מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם

אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,580
אימון אירובי הינו מושג כולל לקבוצה שכוללת בתוכה מגוון רחב למדי של אימוני כושר שונים. "אם כך", אתם בוודאי שואלים את עצמכם, "איך אדע איזה סוג אימון אירובי לבחור?" – לכך יש תשובה פשוטה, בחירה מוצלחת בסוג אימון אירובי צריכה לקחת בחשבון באיזו רמה של כושר אתם נמצאים כרגע.

באופן עקרוני, אימון אירובי הינו אימון כושר בעל עצימות מתונה יחסית, אשר מתקיים לאורך פרק זמן מסוים ועושה שימוש בחמצן לצורך התהליך. בשנים האחרונות במיוחד, אימון אירובי הפך לאימון כושר המבוקש ביותר בקרב קהל המתאמנים הצעיר, זאת משלוש סיבות עיקריות: אימון כושר הוא אימון מעניין, עוזר במיוחד בשריפת שומנים בגוף ובעל תרומה משמעותית לבריאות המתאמן. כאמור, ישנו מגוון סוגים נרחב של אימוני אירובי. כדי לעשות קצת סדר בבלגן ולעזור לכם לבחור את הסוג המתאים לכם ביותר, נסקור עתה את הסוגים העיקריים של אימון אירובי הקיימים כיום:

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום יוגה, מדיטציה
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום פילאטיס

אימון אירובי בעצימות נמוכה


ישנם אנשים, אשר אינם יכולים לבצע כושר גופני בעצימות גבוהה בגלל מחלות שונות וכן בגלל מצב בריאותי כללי ירוד. עבור אנשים אלה שבכל זאת מעוניינים לבצע אימון כאשר, הבחירה הנכונה תהיה אימון אירובי בעצימות נמוכה. אימון אירובי מסוג זה משלב תנועות קצביות יחד עם אימון ופיתוח של קבוצות שריר גדולות. היות ומדובר באנשים בעלי מוגבלויות מסוימות, מומלץ מאוד לבנות תכנית אימונים יחד עם מאמן כושר מומחה. לעתים, לאחר תקופה מסוימת של אימוני אירובי בעצימות נמוכה, המתאמן ירגיש שהוא בשל מספיק לעלות רמה מבחינת עצימות האימון. גם בשלב זה מומלץ לגשת למאמן כושר שיעזור בבניית תכנית אימונים חדש.

אימון אירובי במים


אימון אירובי במים הוא אימון הכושר הנעים ביותר כשהטמפרטורות והלחות עולים אל על. למי שאינו רגיל לסוג זה של אירובי, אימון אירובי במים יכול להיראות כסתם השתכשכות לשם ההנאה במי הבריכה הקרירים. ואולם, המתאמנים הוותיקים בסוג של אימון אירובי, טוענים כי זו היא הדרך העדיפה על פני כולן לשרוף שומנים לא רצויים ולחזק את הגוף. יתרון נוסף של אימון אירובי במים הוא שהוא מתאים במיוחד לאנשים הסובלים מדלקת מפרקים וממחלות נוספות, שמקשות עליהם לבצע כל סוג אחר של אימון.


אירובי מדרגה


סוג זה של אימון אירובי הינו פיתוח חדיש יחסית וטכניקת אימון מאוד מעניינת. אימון אירובי קונבנציונאלי מתרחש על הרצפה, לעומתו אירובי מדרגה סובב רובו ככולו סביב המדרגה שאתם עולים ויורדים ממנו, סובבים אותה וכו' וכל זה תוך כדי יצירת ריקוד דינאמי וסוחף. אימון אירובי זה מתאים במיוחד לאנשים שמשתעממים בקלות מאימונים ומחפשים משהו סוחף ודינאמי. אם אתם בוחרים להצטרף לכיתה של אירובי מדרגה, חשוב שתיקחו בחשבון שזה לוקח זמן מה עד שמצליחים להיכנס לקצב והנכון ולבצע את כל הצעדים כנדרש. לכן, אם באימון הראשון זה לא כל כך הולך, אל תתייאשו אלא תתמידו ואתם תבחינו בשינוי משמעותי תוך שיעור או שניים.

אימון ריקוד אירובי


אימון ריקוד אירובי משלב בתוכו אימון כושר יחד עם תנועות ריקוד אשר מתבצעות לצלילי מוסיקה קצבית. באימון אירובי מסוג זה נעשה שימוש נרחב במגוון טכניקות ריקוד, כגון: בלט, ג'אז, דיסקו ועוד. אימון ריקוד אירובי משלב בין אימון אירובי שורף שומנים יחד עם פיתוח גוף ותרגילי מתיחה שונים. חשוב לקחת בחשבון, כי באימון ריקוד אירובי אין קפיצות, אלא רגליכם נשארות דרך קבע על הקרקע היציבה, לכן מדובר באימון אירובי פשוט ואיטי יותר מאשר אירובי מדרגה למשל.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
מתיחות בוקר לימים מתוחים
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
אחוז שומן נמוך יבטיח גוף חטוב? לא בהכרח
בכוחות משותפים - פעילות גופנית בקבוצה
איך להיות פעילים ב-10 צעדים

אימון אירובי ספורטיבי


אימון אירובי ספורטיבי הינו ספורט קשה ותחרותי שעושה שימוש הן בכוריאוגרפיה אירובית והן באלמנטים של התעמלות. אימון אירובי ספורטיבי מתאים במיוחד לקהל מתאמנים שמעוניין להשתתף בתחרויות ספורט, שלא מעוניין בסיכון הקיים באימוני התעמלות גרידא ובכל זאת רוצה ליהנות מאיכות אומנותית ומהכיף שטומן בחובו אימון אירובי ספורטיבי.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 941
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,533
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 18,916
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,337
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,555
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,098
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 37,836
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,256
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,262
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד
בכוחות משותפים - פעילות גופנית בקבוצה
מאת אורנה הראל
| 02/07/2014 |
צפיות: 36,890
לפעילות גופנית בקבוצה לעומת לבד יש יתרונות רבים, החל בחברותא ועד לשיפור הכושר הגופני ונטיעת מוטיבציה. על פעילות גופנית בקבוצה בכלל ובקרב נשים בפרט בכתבה הבאה
קרא עוד