גלי חום בגיל המעבר? צאי לרוץ

עכשיו אפשר להזדקן ובכיף, מחקר חדש קובע כי פעילות ספורטיבית מונעת תופעות לוואי של גיל המעבר אצל נשים. גלי חום, מיגרנה, עייפות, לחץ, הכל יכול להיעלם עם קצת ספורט וגם תזונה נכונה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/02/2008 |
צפיות: 21,827
דירוג: 2.5 מתוך 2 הצבעות
התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע 2.5 מתוך 5
פעילות גופנית עוזרת לתופעת גלי החום בגיל המעבר, זאת לפי מחקר חדש שפורסם במגזין Annals of Behavioral Medicine.

במחקר, נמצאה ירידה דרמטית בהופעת גלי חום, ללא כל טיפול הורמונאלי, אצל נשים שהשתתפו בתכנית אימונים, לעומת נשים בטווח גילאים זהה שלא התאמנו.

תוצאות המחקר עולות בקנה אחד עם תוצאות מחקר קודם, שבחן נשים בגילאי 52 עד 54 שהתאמנו לפחות שלוש וחצי שעות בשבוע וסבלו פחות מהתופעה.

תגלית זו בעלת חשיבות מכרעת, לאור העובדה כי הטיפול המקובל באסטרוגן עשוי להעלות את הסיכון ללקות בסרטן השד והשחלות.

למידע נוסף בנושא היכנסו לפורומים:
פורום גיל המעבר
פורום כושר גופני
פורום ויטמינים ותוספי תזונה
פורום גינקולוגיה - רפואת נשים
פורום רפואה משלימה

גלי חום מופיעים בעיקר באזור הצוואר והראש ונגרמים כתוצאה מהתרחבותם של כלי הדם הקרובים לפני העור. לעיתים מלווה התופעה בתחושת לחץ בראש, חרדה ופעימות לב מוגברות.

גלי חום מרוקנים את מאגרי הגוף מויטמינים, כגון ויטמיני B ו-C ומינרלים כמגנזיום ואשלגן. כ-70% מן הנשים בעולם המערבי תסבולנה מתופעות אלה בדרגות שונות.

נשים שעברו כריתת רחם, או טיפולים כימותרפיים, סובלות יותר מתופעות של גלי חום מאשר נשים שלא עברו כריתה או טיפולים.

לפעילות גופנית יתרונות רבים בהקשר של תופעות גיל המעבר: הפחתת גלי חום, שימור מסת עצם, שיפור תפקוד הלב ומחזור הדם, ירידה בלחץ הדם ורמות הכולסטרול.

לכתבות נוספות בנושא:
תזונה נכונה בתקופת גיל המעבר
10 הבדיקות שיצילו את חייכם
אימון גופני ינצח לך את המחלה
טיפים: כך תיכנסי לאיזון הורמונלי
מיתוסים: טיפול הורמונלי בגיל המעבר

בנוסף, מסייעת הפעילות הגופנית לשיפור ההתמודדות עם מצבי סטרס, ושיפור הדימוי העצמי. להלן מספר המלצות תזונתיות מהמרכז לתזונה אחראית בלשכת המסחר:

רצוי לצרוך מזון צמחי מגוון וטרי.

מומלץ להקפיד על תפריט דל-שומן, עם רמת חלבון נמוכה.

יש להמעיט בשתיית אלכוהול ולהימנע מצריכת מאכלים מתובלים וחריפים.

ויטמין E עשוי להפחית תופעות הקשורות לגיל המעבר (גלי חום, יובש בנרתיק) אך אין להמעיט כמובן בחשיבותם של רכיבים כגון סלניום, קרוטנים, ויטמין A, ביופלבנואידים ופיטו-אסטרוגנים (דמויי אסטרוגן ממקור צמחי).

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר