10 יתרונות של כושר גופני

כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,065
דירוג: 3.3 מתוך 12 הצבעות
התקבלו 12 דירוגים בציון ממוצע 3.3 מתוך 5

1. כושר גופני מחזק את המוח


כושר גופני לא מחזק רק את הגוף, אלא גם את המוח. פעילות גופנית מעלה את רמות האנרגיה ומגדילה את כמות הסרוטונין במוח, מה שמוביל ליכולת ריכוז גבוהה יותר ומפחית סיכויים ללקות בחרדה ודיכאון. שיפור רמות האנרגיה הפיזית והמנטלית עושה אותנו פרודוקטיביים יותר בעבודה, בחיים האישיים, החברתיים ואף הזוגיים.

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום פילאטיס

2. פעילות גופנית מפחיתה מתחים


פעילות גופנית מכל סוג מייצרת תגובה של הרפייה והסחת דעת חיובית. היא מרוממת את מצב הרוח, מפחיתה מתחים ומונעת מצבי רוח הפכפכים. אדם רגוע מצליח יותר בסביבת עבודתו ובחייו הפרטיים. השפעה מנטלית זו קשורה גם היא באנדורפינים המופרשים במוח בעת פעילות גופנית.

3. כושר נותן לך כנפיים


טוב לא באמת כנפיים, אך אם באנרגיה נוספת חשקה נפשכם - עשו ספורט! תופתעו לגלות עד כמה הליכה בפארק או אימון קל בבוקר למשך כחצי שעה עשויים לשנות את כל מהלך יומכם. כאשר אנדורפינים ואדרנלין מופרשים אל מחזור הדם שלכם במהלך האימון, תרגישו חיוניים ומלאי אנרגיה במהלך כל היום. גם אם תרגישו מעט עייפים בתחילת האימון, עם האצת קצב הלב ומחזור הדם תתחלף ההרגשה ותרגישו נמרצים מתמיד.

4. זה לא כל כך קשה למצוא זמן להתאמן


המפתח הוא פשוט לנצל את הזמן שלכם בחוכמה ולשלב פעילות גופנית עם מהלך יומכם הרגיל. קחו את הילדים לגן ברגל או על אופניים. צאו אל פגישות ברגל ולא ברכב ואל תשכחו שאת הדיסק החדש שקניתם תוכלו תמיד לשמוע באוזניות בחדר הכושר. נסו להקפיד על פעילות גופנית במשך כחצי שעה ביום, הגוף והנפש שלכם יודו לכם עד מאוד.

5. פעילות גופנית עושה טוב למערכת היחסים


כמו כל דבר בחיים, גם בכושר, תמיד עדיף ביחד מאשר לבד. אימון משותף יכול לעשות המון טוב לכל מערכת יחסים, עם בני הזוג, בני משפחה, חברים ואף עמיתים לעבודה. לא רק שיהיה לכם נושא משותף נוסף לשיחה, תוכלו גם לחלוק ולהעזר האחד בשני ולהציב מטרות יחדיו.


6. פעילות גופנית מונעת מחלות


מחקרים הוכיחו כי פעילות גופנית עשויה להאט או למנוע מחלות לב, שבץ, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, סוכרת סוג 2, דלקת פרקים, בריחת סידן ואובדן מסת שריר. בנוסף, פעילות גופנית מחזקת את המערכת החיסונית ויש בה להאט תהליכי הזקנות.

7. כושר טוב ללב


פעילות גופנית לא רק מסייעת במניעת מחלות, היא גם מחזקת את שריר הלב, השריר החשוב ביותר בגוף. לאנשים המקפידים על פעילות גופנית לב חזק יותר ומערכת כלי דם בריאה יותר. כתוצאה מכך מרגישים פחות עייפות וכל פעילות אחרת נעשית קלה יותר.

8. פעילות גופנית מאפשרת לאכול עוד


אנשים העוסקים בפעילות גופנית יכולים להרשות לעצמם ליהנות מעוד אוכל ואפילו מכזה הנחשב לא דיאטטי בעליל. הסיבה לכך היא שפעילות גופנית מאפשרת לגוף לשרוף קלוריות ביתר יעילות וגם בזמן מנוחה.

9. פעילות גופנית טובה לסקס


לא רק שתראו יותר טוב ותרגישו מושכים וסקסיים מתמיד, מחקרים הוכיחו קשר ישיר בין כושר גופני לבין איכות חיי המין של אנשים שמקפידים על פעילות גופנית.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
עושים כושר גופני? צאו בחוץ!
מתיחות בוקר לימים מתוחים
פעילות גופנית בשירות האוטיזם

10. הרזיה היא לא המטרה הכי חשובה


ירידה במשקל היא בדרך כלל הסיבה בגינה אנשים מתחילים לעסוק בפעילות גופנית, אך עניין זה אינו היתרון היחיד של כושר גופני. אל לכם לשים את נושא המשקל בראש סדר העדיפויות כאשר אתם מחליטים להתחיל להתאמן, משום שרבים מפתחים צפיות גבוהות מדי ונשברים די מהר כאשר התוצאות מאחרות להגיע. הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת כאשר מתחילים להתאמן הוא פשוט כמה טוב אתם עושים לגוף, לנפש ולרמת התפקוד היומיומית שלכם. אם תתמידו ותשלבו תזונה נכונה, התוצאות לא תאחרנה לבוא.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 701
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,508
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 18,900
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,322
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,542
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 37,816
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,568
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,245
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,248
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד
בכוחות משותפים - פעילות גופנית בקבוצה
מאת אורנה הראל
| 02/07/2014 |
צפיות: 36,883
לפעילות גופנית בקבוצה לעומת לבד יש יתרונות רבים, החל בחברותא ועד לשיפור הכושר הגופני ונטיעת מוטיבציה. על פעילות גופנית בקבוצה בכלל ובקרב נשים בפרט בכתבה הבאה
קרא עוד