בוקאן, ככה תשרפו שומנים

אתם כבר עייפים ממכשיר הריצה ומחפשים את השיטה לאימון הלא שגרתי? על חרבות בוקאן שמעתם? מדובר בשיטה העובדת על כל הגוף במקביל תוך ריכוז מאמץ משתנה על קבוצות שרירים שונות. על החרב
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/05/2006 |
צפיות: 5,408
לפני 34 שנים התחיל נמרוד גוברין להתאמן בנינג'יצ'ו (אומנות הלחימה של המרגלים היפנים). אמו, שהתגוררה ברמת אביב ראתה בחור עם שפם גדול תולה מודעות עם אותיות יפניות. הבחור היה דורון נבון, הזר הראשון בעולם שנחשף לתורת המרגלים היפנים ולאחר שמונה שנים ביפן חזר לארץ והחל ללמד בהצלחה את השיטה בישראל.

גוברין קם במשך שנים בארבע בבוקר והתאמן יום-יום כחמש שעות. אחרי 16 שנה נסע גם הוא ליפן להיבחן על ידי המאסטר, ד"ר מסקי הצומי, כדי שיוכל לקבל דרגת חגורה שחורה דאן 5.

כדי לעבור בהצלחה את המבחן היה על נמרוד לעבור את "מבחן החרב", מבחן הבודק את החוש השישי - היכולת לחוש בסכנה בלי לראות ובלי לשמוע.

גוברין מתאר על המבחן: "אתה יושב בישיבת "סזה", ישיבה יפנית כשרגליך מסוקלות עם הגב למאסטר, כשהוא מניף ומוריד במהירות על ראשך את חרב הבוקאן - חרב עץ יפנית".

לאחר שעבר את מבחן הדאן 5, זכה נמרוד גוברין בחמש אליפויות ישראל בכושר אירובי ופיתח בשנת 1991 את הארובוקס (פעילות אירובית בתנועות לחימה). כיום מעביר ברשת מועדוני הכושר שלו, "פיזיקל", את ה"פיזיקל בוקאן".

"השיטה עובדת על כל הגוף במקביל תוך ריכוז מאמץ משתנה על קבוצות שרירים שונות", מסביק גוברין, "עמידת מוצא - באומנויות לחימה ישנן פוזיציות קרב אשר נקראות עמידת מוצא. בבוקאן מחזיקים (נשים וגברים) את חרב העץ היפאנית כשהרגליים מכופפות, מה שמוביל למאמץ מתמשך על האגן והירכיים על מנת לשמור על מרכז כובד נמוך.

במקביל, אנו מחזיקים את החרב ומניעים אותה מעל הראש, לפנים, לאחור בסיבוב ועוד. כל אלו, בשילוב תנועה, יוצרים פעילות אירובית רציפה, כלומר: סיבולת לב ריאה, גמישות, זריזות, דיוק ויכולת הריכוז. התוצאה מתבטאת, כמובן, בשריפת שומנים - כ-1,000 קלוריות לאימון וחיזוק השרירים. האימון הינו אימון אירובי לצלילי מוזיקה קצבית".

גוברין מונה את יתרונות השיטה: 1. התנועות פשוטות - אין צורך בקורדינציה גבוהה.

2. שריפת השומנים גבוהה, כיוון שמפעילים קבוצות שרירים רבות בזמן הפעילות האירובית.

3. בנוסף לשריפת השומנים מחזקים קבוצות שרירים רבות (ישבנים, ירכיים, מותניים, זרועות וכתפיים).

מבין השרירים, האגן והירכיים עובדים חזק במיוחד - אלמנט זה לקוח משיטת הסמוראים, לפיה מרכז הכובד צריך להיות נמוך. בהשוואה לבאלט למשל, בה עובד הרקדן כשמרכז כובד גופו מאוד גבוה, בלחימה מתמקדים במרכז כובד נמוך, כך המתאמן חזק ויציב יותר.

4. האימון הינו קצר ותמציתי - הוא אורך כשעה.
גוברין מסכם: "השיטה נועדה בעיקר לקהל שמעוניין לבצע פעילות קצרה, יעילה , מעניינת ולא מוכרת, השורפת אחוז שומן גבוה. המתאמנים מגיעים אחרי יום עבודה מתיש, ומוציאים את "העצבים" והאנרגיות שהצטברו במהלך היום. גם נהנים מאוד וגם ורואים תוצאות".

לאתר של רשת פיזיקל

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר