כושר אירובי משפר יכולת קוגניטיבית

האם אימון כושר אירובי יכול לשפר לכם את הזיכרון? מתברר שכן. מחקר חדש מצא כי אימון אירובי הנעשה באופן קבוע ולאורך זמן משפר את היכולת הקוגניטיבית אצל מבוגרים. רוצים לדעת כיצד?
מאת מערכת BeOK
| 24/04/2008 |
צפיות: 5,367
האם אתם נתקלים מדי פעם בבעיות זיכרון או חוסר יכולת להתרכז?

הירידה ביכולות הללו הינה שכיחה עם העליה בגיל, אולם כעת מציעים חוקרים כי שמירה על שגרת אימון כושר אירובי יכולה לסייע להתמודד עם בעיות אלו.

מחקר חדש שפורסם במגזין The Cochrane Library journal, מצא כי אימון אירובי יום יומי מאפשר לאנשים מבוגרים לשפר את יכולת החשיבה שלהם.

"אימון אירובי הוכח כבר כמשפר את זרימת הדם וקצב הלב. כעת מלמדים ממצאים חדשים כי אימון אירובי משפר את היכולת הקוגניטיבית ומביא לשיפור של מהירות חשיבה, של התפקוד המוטורי-וויזואלי, ריכוז והקשבה בקרב מבוגרים", מציין ראש המחקר, ד"ר מייקי אנגברן.

למידע נוסף על אירובי היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום רפואת ספורט
פורום ספינינג
פורום תזונת ספורט
פורום הפרעות זיכרון הפרעות קוגניטיביות

צוות החוקרים ביצע הערכה של 670 משתתפים בגיל 55 ומעלה, באמצעות 11 פרמטרים רנדומליים שבחנו את ההשפעה של אימון אירובי על היכולת הקוגניטיבית.

כל משתתפי המחקר נכנסו למסגרת של בין שניים לשבעה אימונים אירוביים בשבוע, שנמשכה סך הכל בממוצע כשלושה חודשים.

החוקרים, מהאוניברסיטה למדע מעשי בהולנד, גילו כי אימון אירובי קבוע שבוצע בקרב משתתפי המחקר העלה את ערכי VO2 max (צריכת חמצן מירבית) ב-14%. ככל שערך צריכת חמצן מירבית גבוה יותר, כך הסיבולת האירובית טובה יותר.

לכתבות נוספות בנושא אירובי:
כושר: גם לאנשים לחוצים בזמן
התאמה תזונתית לסוג האימון הגופני
אימון גופני ינצח לך את המחלה
ריצה למתחילים - שאלות ותשובות
אירובי, לעבודה על הגוף

למעשה, שיפור בסיבולת לב ריאה עולה בקנה אחד עם שיפור היכולת הקוגניטיבית, בייחוד תפקוד מוטורי, מהירות מחשבה והבנה, ויכולת ויזואלית.

מסקנות אלו נתקבלו לאחר שנעשתה השוואה בין קבוצת משתתפי המחקר לבין קבוצת ביקורת של מבוגרים שאינם מתאמנים, או מבוגרים שעושים אימוני יוגה בלבד.

מה זה אימון אירובי? אימון זה כולל פעילות גופנית מסוג הליכה, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וכדומה. אימון אירובי מעבר לכך שהוא משפר את הכושר האירובי, גורם לשריפת קלוריות רבה יחסית.

ככלל, ניתן לומר כי ככל שעוצמת הפעילות (הנמדדת בדרך כלל על ידי הדופק) גבוהה יותר נשרפות בה יותר קלוריות.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 16,382
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 27,922
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 35,819
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 40,011
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 36,637
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 36,611
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 36,309
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 36,159
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד
בכוחות משותפים - פעילות גופנית בקבוצה
מאת אורנה הראל
| 02/07/2014 |
צפיות: 36,385
לפעילות גופנית בקבוצה לעומת לבד יש יתרונות רבים, החל בחברותא ועד לשיפור הכושר הגופני ונטיעת מוטיבציה. על פעילות גופנית בקבוצה בכלל ובקרב נשים בפרט בכתבה הבאה
קרא עוד
על סדר היום - פעילות גופנית לקשישים
| 25/06/2014 |
צפיות: 36,942
מסגרות כמו קאנטרי קלאב, מרכזי ספורט ומועדוני כושר הפכו זה מכבר לחלק מסדר היום של גימלאים וקשישים רבים. מקומות כאלו מציעים להם שמירה על הכושר הגופני ושיפור המצב הבריאותי לצד חברותא. כך תתעלו את האימון לשיפור הכושר הגופני
קרא עוד