מתיחות בוקר לימים מתוחים

הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,295
מתיחות בוקר הן לא רק משהו שעושים לפני שקמים. זוהי דרך מעולה לגרום לגוף להיות פעיל בהרבה מובנים, החל מהחמצן שמגיע לראש וכלה בתפקוד של הגוף כולו. מתיחות אפשר לעשות במשך כמה דקות כל בוקר כדי לשפר את הבריאות הכללית ואת הגמישות.

מתיחות בוקר הן דרך מעולה "להעיר" גם את השרירים ולהכין אותם ואת גופכם למהלך היום. מתיחות משחררות את הגוף ומגבירות את זרימת הדם לשרירים, ומפחיתות את המסורבלות של הגוף האופיינית לבוקר.

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום יוגה, מדיטציה
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום פילאטיס

כמה מתיחות אפשריות שתוכלו לעשות, אפשר לגוון ולבחור בכל בוקר מתיחות מסוג אחר:

על קצה המיטה - גב


שבו על קצה המיטה עם כפות רגלים על הרצפה
התכופפו והגיעו עם ידיכם אל הרגליים
כופפו את הגב
השארו בתנוחה וספרו עד עשר
חזרו לישיבה
בצעו את הפעולה 5 פעמים.

על קצה המיטה - צוואר


הישארו על קצה המיטה כשכפות רגליכם על הרצפה
הניעו את צווארכם במעגלים כאשר האוזניים נוגעות בכתפיים חמש פעמים
הניעו את הצוואר בכיוון ההפוך
סיימו בתנועות איטיות יותר וזהירות

על קצה המיטה - גב עליון


הישארו על קצה המיטה כשכפות רגליכם על הרצפה
משכו את הכתפיים אל האוזניים
חזרו על הפעולה 10 פעמים

מתיחות בעמידה


עמדו ליד המיטה
שלבו את אצבעות ידיכם אלו באלו
הרימו את הידיים מעל הראש כשכפות הידיים כלפי מעלה
מתחו את בית החזה
הישארו בתנוחה זו בספירה עד 10
חזרו על הפעולה 5 פעמים.

כיפוף בעמידה


עמדו ליד המיטה.
התכופפו וגעו עם אצבעותיכם בבהונות כאשר אתם שומרים על רגליים ישרות.
ספרו עד 10 בכל פעם
חזרו על הפעולה 5 פעמים.


מתיחות מתקדמות


לאחר המתיחות הפשוטות, אתם יכולים להמשיך למתיחות שדורשות מעט יותר מאמץ ועוזרות לגמישות השרירים. שילוב המתיחות בשיגרה היומית שלכם תעזור להאריך את השרירים ולמנוע פציעות ספורט. במהלך שמונה-תשע שעות עבודה השרירים שלנו עשויים להיות מתוחים ונוקשים, בעיקר אם העבודה כוללת לשבת על כסא. מתיחות אלו מומלץ לבצע על מזרן דק על הרצפה.

מתיחות מתקדמות - 1


שכבו על הגב
הניחו את הזרועות במקביל לצידי גופכם
הרימו לאט את הרגליים שלכם מעל הראש, כאשר הברכיים מכופפות קמעה (אם אתם מתקשים תוכלו לבצע עמידת נר)
המשיכו עם הרגלים לכיוון הרצפה עד שבהונותיכם נוגעות ברצפה שמאחורי הראש
הישארו בתנוחה כ-15 שניות
החזירו את הרגליים לקדמת הגוף
בצעו את הפעולה 3 פעמים.

מתיחות מתקדמות - 2


שכבו על הבטן
הניחו את רגליכם כך שכפות הרגליים פונות מעלה
החזיקו את כפות הידיים באזור המותניים לחוצות אל הרצפה
הרימו את פלג גופכם העליון עד שידיכם יהיו ישרות (תוכלו להרים גם את אזור האגן)
הישארו בתנוחה זו לכ-15 שניות
חזרו בעדינות למצב שכיבה
חזרו על הפעולה 3 פעמים

מתיחות מתקדמות – 3


שבו על הרצפה עם רגלים צמודות ומתוחות קדימה
התכופפו קדימה והגיעו אל הבהונות
המשיכו עד שתרגישו מתיחה מתחת לברך
הישארו בתנוחה כ-15 שניות וחזרו לישיבה
חזרו על הפעולה 3 פעמים

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
בכוחות משותפים - פעילות גופנית בקבוצה
על סדר היום - פעילות גופנית לקשישים
עושים כושר גופני? צאו בחוץ!
איך להיות פעילים ב-10 צעדים

דגשים חשובים לביצוע מתיחות


מתיחות לא אמורות לגרום לכם לכאב. אם אתם מרגישים אפילו כאב קל בזמן המתיחה חזרו מעט אחורה.
אם רק התחלתם בביצוע מתיחות באופן קבוע עשו זאת בהדרגה.
אם המצב הבריאותי שלכם לא במיטבו, או שאתם סובלים מכאבים או רגישות באיזורים מסוימים מומלץ לבצע את המתיחות רק לאחר התיעצות עם רופא או פיזיותרפיסט.
היזהרו מתנועות חדות בעיקר באזורי הצוואר והגב.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,024
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,657
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 18,985
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,398
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,623
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,253
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 37,923
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,638
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,297
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד
בכוחות משותפים - פעילות גופנית בקבוצה
מאת אורנה הראל
| 02/07/2014 |
צפיות: 36,910
לפעילות גופנית בקבוצה לעומת לבד יש יתרונות רבים, החל בחברותא ועד לשיפור הכושר הגופני ונטיעת מוטיבציה. על פעילות גופנית בקבוצה בכלל ובקרב נשים בפרט בכתבה הבאה
קרא עוד