חיוביות בזמן כושר גופני בחוץ יוצרת עניין רב. על ידי שימוש במידע שנאסף במחקר, מצאנו שיש קשר בין בריאות מנטלית ופיזית לבין כושר גופני בחוץ. דרושים מחקרים נוספים כדי להבין את הקשר הזה".

רגשות חיוביים


החוקרים השוו בין ביצוע כושר גופני בבית אל מול ביצוע כושר גופני בחוץ בהתאם לנתונים שנמצאו ב-11 ניסויים שונים בהם השתתפו 833 משתתפים. החוקרים מצאו שהמשתתפים שהתבקשו לבצע פעילות גופנית בחוץ דיווחו על תחושה של רעננות יותר מאשר המשתתפים שהתאמנו בבית או בחדר כושר. המשתתפים שביצעו כושר גופני בחוץ גם חוו עליה ברמות האנרגיה, תחושות חיוביות והרגשת התחדשות.

בנוסף, הם דיווחו על תחושת סיפוק והנאה מיד לאחר הפעילות. המשתתפים שביצעו כושר גופני בחוץ אף אמרו שירצו לחזור על החוויה לעתים קרובות יותר ולהמשיך בשגרת כושר יותר מאשר המשתתפים האחרים, ודיווחו על ירידה בתחושות של כעס, דיכאון ורגשות שליליים אחרים.


לחזור אל הטבע


על פי החוקרים, גם לכושר גופני בבית יש יתרונות. עם זאת, ביצוע כושר גופני בחיק הטבע הוא יותר חיוני, מכיוון שהאדם מתחבר לטבע מחדש. החוקרים סבורים שמכיוון שרוב האנשים היום חיים בסביבה אורבנית זה אפילו חשוב יותר לחזור לטבע ולהילחם בבעיות כגון השמנה או דיכאון.

מייקל דפלג', ממחברי המחקר מטעם המרכז האירופי לסביבה ובריאות האדם, אמר כי החוקרים מעוניינים לערוך מחקר מעמיק יותר וניסויים נוספים כדי לקדם ביצוע פעילות גופנית בטבע ולהכניסה לאורח החיים אף כתוספת לטיפול בקרב רופאים או פסיכולוגיים. דפלג', יושב ראש בנושאי סביבה ובריאות האדם ב-ECEHH, ממליץ לקדם תוכניות ל"חדרי כושר ירוקים" או תוכניות שמעודדות התארגנויות קבוצות לביצוע כושר גופני בטבע. התארגנויות קבוצתיות הן קלות לארגון וחופשיות מעלויות נוספות.

כושר גופני ירוק


גם במחקרים נוספים נמצא ש"כושר גופני ירוק" משפר את מצב הרוח והתחושות של האדם. מחקר שהתבצע באוניברסיטת Essex שבבריטניה מראה כי אפילו ביצוע כושר גופני במשך חמש דקות גורם לשיפור בהרגשה הכללית. "כושר גופני ירוק" יכול להתבצע בהליכה בפארק או אפילו ביצוע של עבודות גינה, ועשוי להשפיע באופן חיובית על הבריאות הנפשית.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
אימונים ותזונה נכונה במקום ניתוח אסתטי
אחוז שומן נמוך יבטיח גוף חטוב? לא בהכרח
מתעמלים ולא יורדים במשקל? 5 סיבות למה
חג האביב בסימן חזרה לכושר
עושים סדר ספורטיבי בבלאגן

החוקרים התבססו על מידע שנאסף מ-1,252 אנשים בגילאים שונים ובמצבי בריאות נפשית שונים בבריטניה. החוקרים בדקו פעולות כגון הליכה, גינון, דייג, שייט באגם ועוד. הם מצאו כי השינויים הגדולים היו בקרב חולי נפש ובקרב צעירים, אך ניתן היה לראות שיפור בכל הגילאים ובקבוצות חברתיות שונות. ביצוע הפעולות הביא להשפעה חיובית על ההערכה עצמית של המשתתפים, אפילו במינון של חמש דקות.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,024
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,657
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 18,985
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,398
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,623
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,253
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 37,923
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,638
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,295
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,297
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד